matouci vnimani

  • JPKIRCHNER@aol.com
    Message 1 of 10 , Sep 29, 2001
      What does "matouci" mean in this sentence about a modern glassmaker's work?

      "Vyuziva vsech jeho kvalit [this means the qualities of glass] k tomu, aby
      prozkoumal vlastnosti naseho nejednoducheho byti v prostoru a jeho casto
      matouciho vnimani."

      I know it's art gobbledygook, so don't worry about the whole sentence.
      Besides being a linguistics prof, I'm an art school grad from a previous
      incarnation, so I can write that kind of nonsense myself and have even had it
      published. This nonsense looks pretty generic, as art blather goes. It's
      just the word "matouci" that bothers me.

      I'm also running into the word "rukopis" as what seems to be a sketch for a
      glass sculpture, but it doesn't sound like a paper sketch: "Kvality
      socharskych del s neprehlednutelnym socharskym rukopisem maji platiky
      Stanislava Libenskeho..." What could this rukopis be? Could it be a
      "mock-up"?

      Also, what is the "Mic^ovna" at Hradcany called? So far, I'm calling it the
      "ball court".

      Thanks for any help y'all can provide.

      Jamie
    • Michael Grant
      Message 2 of 10 , Sep 29, 2001
        >I know it's art gobbledygook, so don't worry about the whole sentence.
        >Besides being a linguistics prof, I'm an art school grad from a previous
        >incarnation, so I can write that kind of nonsense myself and have even had it
        >published. This nonsense looks pretty generic, as art blather goes. It's
        >just the word "matouci" that bothers me.

        Confusing (maybe you can come up with a more imposing synonym)

        >I'm also running into the word "rukopis" as what seems to be a sketch for a
        >glass sculpture, but it doesn't sound like a paper sketch: "Kvality
        >socharskych del s neprehlednutelnym socharskym rukopisem maji platiky
        >Stanislava Libenskeho..." What could this rukopis be? Could it be a
        >"mock-up"?

        Could it be his (figurative) "signature" or "stamp"?

        >Also, what is the "Mic^ovna" at Hradcany called? So far, I'm calling it the
        >"ball court".

        I think the Prague Post calls it the "Ball-game Court" (yuck!).

        Michael

        Tel. (+1-512) 336-8911, Fax (+1-512) 336-8954
      • padamek@mbox.dkm.cz
        Message 3 of 10 , Sep 29, 2001
          "Matouci" tady podle meho nazoru znamena, ze to, co vnimame,
          neodpovida objektivni realite.
          "Rukopis":
          Jestlize uvidite skleneny artefakt a reknete si "tohle je urcite
          Libensky, to poznam podle tech socharskych tvaru", tak se da rici, ze
          to dilo nese jeho rukopis, tedy neco jako nezamenitelne
          charakteristicke rysy.
          Zdravi Petr Adamek

        • JPKIRCHNER@aol.com
          Message 4 of 10 , Sep 30, 2001
            In a message dated 9/30/01 12:05:56 AM, mgrant@... writes:

            >>I'm also running into the word "rukopis" as what seems to be a sketch for a
            >>glass sculpture, but it doesn't sound like a paper sketch: "Kvality
            >>socharskych del s neprehlednutelnym socharskym rukopisem maji platiky
            >>Stanislava Libenskeho..." What could this rukopis be? Could it be a
            >>"mock-up"?

            >Could it be his (figurative) "signature" or "stamp"?

            Not really, because it's used as a model for creating the final piece. A lot
            of these artists design their pieces and then have more competent glassmakers
            execute the final works.

            >>Also, what is the "Mic^ovna" at Hradcany called? So far, I'm calling it the
            >>"ball court".

            >I think the Prague Post calls it the "Ball-game Court" (yuck!).

            Sounds like how I used to translate back when I lived in the CR and hardly
            ever spoke English. I guess my solution "Ball Court" is as good as anything.

            Thanks.

            Jamie
          • JPKIRCHNER@aol.com
            Message 5 of 10 , Sep 30, 2001
              In a message dated 9/30/01 1:47:13 AM, padamek@... writes:

              >"Matouci" tady podle meho nazoru znamena, ze to, co vnimame,
              >neodpovida objektivni realite.

              Diky.

              >"Rukopis":
              >Jestlize uvidite skleneny artefakt a reknete si "tohle je urcite
              >Libensky, to poznam podle tech socharskych tvaru", tak se da rici, ze
              >to dilo nese jeho rukopis, tedy neco jako nezamenitelne
              >charakteristicke rysy.

              Ma "rukopis" ten stejny vyznam v teto vete?
              "Sklar vymodeluje sochu-object s charakteristickym rukopisem, ktery je verne
              reprodukovan se vsemi pro tvurce podstatnymi detaily."
              Jak muze vytvarnik reprodukovat vlastni rukopis, ktery by mel byt vnimatelny
              ve vsech jeho dilu?

              Jamie
            • padamek@mbox.dkm.cz
              Message 6 of 10 , Sep 30, 2001
                Podle mne to znamena, ze se poridi dokonala kopie, ktera si uchova ty
                rysy, jez jsou pro original puvodniho umelce charakteristicke. Muzete
                napriklad poridit tak dokonalou kopii Renoira, ze budete myslet, ze
                je to Renoir, nebo ji muzete odbyt a ten jemny opar, ktery Renoirova
                platna maji, bude pryc. Rukopis se z dila ztratil.
                Petr A.
                --- In Czechlist@y..., JPKIRCHNER@a... wrote:

                > Ma "rukopis" ten stejny vyznam v teto vete?
                > "Sklar vymodeluje sochu-object s charakteristickym rukopisem, ktery
                je verne
                > reprodukovan se vsemi pro tvurce podstatnymi detaily."
                > Jak muze vytvarnik reprodukovat vlastni rukopis, ktery by mel byt
                vnimatelny
                > ve vsech jeho dilu?
                >
                > Jamie
              • Rubkova
                Message 7 of 10 , Oct 2, 2001
                  Hi everybody,
                  rukopis in this sence means "typical features of way he sculpts" if it makes
                  any sense to you.

                  Sarka

[...]

                  Post message: Czechlist@yahoogroups.com

                • Rubkova
                  Message 8 of 10 , Oct 2, 2001
                    Jamie wrote

                    Ma "rukopis" ten stejny vyznam v teto vete?
                    "Sklar vymodeluje sochu-object s charakteristickym rukopisem, ktery je verne
                    reprodukovan se vsemi pro tvurce podstatnymi detaily."
                    Jak muze vytvarnik reprodukovat vlastni rukopis, ktery by mel byt vnimatelny
                    ve vsech jeho dilu?

                    Velmi lehce, skleneny artefakt umelec obvykle navrhuje, ale jeho vlastni
                    vyrobu provadeji profesionalni sklari za dohledu vytvarnika.

                    Sarka

                    Message 9 of 10 , Oct 2, 2001
                      In a message dated 10/2/01 3:16:31 PM, rubkova@... writes:

                      >Jamie wrote
                      >
                      >Ma "rukopis" ten stejny vyznam v teto vete?
                      >"Sklar vymodeluje sochu-object s charakteristickym rukopisem, ktery je
                      >verne reprodukovan se vsemi pro tvurce podstatnymi detaily."
                      >Jak muze vytvarnik reprodukovat vlastni rukopis, ktery by mel byt vnimatelny
                      >ve vsech jeho dilu?

                      >Velmi lehce, skleneny artefakt umelec obvykle navrhuje, ale jeho vlastni
                      >vyrobu provadeji profesionalni sklari za dohledu vytvarnika.

                      Dekuju. Jak jsem rekl, autor nekdy pouziva nazevy "sklar" a "vytvarnik" na
                      stejneho cloveka, a nekdy na dva odlisne lidi. Casto je tezke odhadnout, kdy
                      je sklar vytvarnik a kdy je sklar sklar.

                      Jamie
                    • Rubkova
                      Message 10 of 10 , Oct 2, 2001
                        Jamie wrote:

                        Dekuju. Jak jsem rekl, autor nekdy pouziva nazevy "sklar" a "vytvarnik" na
                        stejneho cloveka, a nekdy na dva odlisne lidi. Casto je tezke odhadnout,
                        kdy
                        je sklar vytvarnik a kdy je sklar sklar.

                        Jamie

                        To je pravda, ale s tim ti nikdo nepomuze, ledaze vis, ze ten clovek si sve
                        artefakty skutecne dela sam

                        Sarka