RE: RE: How Google Converted Translation Into a Problem of Vector Space Mathematics

  • mcondak
    Message 1 of 10 , Sep 26, 2013

      Doplnuji odkazy na Rudolfa Rosu a Depfix:

      http://ufal.mff.cuni.cz/~rosa/depfix/

      diplomova prace:

      http://ufal.mff.cuni.cz/~rosa/dp/rosa_dp_depfix.pdf

      obhajoba diplomove prace:

      http://ufal.mff.cuni.cz/~rosa/dp/rosa_dp_depfix_prezentace.pdf

      je mozno vybrat dalsi odkazy

      Milan

      ---In Czechlist@yahoogroups.com, <czechlist@yahoogroups.com> wrote:

      Ve dvou jazycich se pocita statistika a udela se gramaticky model, jehoz zakladem je prisudek

      http://www.condak.net/akce/mtm2013/cs/04.html

      v horni casti je odkaz na webovou stranku ceskeho autora na automatickou opravu strojoveho prekladu.

      Klasicky parsing, zalozeny na slovniku a gramatickych pravidlech, jak je pouzit v PC Translatoru dosahuje lepsi vysledky.

      Milan

      ---In Czechlist@yahoogroups.com, <czechlist@yahoogroups.com> wrote:

      words? yes. sentences? not so convincing, I think.

      http://www.technologyreview.com/view/519581/how-google-converted-language-translation-into-a-problem-of-vector-space-mathematics/

    • Jakub Skrebsky
      Message 2 of 10 , Sep 27, 2013
        Dobrý den všem

        Stěhuji se z UK do ČR (jaké bláznovství, jak řekli mí rodiče:)) a svou překladatelskou živnost si beru s sebou.
        Takže mě čeká martyrium založení živnosti a pak daňová přiznání, odvody a papírování okolo DPH.
        Se založením už mi dobrá kolegyně poradila, teď prosím o doporučení účetní firmy, která má zkušenosti s tím, co děláme my, tedy především faktury do ČR a zemí EU a mimo EU, protože aspoň ten první danový rok radši svěřím odborníkům. Nejlépe v okresech Olomouc nebo Prostějov, ať to nemám daleko.

        Předem díky.

        Jakub
        Message 3 of 10 , Sep 28, 2013
          Myslim, ze to co delame my (fa CR+EU+svet) by mel zvladnout kazdy ucetni, neni to nic komplikovaneho - tedy pro ne....

          Jeste zvaz moznost nechat si "UK zivnost", respektive fakturovat, uctovat i platit dane porad stejne, akorat z jineho fyzickeho mista.. mam dojem, ze UK system je jednodussi a ve vysledku levnejsi. Pokud vim, nekteri lide na volne noze si dokonce zakladaji firmy/zivnosti v Anglii ackoli pracuji v Cesku a v Anglii predtim ani nezili, jen proto, ze je to jednodussi.

          Klientum by to melo byt jedno, jak ceskym, tak tem odkudkoli z EU, natoz pak ze zbytku sveta.. veci jako zdravotni pojisteni atd. bys musel poresit, respektive bud vystupovat jako "Brit" co si je plati tam, nebo jako Cech, ktery zije v UK a plati tam, takze tady to ma pozastavene, nevim, jak se to zmenilo od te doby co jsem zil v zahranici (jeste jsme nebyli EU), ale urcite to jde, dneska je prece jedno kde zijes v ramci EU..
          Klidne napis offlist

          Matej

            Message 5 of 10 , Sep 28, 2013
              Diky vsem za reakce, uz jsem rozjel nekolik debat off-list a ziskal  par informaci o situaci OSVC prekladatele v Cechach (diky,  Mateji a Milane).
              Rad se podelim o info s danemi a odvody v UK, i kdyz  mohu nabidnout jen zkusenost "obycejneho" OSVC se standardnim prijmem.
              V UK je asi mnohem jednodussi administrativa, staci jedina registrace u HMRC a tomu potom platim  dane i vsechny odvody na socku/zdravku.
              Dan z prijmu je 20% (   a vyssi pasmo 40% z  rocniho prijmu nad 32 tisic  liber). K tomu 8% na soc/zdrav a jeste pevna tydenni platba soc/zdrav, celkem asi 140 liber rocne.
              Nezdanitelne minimum je pro lonsky rok 8105 liber, pro letosek 9440 liber.
              Pausalni vydaje zde neexistuji, museji se uvadet skutecne. Jako prekladatel/tlumocnik/obcasny skolitel mam nakladu docela malo, vetsinou 5-6 tisic liber rocne. Jednou za 4 roky si koupim poradny pocitac, jinak prubezne jen aktializace SW,  kancelarske potreby,  membership  na prekladatelskych portalech... Pracuju z domu, ale i tak si muzu  odecist naklady na provoz "kancelare", tj.  najem+inkaso  prepocitany na ten jeden pokojik, ktery mi slouzi jako pracovna, a to jeste jen za   pracovni dny a pracovni hodiny.
              Auto se da vykazat bud skutecnymi naklady (porizeni, amortizace, udrzba, pojistka, palivo), ale  pokud mam  levne a usporne auto, je  pro me vyhodnejsi vykazovat fixni sazbu za ujete km, resp. mile.  Aktualne lze do nakladu dat  0.45 liber za mili  (ovsem  agentury  mi plati mezi 0.35 a 0.43).   Je mozne odecitat i duchodove pripojisteni, ruzne investice atd, ale ja nic  takoveho tady nemam.
              Tak za lonsky rok to bylo: celkem prijem 22000 - naklady 5000 -nezdan. minimum 8105 = zaklad dane 8895. Z toho 28% dan+zdravsoc je 2490, takze  ve vysledku 11.3% ze sveho prijmu jsem odvedl Jejimu velicenstvu.

              Jakub

              Message 6 of 10 , Sep 30, 2013
                Pro zajímavost - když to přepočítám na české paušály, tak bys platil (1 libra = 30,7 Kč):
                příjem 675.400 Kč
                základ daně 270.160 (paušální výdaje 60 % - za předpokladu, že tlumočení v ČR by nebylo soudní; v opačném případě se na příslušnou část příjmů vztahuje paušál 40 %)
                daň 40.524
                sleva na poplatníka 24.840
                výsledná daň 15.684 (počítáno za předpokladu, že jsi bez manželek a dětí, jinak by se vzhledem k výši Tvých nákladů možná vyplatily skutečné náklady, protože s paušálem není od letoška nárok na zvýhodnění na rodinné příslušníky)
                pojistné 56.328
                odvody celkem 72.012 = 10,6 %

                Tomáš

                Message 7 of 10 , Oct 5, 2013
                  Kdyz jsi jeste v UK, proc si to neosetris tak, ze budes mit svou zivnost pres ostrov Man nebo i pres nejake jine ostrovy.
                  Danovy muzuk v Cesku te pozada, aby ses predklonil a pak ti to hezky napali, jak spravne prorokuji tvoji rodice.
                  Urcite te to bude bolet a kdyz si na bolest budes stezovat, bude ti receno, ze je to tvoje vina, nebot jsi dostatecne neroztahl a nepromazal (usmev).
                  Pamatuj si, ze cokoli uradum reknes, bude pouzito proti tobe, takze nejlepsi reseni jim je o stehovani ani nerikat a pokud ti to funguje ted relativne OK, zarid to tak aby to fungovalo i nadale. Kde jsi fyzicky, do toho nikomu nic neni, pokud moc nerves a nedelas problemy.
                  Drzim palce.

                  --- In Czechlist@yahoogroups.com, Jakub Skrebsky <jakub.skrebsky@...> wrote:

> [...]
                  > Se založením už mi dobrá kolegyně poradila, teď prosím o doporučení účetní firmy, která má zkušenosti s tím, co děláme my, tedy především faktury do ČR a zemí EU a mimo EU, protože aspoň ten první danový rok radši svěřím odborníkům. Nejlépe v okresech Olomouc nebo Prostějov, ať to nemám daleko.

                • Jakub Skrebsky
                  Message 8 of 10 , Oct 5, 2013
                    Diky vsem, hlavne Tomasovi, Milanovi a Matejovi za vysvetleni a ukazkove vypocty.
                    Diky nim jsem se v tom trochu zorientoval a vyslo mi, ze v me nynejsi situaci neni mezi CR a UK vyrazny rozdil ve vysi dani+odvodu.
                    Vyhodou zachovani danove rezidentury v UK je vyrazne jednodussi ucto a komunikace s financakem, nevyhodou to, ze v CR si budu muset sam platit neurgentni zdravotni vykony a vecne se hadat s ruznymi uredniky, kdyz po me budou chtit dolozeni prijmu.
                    Ovsem pokud nova ceska vlada sahne na pausaly a pojistne, tak je volba jasna:)

                    Jakub