[Czechlist] obrendovani

  • James Kirchner
    Message 1 of 10 , Jun 8, 2013
      Can someone tell me what "obrendovani" means in regard to ceramics?

      I've got this:

      "sada bilych podsalku, bez obrendovani"

      I can't find that word in any dictionary, not even the SSJC, on Google or anywhere.

      Thanks for any help.

      Jamie

    • Eva Horejsii
      Message 2 of 10 , Jun 8, 2013
        Myslim, ze jsem na to prisla.
        Pres polstinu, v googlu bylo jen obrendowanie, ve smyslu oznaceni puvodu, majitele atd. A je to jasne - zakladem je anglicke slovo brand - obchodni znacka.

        Priklady:

        Caly sprzet w Lidlu obrendowany jest logiem "crivit"
        Veskere zarizeni v Lidlu je ,,obrendovane" logem "crivit"

        Nalezy pamietac o tym, ze obrendowany samochod jest ruchoma reklama dla firmy
        Treba pamatovat na to, ze ,,obrendovany" automobil je pojizdnou reklamou firmy

        Eva Horejsi

[...]

        -----
        Zprava neobsahuje viry.
        Zkontrolovano AVG - www.avg.cz
        Verze: 2013.0.2904 / Virova baze: 3184/6375 - Datum vydani: 1.6.2013 Interni Virova databaze je zastarala.

      • wustpisk
        Message 3 of 10 , Jun 9, 2013
          'obrendovat' - this means something like 'to add a brand name to something' so in your example it would be just plain old white saucers.

          --- In Czechlist@yahoogroups.com, James Kirchner <czechlist@...> wrote:

> [...]
          >
          > "sada bilych podsalku, bez obrendovani"
          >
          > I can't find that word in any dictionary, not even the SSJC, on Google or anywhere.

        • Milan
          Message 4 of 10 , Jun 9, 2013
            Prave piju kavu. Na bilem casti hrnku, po zvednuti nad hlavu, ctu

            T E S C O
            _ _ _ _ _

            a dve male loga vyrobce.
            Az kafe vypiju, hrnek otocim a mozna zjistim, kdo hrnek vyrobil.

            Milan

            --- In Czechlist@yahoogroups.com, James Kirchner <czechlist@...> wrote:

            > Can someone tell me what "obrendovani" means in regard to ceramics?
          • Melvyn
            Message 5 of 10 , Jun 9, 2013
              --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Milan" <Milan.Condak@...> wrote:

> [...]
              > _ _ _ _ _
              >
              > a dve male loga vyrobce.
              > Az kafe vypiju, hrnek otocim a mozna zjistim, kdo hrnek vyrobil.

              Nenapinej!

              Melvyn
            • James Kirchner
              Message 6 of 10 , Jun 9, 2013
                Thanks for all this information, everybody. One of those cases where the root loanword is adopted with a foreign accent "brend".

                Jamie

                Message 7 of 10 , Jun 10, 2013
                  Podle moji prakticke manzelky nikoho nezajima vyrobce:

                  prvni logo: muzes dat do mikrovlne trouby
                  druhe logo: muzes dat do mycky.

                  Milan

                  Message 8 of 10 , Jun 10, 2013
                    Jasne, tohle je mozna logo (i kdyz asi spis jen symbol nebo piktogram),
                    ale ne "brend". Je fakt, ze vyrobce nikoho nezajima - jen toho vyrobce,
                    ktery si naivne mysli opak, tak "brenduje", na co narazi.

                    Martin

                  • Milan
                    Message 9 of 10 , Jun 11, 2013
                      Samozrejme ze logem je pouze podtrzeny nazev prodejce Tesco. Informace o vyrobku jsou zatim pouze piktogramy. Az si v dalsi generaci inovovaneho hrnicku (ktery kafe uvari a bude udrzovat stalou nastavenou teplotu napoje) budeme tukat nebo poklepavat na obrazky, budeme jiz rikat ikony.

                      (Znacka a logo na vyrobku ukazuje, kdo je silnejsi na trhu, jestli vyrobce nebo prodejce. V nasem pripade jde o hrnek, u ktereho nema vyrobce silu prosadit uvadeni svoji znacky.)

                      Milan
                      (Mám pouze svoje "dobre" jmeno.)

                      PS: Vcera jsem videl v HyperNove zapalky Solo (tradicni ceska znacka), ktere se vyrabeji v Indii. Na nalepce byl obrazek "klic" nebo "nuzky" s anglickymi "The key" a "The scissors").

> [...]
                      > ale ne "brend". Je fakt, ze vyrobce nikoho nezajima - jen toho vyrobce,
                      > ktery si naivne mysli opak, tak "brenduje", na co narazi.

                    • Petr
                      Message 10 of 10 , Jun 11, 2013
                        Ty anglicke nazvy "The key" a "The scissors" byly ovsem uz na zapalkach vyrabenych v Susici.
                        Petr A.