Re: [Czechlist] Grommet vs bushing

  • Charles Stanford
    Message 1 of 8 , Jun 17, 2013
      Cannot help with the Czech Petr, but basically in English the difference is
      that a grommet is just there for physical protection of the cable (when
      passing over sharp surfaces)
      http://en.wikipedia.org/wiki/Grommet#Grommets_used_for_cable_protection

      and bushing is "an
      insulated<http://en.wikipedia.org/wiki/Insulator_(electricity)> device
      that allows the safe passage of electrical energy through an earth field."
      I won't make you fall about laughing by trying to come up with the Czech
      for that, but that is essentially the difference in function I think you
      will find.

      --
      Charlie Stanford
      Telephone: +420 326 996 382

      Message 2 of 8 , Jun 17, 2013
        Ahoj Petre,

        mozna uz z toho, co uvedl Charlie, vyplyva, ze grommet je pruchodka a
        bushing je izolator. Nicmene predevsim bushing muze byt i neco jineho,
        takze bez souvislosti tezko soudit. Nejlepsi jsou obrazky...

      • Petr
        Message 3 of 8 , Jun 17, 2013
          Konkretne mam dnes vetu "Privod a vyvod z a do rozvadece bude proveden pres pruchodky umistene ve spodním panelu za pouziti ucpávkových vývodek. Co je pruchodka a co je vyvodka? (Obrazky zadne.)
          Petr
          --- In Czechlist@yahoogroups.com, Jirka Bolech <jirka@...> wrote:

> [...]
          > bushing je izolator. Nicmene predevsim bushing muze byt i neco jineho,
          > takze bez souvislosti tezko soudit. Nejlepsi jsou obrazky...

        • Ing. Jiří Klíma
          Message 4 of 8 , Jun 17, 2013
            Urcite bych pouzil „grommet“. Pouziva se prave pro ochranu kabelu pri vstupu nebo vystupu do skrine (rozvadece), jak rika Charlie. Obvykle byva z gumy nebo plastu. „Bushing“ mam spise pod vyznamem „pouzdro“.

            Jirka

            _____

            Message 5 of 8 , Jun 17, 2013
              Ahoj Petre,

              ze to potrebujes z cestiny do anglictiny me nenapadlo. Podle me muze byt
              rozdil mezi grommet a bushing v nekterych pripadech pomerne subjektivni.

              Kdyz to zaroven chrani kabel pred ohybem v miste pruchodu, rika se tomu
              strain relief boot. Ta ucpavkova pruchodka by mela byt cable gland...

              Jirka

            • Alena Ryšková 2e
              Message 6 of 8 , Jun 18, 2013
                Ahoj anglictinari-tlumocnici,
                mam tu jeden bleskovy ukol: tlumoceni ve Vidni (ano, v anglictine) ve
                ctvrtek 20.6., s tim, ze odjezd by byl jiz zitra vecer z Prahy (muzou
                pripadne tlumocnika nabrat nekde cestou). Samotne tlumoceni ma trvat
                hodinku a tema je marketing (resp. prezentace toho, co marketingova
                firma umi svemu klientovi nabidnout), podklady k prezentaci uz maji v EN
                a samozrejme poskytnou pred jednanim (zitra).
                Mel byste nekdo cas, chut a zajem?

                Zdravim
                Alena Ryskova
                777 606 912