Normostrany - once again

  • Monika
    Message 1 of 3 , Mar 2, 2001
      je mozny ze muj word pocita jenom znaky a ne mezery mezi nima? zkousela jsem
      to a vypada to ze opravdu pocita jenom znaky. vlastnosti-statisticke
      udaje....
      monika
    • padamek@mbox.dkm.cz
      Message 2 of 3 , Mar 2, 2001
        Pokud jde o zapocitavani mezer:
        Normostrana prece vychazi z kdysi skutecne existujici strojopisne
        strany, ktera mela 30 radek o sirce 60 uhozu, tedy samozrejme vcetne
        mezer. Je tedy logicke, ze se mezery do dnesniho pojmu normostrany
        zapocitavaji - na te strojopisne strane proste byly.
        Pokud jde o WORD, tak do verze 6 pocital jenom skutecne znaky. Proto
        mne moje agentura instruovala, abych si k poctu znaku pripocitaval
        pocet slov a pocet odstavcu. Pocet slov totiz odpovida poctu mezer za
        slovy, takze nakonec dostanu, co potrebuji (pocet odstavcu by se
        podle mne zapocitavat nemel, protoz znak ENTER zde nahrazuje posledni
        mezeru).
        Od WORDu 97 lze najit pocet znaku bez mezer i s mezerami, takze je po
        problemu.
        S pozdravem Petr Adamek
      • padamek@mbox.dkm.cz
        Message 3 of 3 , Mar 2, 2001
          Nevim, jestli je z meho predchoziho prispevku zrejme, ze ten pocet
          slov se bere taky ze statistiky WORDu, ne ze by ho clovek pocital
          rucne.
          Petr A.