Re: [Czechlist] Ceske faktury po EU

  • Valerie Talacko
    Message 1 of 5 , Apr 11 7:13 AM
      Ono se to ted od ledna zmenilo. Uz pry neni potreba se zaregistrovat k
      DPH, ale ty ctvrtletni priznani se, myslim, porad musi odevzdat - Nejsem
      si ale uplne jista - sama jsem do zahranici za celou tu dobu
      nefakturovala. (Jednou hrozilo, ze budu muset - vyplnila jsem potrebne
      formulare a snazila jsem se je vnutit nic nechapajicim pani na urade,
      ale firma mi nakonec zaplatila pres prazskou pobocku. Mile pani na
      financaku byly moc rady, kdyz jsem se dva dny potom objevila s tim, ze
      vezmu zadost zpet).

    • Zuzana Benesova
      Message 2 of 5 , Apr 11 8:19 AM
        Sama jsem si to nedavno studovala a konzultovala s danovym poradcem. Od 1. ledna letosniho roku by to melo platit takto:

        Poskytnete-li plneni (tj. napr. prekladatelske sluzby) osobe povinne k dani (= podnikateli, to polska agentura se vsi pravdepodobnosti je) sidlici v jine zemi EU, stavate se automaticky nikoli jiz platcem DPH (jak tomu bylo v predchozich letech), ale tzv. identifikovanou osobou. To obnasi prihlasku na fin. urade a ctvrtletne podani tzv. souhrnneho hlaseni v predepsanem xml formatu. Dan tedy neuctujete ani neplatite, jen musite FU ctvrtletne predat v tom hlaseni seznam vsech plneni poskytnutych do jinych zemi EU (DPH bude vybrana od nich jejich fin. spravou).

        Pri poskytovani sluzeb kamkoli jinam se identifikovanou osobou ani platcem DPH nestavate ani nemusite odevzdavat zadny prehled.

        Podrobneji to je v zakone, chcete-li si pocist ;-)

        Neni mi jasne, jaky ma polska agentura problem s Vasimi fakturami. Ledaze jim nerozumi. Resenim by asi bylo vytvorit si nejakou dvojjazycnou sablonu (cj/aj, nebo s polstinou, pokud by na tom trvali).

        Hezky podvecer
        Zuzka

        11. 4. 2013 v 16:13, Valerie Talacko:

        Message 3 of 5 , Apr 11 8:27 AM
          Souhrnne hlaseni v Systemu vymeny informaci k DPH (VIES) se podava vyhradne
          v elektronicke podobe. Ani vlastne nevim i jine moznosti nez vyplnit
          formular na webovem danovem portalu a vysledne soubory (xml a pdf) poslat
          pres Datove schranky.

          Nutnost byt platcem DPH trvala jen tri roky. Ja fakturuju do zahranici vice
          nez v tuzemsku. Asi jsem jiz zvykl, ale ani na zacatku mi souvisejici
          administrativa nepripadala tak hrozna. Dulezite je prubezne zaznamenavat
          potrebne udaje, aby je nebylo potreba pri vyplnovani formularu pracne
          dohledavat. Pokud je nekdo platcem DPH, tak podle me s fakturami do
          zahranici je mene starosti nez s tuzemskymi. Pokud nekdo neni platce DPH,
          ted jiz kvuli fakturaci do jinych zemi Evropske unie nemusi, ale mel by se
          registrovat jako osoba identifikovana k dani a podavat zminena, souhrnna
          hlaseni, coz je celkem brnkacka, akorat je potreba mit vcas identifikacni
          cislo odberatele pro DPH. Tot teorie + muj uhel pohledu...

          Jirka Bolech