Re: [Czechlist] TERMS: relating to pet fish

  • Jaroslav Hejzlar
    Message 1 of 5 , Sep 5, 2001
      Hi, Jamie!
      thanks for responding. The terms I need are as follows:
      1. prisavky do akvaria (pr'i'savky) = takove gumove kolecko, ktere se pritiskne na stenu akvaria a podtlakem na ni samo drzi a slouzi jako uchyt pro nejake vnitrni zarizeni akvaria
      2. skrtitka na vzduchovaci hadicky (s'krti'tka na vzduchovaci' hadic'ky) = asi nejaka svorka, ktera se nasadi na hadicku rozvadejici vzduch po akvariu a stiskem ji uzavre
      3. porodnicky pro zivorodky (porodnic'ky pro z'ivorodky) = zarizeni, ve kterem zivorode ryby (livebearer fish) rodi mlade rybky
      Thank you once more in advance.
      Jarda Hejzlar

      Message 2 of 5 , Sep 5, 2001
        Chci vam vsem jenom oznamit, ze databaze clenu JTP je opet v provozu
        na adrese www.jtpunion.org.

        Otto
      • zehrovak@dr.com
        Message 3 of 5 , Sep 6, 2001
          Hi Jarda,

          After running 'aquarium supplies' through Google and browsing around
          http://www.everythingfishy.com I can make the following suggestions:

          > 1. prisavky do akvaria (pr'i'savky) = takove gumove kolecko, ktere
          se pritiskne na stenu akvaria a podtlakem na ni samo drzi a slouzi
          jako uchyt pro nejake vnitrni zarizeni akvaria

          A pound to a penny that these are 'suckers'; check out 'airline
          suckers' and 'aquarium suckers'.

          > 2. skrtitka na vzduchovaci hadicky (s'krti'tka na vzduchovaci'
          hadic'ky) = asi nejaka svorka, ktera se nasadi na hadicku rozvadejici
          vzduch po akvariu a stiskem ji uzavre

          I strongly suspect these are 'check-valves' but run this through
          Google together with 'airline' and 'airstone' to get the overall
          picture.

          > 3. porodnicky pro zivorodky (porodnic'ky pro z'ivorodky) = zarizeni,
          ve kterem zivorode ryby (livebearer fish) rodi mlade rybky

          Can't figure this one out. As far as I can see, livebearers are
          simply put in a 'breeding tank' and taken out as soon as they give
          birth because when they feel peckish they quickly forget their
          parental instincts.