[Czechlist] TERM: ten, kdo dava (nebo prijima) uplatek

    Message 1 of 4 , Nov 27, 2013
      Zdravim:

      privitam nazory na spravnost slov "uplatitel" a "uplaceny" nebo
      "uplaceny" jako podstatnych jmen. Slovniky ani uredni zdroje tato slova
      neobsahuji, pokud mi to nekdo nevyvrati. Nejde mi o srozumitelnost, ale
      miru formalni spravnosti, kterou lze pripadne necim nespornym podeprit a
      obhajit.

      Predem diky...

      Jirka

      Message 2 of 4 , Nov 27, 2013
        Jeste jsem zapomnel na slovo "uplatce"...

      • mcondak
        Message 3 of 4 , Nov 28, 2013

           Asi by se melo hledat v trestnim zakone, protoze uplatek je tresny cin.

          Vyskyt slov v zakonech lze snadno zjistit hledanim v Hledani

          http://www.zakonyprolidi.cz/.

          uplaceny x
          uplatitel x
          uplatce x

          Nenasel jsem.

          Vsevedouci Google neznal 21.7.2013 tato slova (neumel je prelozit):

          http://www.condak.net/cat_other/omegat/2013-07-21/cs/03.html

          v obcanskem zakone se vy jednou vyskytuje slovo "uplatkarstvi"

          11663 1 uplatkarstvi.

          Milan

          Message 4 of 4 , Dec 2, 2013

             Napsal jsem  na ProZ prispevek "Korupce to ma spocitane"

            http://www.proz.com/forum/czech/260585.html

            vyjmenoval jsem v nem "kdo" je jak nazyvan v trestnim zakoniku.

            Navrhovane nazvy ( uplaceny, uplatitel, uplatce) budi dojem, ze ma dojit k uzavirani smluv mezi stranami a tuto cinnost zcela legalizovat.

            Milan