škola práce

  • Hannah Geiger
    Message 1 of 6 , Dec 27, 2013

      Zdravím,

      překládám různé dokumenty člověka který chodil do měšťanské školy v roce 1928 (měšťanskou školu se mi moc nechce dělat jako civic school jak vidím na webu, spíše lower secondary, ne?)   a v roce 946 má vysvědčení ze Školy Práce Ústřední rady odborů v Praze.  Do moderny jako např. Adult Education, Continuous Education atd. bych radši nechodila, ale to School of Work, co dávají k Baťově škole práce, mne trochu děsí.  Zde se jedná o úředníka, který si vzal 400 hodinový  kancelářský kurs , na jehož základě dostal job na ministerstvu.

      Jakýkoliv názor ocením

      Díky

      Hanka

    • Hannah Geiger

        Message 3 of 6 , Dec 30, 2013
          Ja myslim, ze ta Skola prace uz byla podle jmena tak trochu predzvesti veci pristich, i kdyz to bylo v roce 46 (to Komousi poprve vyhrali volby, ale jeste nebyli uplne tak silni v kramflecich)... zrejme proto, ze slo o odbory, ktere byly urcite silne levicove ne-li uz tehdy komunisticke, tak to vzalo tenhle nadech..

          Ted asi zalezi, k cemu ten preklad je/jaky je kontext.. pokud je to pro dotycneho cloveka a neni to pozdejsi kovany komunista, asi by se to dalo nejak prebasnit aby to nebylo ani ultra levicove ani moderni, proste neutralne... jestli je to v nejakem dobovem kontextu anebo v nejakem literarnim dile a ta skola samotna a potazmo ten clovek byli uz v roce 46 a hlavne potom trochu dal doleva, tak bych se nebal nejakeho prkennejsiho vyrazu, ktery by vyjadroval tu komousskost/soudruzstvi... ale zas ne s odkazem na Batu (byt Czenglish)

          BTW googling for "Škola Práce" Ústřední rady odborů  seems to suggest that the institution survived the '48 turmoil and was very well all through the Commie years (skola prace ROH later)... so either it was Commie already in 46 to get their foot in the door, or it was adopted and nursed into submission (and it appears along swimming or workers' clubs, sometimes as "Zavodni skola prace", so it must have been one of those would-be spontaneous/organised things every factory worker was forced to participate in..)

          Just go with the flow (of the rest of the document) is what I'd suggest, maybe add a footnote if it's acceptable for the format

          Matej

          Message 4 of 6 , Dec 30, 2013
            Moc diky Mateji,

            absolutni souhlas s tou predzvesti, zrejme jsem v tomto useku nevzdelana,
            protoze mi zrovna vcera prochazelo hlavou, jak strasne komunisticky ty
            papiry z roku 1946 pusobily.

            On byl zcela prosty clobrdik, a zda se, ze prozil velmi chudobne detstvi,
            staral se o rodinu a chodil proto za skolu.

            On ale v roce 1947 uplachnul na Zapad.

            Diky

            Hanka

            Message 5 of 6 , Dec 30, 2013

              On ale v roce 1947 uplachnul na Zapad.
              ..

              tak to udelal moc dobre a v tom pripade asi Komous nebyl a do te skoly chodil opravdu a asi tam tenkrat jeste neco ucili...

              Workers' school, Working school, Factory workers' school, Trade Union School, Further Education for Workers or something along these lines??

> [...]
              >
              > Just go with the flow (of the rest of the document) is what I'd suggest,
              > maybe add a footnote if it's acceptable for the format

            • Hannah Geiger
              Message 6 of 6 , Dec 30, 2013
                Diky, School of Continuing Education se mi zdalo trosku moderni, ale
                pouziju neco "along those lines"