EN to CZ CREATIVE: To launch different things

    Message 1 of 9 , Sep 17 3:58 AM
      Zdravim,

      doufam, ze tady jeste nekdo chodi/existuje/stahuje si..

      Prekladam nejake reklamni slogany, jejichz hlavnim vtipem je pouziti slova LAUNCH v ruznych vyznamech, hlavne *to launch a product and to launch a person* (as in launch their dreams, launch their career etc.) v jedne vete..

      Jde o to pouzit (pokud mozno) stejne slovo pro oba vyznamy..

      Launch a product je v CZ trochu problem, nejsem devatnactiletej borecek pracujici v reklamce abych pouzil anglicke slovo s ceskou koncovkou (papir a me svedomi by to neunesly), bezne to nejak obkecam, predstaveni produktu, uvedeni na trh atd., spise jde o to, jak se postavi cela veta, ten termin samotny se spise vynechava/vyhybam se mu jak to jde.. cimz mi ted vznika problem, jak to naroubovat na ty lidi, jejich sny, kariery atd.. (je to desne tajne, pry, takze tady nemuzu dat doslovne zneni, ale snad chapete, o co jde..)

      Zatim me napadlo:

      - Delat: delame produkty, delame lidi (jako ze z nich udelame to, cim chteji byt)... takhle teoreticky to nezni nic moc, ale v tom konkretnim sloganu to ujde, i kdyz nic z ceho bych si sedl na zadek..

      - predstavovat/prezentovat - to pasuje na produkty i na lidi (trochu kostrbate, pravda, predstavovat talent atd..) a ani v tech sloganech nic moc.. ale dalsi moznosti me nejak nenapadaji..

      Nenapadne nekoho nejaky dalsi ekviovalent 'launch' - respektive cokoli jineho, co by se dalo vagne pouzit pro produkty ve smyslu udelat novy produkt/uvest/predstavit jej i pro lidi, jejich sny, plany, kariery???

      Dik za inspiraci

      Matej

      Message 2 of 9 , Sep 17 4:04 AM
        ale cool kreativec by prece nemel zabrany "launchovat inovativni prodakt s novou funkcionalitou":-)

        jinak me napada: prichazime s vyrobky..., nabizime vyrobky...

      • Markéta Vilhelmová
        Message 3 of 9 , Sep 17 4:07 AM
          spustit ???

          --
          Marketa Vilhelmova
          Domasov u Stbk. 46

          Message 4 of 9 , Sep 17 4:10 AM
            No, jo, ale pak nejde prichazet s lidmi/nabizet je - teda moc dobre to v tech verach nezni.. ja potrebuju preklad/prevedeni slova launch, ktery by se dal pouzit ve stejnem tvaru pro ruzne veci - na jedne strane vyrobky, na druhe strane uzivatele, jejich sny, plany, potencial, kreativitu... no a kterekoli slovo, ktere jakz takz funguje pro jednu vec na prave strane rovnice, se blbe roubuje na ostatni..

            U tech snu tam zkousim davat realizovat, akorat ze to pak nema tu repetici jako launch product, launch dreams/people... ale holt nejde vsechno tak jak si to kluci v anglictine predstavujiu, asi se to bude muset cele prekopat..

            Jeste jsem doplnil jednu verzi, ktera jakz takz funguje na hlavni slogan (ale zas se obtizne roubuje na vsechny ostatni vyznamy a slova)

            starat se o produkty, starat se o lidi.. zas jen castecne reseni, ktere funguje jen nekde..

            Message 5 of 9 , Sep 17 4:10 AM

              Devatenáctiletej boreček by nejspíš napsal "tlačíme produkty, tlačíme lidi"
              Jinak asi úplně nejběžnější je "uvést, uvádět"

              Message 6 of 9 , Sep 17 5:21 AM
                Davame zelenou/kridla... vyrobkum i lidem?

                Message 7 of 9 , Sep 17 5:50 AM
                  Dik, to bohuzel taky nefunguje na vsechny ty pripady.. A kridla ma navic obsazena jedna preslazena, precenovana a predrazena limonadka :)

                  Asi to nema jednoduche reseni, ten rozsah vyznamu, co ma launch v ENG v CZ proste zadne jednotlive slovo nema... Udelal jsem asi tri verze toho zakladniho sloganu, kde slo o vyrobky a lidi - a pak pouzil v kazdem dalsim povidani (to uz byly delsi promluvy) jedno z tech slov, ktere bylo v jedne z verzi sloganu, podle toho, ceho se to tykalo (lidi, kariery, potencialu, snu, atd..).

                  Lip to neslo a podle me to porad funguje, rozhodne lip, nez kdybychom umele dali vsude stejne a v kontextu blbe znejici slovo.. i kdyz pravda ta slovni hricka s tim jednim slovem tam neni a klient co nema tuseni nic o cestine si na to bude stezovat.. ale to holt uz tak je.

                  Diky vsem, uz to posilam, sice se mi to asi jeste parkrat vrati, takze kdyby mel nekdo genialni napad nebranim se, ale vice mene jsem si potvrdil, ze to nejde vyresit jen jednim slovem.