EN-CS: treble ve fotbale

  • Markéta Vilhelmová
    Message 1 of 14 , Oct 1, 2013
      Dobry den,
      o fotbale vim asi tolik, ze se hraje na hristi s dvema brankami a cilem je dokopat mic do souperovy branky. Bohuzel se mi v textu objevilo:
      They've dominated the Eredivisie. They've won the European treble.
      Zjistila jsem, ze Eredivisie je nizozemska ligova soutez, ale co to vyhrali evropskeho? Evropsky pohar? Titul mistra Evropy trikrat za sebou? Ja nez bych to prozkoumala, tak bude tyden pryc, tak prosim fotbalove nadsence o radu. Dekuji,

      Marketa

      Marketa Vilhelmova
      Domasov u Stbk. 46
      CZ-78501 Sternberk
      Czech Republic
      Comp. ID: 73360309
      EU VAT: CZ7555252870
      tel: +420 608 614 059
      e-mail: marketa.jirickova@...
      skype: jirickovapeggy
      Message 2 of 14 , Oct 1, 2013
        Double byva obecne titul mistra republiky a vitezstvi v poharu dane
        zeme. Takze jeste zbyva najit treti soutez, mozna ryze holandskou
        (pardooon, nizonemskou). Co ze toje za tym, teda jestli to neni treskute
        tajne?

        Martin

        Dne 1.10.2013 14:29, Markéta Vilhelmová napsal(a):

> [...]
        > vyhrali evropskeho? Evropsky pohar? Titul mistra Evropy trikrat za
        > sebou? Ja nez bych to prozkoumala, tak bude tyden pryc, tak prosim

      • Markéta Vilhelmová
        Message 3 of 14 , Oct 1, 2013
          ajax amsterdam

          Message 4 of 14 , Oct 1, 2013
            A bylo to v roce 1972? Jestli jo, tak tím tretím do party je Evropsky
            pohar, viz http://en.wikipedia.org/wiki/AFC_Ajax. Asi bych to rozepsal,
            vyrazu trebl bude malokdo rozumet, uz proto, ze ceske kluby toho nikdy
            moc nevyhrajou.

            Martin

            Dne 1.10.2013 14:42, Markéta Vilhelmová napsal(a):

            > ajax amsterdam
            > --
            > Marketa Vilhelmova
            > Domasov u Stbk. 46
            > CZ-78501 Sternberk
            > Czech Republic
            > Comp. ID: 73360309
            > EU VAT: CZ7555252870
            > tel: +420 608 614 059
            > e-mail: marketa.jirickova@...
            > skype: jirickovapeggy

          • Markéta Vilhelmová
            Message 5 of 14 , Oct 1, 2013
              Martine, ono to vypada, jako aktualni stav. Je to z reklamniho textu na fotbalove dresy. Na webu se parkrat objevuje "evropsky treble", ale nevim, nakolik je to pro ceske fotbalove fanousky srozumitelne. Moc mista na rozepisovani taky nemam.
              Marketa
> [...]

              moc nevyhrajou.

              Martin

            • vollams

                Message 7 of 14 , Oct 1, 2013
                  Jestli to je na dresu, muze to byt jen pripominka davno zasle slavy - on
                  toho Ajax v posledni dobe myslim moc nevyhrava. Coz takhle "trojnasobny
                  sampion", "tri tituly" nebo "3x vitezem"?

                  Dne 1.10.2013 14:59, Markéta Vilhelmová napsal(a):

> [...]
                  > na fotbalove dresy. Na webu se parkrat objevuje "evropsky treble", ale
                  > nevim, nakolik je to pro ceske fotbalove fanousky srozumitelne. Moc

                • Markéta Vilhelmová
                  Message 8 of 14 , Oct 1, 2013
                    takze cesky se tomu nijak nerika. aspon to se vyjasnilo. nezbude, nez tam tu trojku nejak napasovat. za navrhy diky. a diky i ostatnim.

                    Marketa

                    Message 9 of 14 , Oct 1, 2013
                      Mozna, ze zurivy fanda, ktery si vystrihuje statistiky, zna sestavy
                      narodaku za poslednich 20 let zpameti a nevynecha jediny zapas, to slovo
                      znat bude. Bezna masa, do ktere pocitam i sebe, ne.

                      M.

                      Dne 1.10.2013 15:20, Markéta Vilhelmová napsal(a):

                      > takze cesky se tomu nijak nerika. aspon to se vyjasnilo. nezbude, nez
                      > tam tu trojku nejak napasovat. za navrhy diky. a diky i ostatnim.
                      >
                      > Marketa
                      > --
                      > Marketa Vilhelmova
                      > Domasov u Stbk. 46
                      > CZ-78501 Sternberk
                      > Czech Republic
                      > Comp. ID: 73360309
                      > EU VAT: CZ7555252870
                      > tel: +420 608 614 059
                      > e-mail: marketa.jirickova@...
                      > skype: jirickovapeggy

                    • wustpisk
                      Message 10 of 14 , Oct 1, 2013

                        To muze byt 'trebl' podle vzoru Manchester United viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/Manchester_United_FC  (treti odstavec)

                        anebo tady dokonce 'treble' http://cs.wikipedia.org/wiki/Ajax_Amsterdam  (anebo spis 'tzv. treble')

                        dalsi 'treble' http://cs.wikipedia.org/wiki/Liverpool_FC  Byla to nejlepsí sezona za posledni leta. Liverpool ziskava unikatni treble diky vyhre v FA Cupu, v Ligovem poharu a Poharu UEFA.

                        Fanousek by vedel, o co se jedna ...

                        ---In czechlist@yahoogroups.com, <mjanda@...> wrote:

> [...]

                        > takze cesky se tomu nijak nerika. aspon to se vyjasnilo. nezbude, nez
                        > tam tu trojku nejak napasovat. za navrhy diky. a diky i ostatnim.

                      • wustpisk
                        Message 11 of 14 , Oct 1, 2013

                          ale mam pripominku: slovo 'treble' sem vubec nepatri. Je sice pravdou, ze vyhral Ajax v roce 1972 domaci/evropsky 'trebl' (tzn. dve hlavni domaci souteze plus titul v PMEZ), ale na drese se nosi tri hvezdicky nad erbem http://farm9.staticflickr.com/8027/7454563670_5789ccc355_b.jpg , coz znamena, ze vyhral 3x PMEZ, cili '3x vitezem' (1970/71, 1971/1972, 1972/1973), jak rekl Martin. Toto neni treble.

                          Message 12 of 14 , Oct 1, 2013

                            Asi je to obdoba hattricku = když jeden hráč dá během jednoho zápasu 3 góly.
                            Treble = jeden tým vyhraje v jedné sezóně tři soutěže?
                            Je to tak?

                            Sent: Tuesday, October 01, 2013 3:56 PM
                            Subject: [Czechlist] RE: EN-CS: treble ve fotbale

> [...]

                            > takze cesky se tomu nijak nerika. aspon to se vyjasnilo. nezbude, nez
                            > tam tu trojku nejak napasovat. za navrhy diky. a diky i ostatnim.

                          • wustpisk
                            Message 13 of 14 , Oct 1, 2013

                               Ano, je to tak. Ale v tomto pripade jde o to, ze je Ajax trojnasobnem vitezem PMEZ (i kdyz pomerne davno), ale nikoli v jedne sezone. Proto se nehodi termin 'treble'.

                              Sent: Tuesday, October 01, 2013 3:56 PM

> [...]

                              > takze cesky se tomu nijak nerika. aspon to se vyjasnilo. nezbude, nez
                              > tam tu trojku nejak napasovat. za navrhy diky. a diky i ostatnim.

                            • Markéta Vilhelmová
                              Message 14 of 14 , Oct 1, 2013
                                Jestli ja tam omylem neudelam preklep... ajax je trojnasobny trouble
                                ale dekuji za osvetleni

                                --
                                Marketa Vilhelmova
                                Domasov u Stbk. 46