Re: [Czechlist] Hrozna reklamni cestina

    Message 1 of 5 , Feb 25, 2001
      Patr Adamek napsal:

      > Zajimalo by mne, jestli by podobna veta v anglictine ("Now it
      > is possible to keep *your* teeth whiter" nebo tak nejak) byla s tim
      "your"
      > v poradku.

      Petre, obavam se ze se ptas na jeden z _elementarnich_ rozdilu mezi ceskou a
      anglickou mluvnici (podle me dedukce, obecneji, mezi mluvnici slovanskych a
      zapadoevropskych jazyku). Anglictina potrebuje vzdy co nejblizsi urceni
      podstatneho jmena proto se vety hemzi cleny, privlastnovacimi zajmeny,
      ukazovacimi zajmeny, vyrazy vyjadrujicich mnoztvi..., zatimco v cestine je
      tento pristup vetsinou neprirozeny.