Re: [Czechlist] Re: links

  • Pálfi Zsolt
    Message 1 of 6 , Jul 2, 2001
      Tak Melvyne!
      Pokud se pamatuju dobre, naposledy jsme si potykali.Jedes mi pivem (mam rad Kozla, desitku).
      Pre dtydnem v nasi skupine probihala diskuse o titulech v madarstine.
      Tady je jeden strasne hloupi zvyk: Kdyz se chlap jmenuje kuprikladu Szabo Janos, jeho manzelka si muze vybrat jmeno Szabo Janosne (ma manzelka tvrdi, jako kdyby nemnela vlastni jmeno)- takhle je uvedena kuprikladu v O.P.
      Ted si vezmeme priklad, ze pan Szabo Janos je doktorem, a jeji chot take a za svobodna se jmenovala Kovacs Klara, tak bude v nazvu praxe (napr. kdyz je advokatem) "dr.Szabo Janosne dr. Kovacs Klara". Nekdy muzete hadat, kdo vlastne je doktorem a kdo ne, nebo obcas manzel neni, a pak to vypada strasne blbe.A obcas po Vas chteji, aby ste to vsechno prelozili do nemciny, nebo do anglictiny, a aby se druha strana nepo..... od smichu.
      Co se tyka tve otazky, (uz ani nevim, jak znela) titul ing. v madarsku nepouzivaji, ani jako osloveni, ani na vizitkach. Takze ja bych rekl dr, prof Fanderlik M.
      A co se tyce te nestastne sekretarky, Kafevaros je kavove mesto, ale ja znam lepsi oznaceni po skretarky: na slovensku, kdo umi po madarsky se jim rika: (titkarno, ale my jsme jim rikali jenom trtkarno - doufam, ze se nikdo neurazil)
      Tak dekuji za pomoc a dobrou noc!