Re: klient odmita zaplatit z duvodu kvality

  • ales1983
    Message 1 of 59 , May 21 4:13 AM
      Milá Helgo,

      první Vaši diskuzní exhibici jsem zažil na prozu, kde jste jen kvùli vìku diskriminovala kolegu Mrázka. Tehdy jsem si øíkal, že jste asi jen ustøelila, ale teï jste mì docela pøesvìdèila o opaku.

      Onu kolegyni, která zde žádala o radu, docela dobøe znám a musím poctivì øíci, že její pøeklady nejsou vùbec ostudné. Do nìmèiny pøekládá bìžnì pro agentury (na základì nìèeho ji asi pøijali mezi své spolupracovníky). To, že zákazníci nejsou schopni zaplatit si rodilého mluvèího, není dnes žádná výjimka (kór pøi cenách rodilých mluvèích zvláštì nìmecky mluvících zemí). Tak z toho nedìlejte zase tak velký prohøešek – i když já to také neuznávám. Vy navíc na proz.com nabízíte kombinace ger-cze a eng-cze. Tedy i s Vašimi zøejmými zdejšími chybami pøekládáte do èeštiny (pokud ne Vy, pak byste na tamním webu mìla vystupovat jako agentura, a ne jednotlivec).

      Zmiòovaný reklamovaný text jsem také èetl a, Helgo, nemystifikujte tady ostatní tím, že je nenároèný a lehký. Naopak! Je to nesmírnì nároèný, krajnì tématicky orientovaný text. Pro nerodilého mluvèího je to „hlava na špalek".
      A co je podstatné, kolegynì dìlala pro zákazníka zkušební text, který byl schválen rodilým mluvèím, a na základì toho pokraèovala v zakázce dále.

      Vaše kompromitace mé kolegynì se mi vùbec nelíbí, není to žádná nevycválaná studentka, která si to chce jen „zkusit", tak prosím nezevšeobecòujte na základì jednoho textu, že nìkdo nìco neumí a mìl by se stydìt.

      Tím nechci snižovat její odpovìdnost, sama se jistì dostateènì pouèila.

      AH

      --- In Czechlist@yahoogroups.com, Foren - Helga <listen@...> wrote:

      > :-) )))) Ja se tak lechce nerozciluji (presto dekuji panove, ze na mne
      > myslite v dobrem)..... akorat (mozna) nad tim, ze mi zatim nikdo nemohl
      > rici, kdo ta kolegyne Jana vlastne je.... a take nad tim, ze se uz vubec
      > neozvala pote, co jsem ji poslala ukazku, jak by vypadal cely text,
      > pokud bych ho korigovala uplne, a doporucila aby si uz radeji nikdy
      > netroufla nabidnout preklady do NJ.
      > Preji vsem pokud mozno klidny vecer
      > Helga

    • Hannah Geiger
      Message 59 of 59 , May 23 5:19 AM
        Rychly preklad vzhledem k rychlemu psani na stroji, 4-5 stranek za hodinu
        - to uz tu bylo jednou, a muj 'preklad' tohoto tvrzeni byl tenhle: jsem
        absolutne neuveritelny prekladatel, preklad se mi kouri z hlavy, a tim ze
        pisu jako kulomet a absolutne nikdy se nemusim pozastavit nad jakoukoliv
        linguistickou problematikou, tak delam 4-5 stranek za hodinu.

        Takze kazdy snek at zaleze a patricne se stydi za pomale psani na stroji a
        za to ze, boze muj, obcas potrebuje i slovnik.