Grommet vs bushing

  • Petr
    Message 1 of 8 , Jun 17, 2013
      Umel by mi nekdo elektrotechniky znaly vysvetlit rozdil mezi pojmy grommet a bushing, resp. co je co v cestine? Diky.
      Petr Adamek
    • Charles Stanford
      Message 2 of 8 , Jun 17, 2013
        Cannot help with the Czech Petr, but basically in English the difference is
        that a grommet is just there for physical protection of the cable (when
        passing over sharp surfaces)
        http://en.wikipedia.org/wiki/Grommet#Grommets_used_for_cable_protection

        and bushing is "an
        insulated<http://en.wikipedia.org/wiki/Insulator_(electricity)> device
        that allows the safe passage of electrical energy through an earth field."
        I won't make you fall about laughing by trying to come up with the Czech
        for that, but that is essentially the difference in function I think you
        will find.

        --
        Charlie Stanford
        Telephone: +420 326 996 382

        Message 3 of 8 , Jun 17, 2013
          Ahoj Petre,

          mozna uz z toho, co uvedl Charlie, vyplyva, ze grommet je pruchodka a
          bushing je izolator. Nicmene predevsim bushing muze byt i neco jineho,
          takze bez souvislosti tezko soudit. Nejlepsi jsou obrazky...

        • Petr
          Message 4 of 8 , Jun 17, 2013
            Konkretne mam dnes vetu "Privod a vyvod z a do rozvadece bude proveden pres pruchodky umistene ve spodním panelu za pouziti ucpávkových vývodek. Co je pruchodka a co je vyvodka? (Obrazky zadne.)
            Petr
            --- In Czechlist@yahoogroups.com, Jirka Bolech <jirka@...> wrote:

> [...]
            > bushing je izolator. Nicmene predevsim bushing muze byt i neco jineho,
            > takze bez souvislosti tezko soudit. Nejlepsi jsou obrazky...

          • Ing. Jiří Klíma
            Message 5 of 8 , Jun 17, 2013
              Urcite bych pouzil „grommet“. Pouziva se prave pro ochranu kabelu pri vstupu nebo vystupu do skrine (rozvadece), jak rika Charlie. Obvykle byva z gumy nebo plastu. „Bushing“ mam spise pod vyznamem „pouzdro“.

              Jirka

              _____

              Message 6 of 8 , Jun 17, 2013
                Ahoj Petre,

                ze to potrebujes z cestiny do anglictiny me nenapadlo. Podle me muze byt
                rozdil mezi grommet a bushing v nekterych pripadech pomerne subjektivni.

                Kdyz to zaroven chrani kabel pred ohybem v miste pruchodu, rika se tomu
                strain relief boot. Ta ucpavkova pruchodka by mela byt cable gland...

                Jirka

              • Alena Ryšková 2e
                Message 7 of 8 , Jun 18, 2013
                  Ahoj anglictinari-tlumocnici,
                  mam tu jeden bleskovy ukol: tlumoceni ve Vidni (ano, v anglictine) ve
                  ctvrtek 20.6., s tim, ze odjezd by byl jiz zitra vecer z Prahy (muzou
                  pripadne tlumocnika nabrat nekde cestou). Samotne tlumoceni ma trvat
                  hodinku a tema je marketing (resp. prezentace toho, co marketingova
                  firma umi svemu klientovi nabidnout), podklady k prezentaci uz maji v EN
                  a samozrejme poskytnou pred jednanim (zitra).
                  Mel byste nekdo cas, chut a zajem?

                  Zdravim
                  Alena Ryskova
                  777 606 912