Re: [Czechlist] Ceske faktury po EU

    Message 1 of 5 , Apr 11, 2013
      Souhrnne hlaseni v Systemu vymeny informaci k DPH (VIES) se podava vyhradne
      v elektronicke podobe. Ani vlastne nevim i jine moznosti nez vyplnit
      formular na webovem danovem portalu a vysledne soubory (xml a pdf) poslat
      pres Datove schranky.

      Nutnost byt platcem DPH trvala jen tri roky. Ja fakturuju do zahranici vice
      nez v tuzemsku. Asi jsem jiz zvykl, ale ani na zacatku mi souvisejici
      administrativa nepripadala tak hrozna. Dulezite je prubezne zaznamenavat
      potrebne udaje, aby je nebylo potreba pri vyplnovani formularu pracne
      dohledavat. Pokud je nekdo platcem DPH, tak podle me s fakturami do
      zahranici je mene starosti nez s tuzemskymi. Pokud nekdo neni platce DPH,
      ted jiz kvuli fakturaci do jinych zemi Evropske unie nemusi, ale mel by se
      registrovat jako osoba identifikovana k dani a podavat zminena, souhrnna
      hlaseni, coz je celkem brnkacka, akorat je potreba mit vcas identifikacni
      cislo odberatele pro DPH. Tot teorie + muj uhel pohledu...

      Jirka Bolech