České faktury po EU

  • Libor Zajíček
    Message 1 of 5 , Apr 11, 2013
      Zdrav�m,

      m�m takov� dotaz: p�ekl�d�m pro polsk� agentury. Nejd��v jsem to �e�il p�es
      smlouvy o proveden� pr�ce, ale dozv�d�l jsem se, �e do Evropsk� unie je
      mo�n� vystavovat �esk� faktury. M�m ale dojem, �e ��dn� z polsk�ch agentur
      tomu po��dn� nev��� a tak hled�m n�koho (��etn�/ho), s k�m bych to mohl
      konzultovat, p��padn� spolupracovat. Kdybyste o n�kom v�d�li, m��ete mi
      napsat sem nebo p��mo na mail libore@....

      D�ky

      Libor Zaj��ek

      --
      Czesko.pl <http://czesko.pl>
      preklady <http://navolnenoze.cz/prezentace/libor-zajicek/>

    • (no author)
      Message 2 of 5 , Apr 11, 2013
        No ucetnich je spousta, ale pokud Ti staci prakticky navod, tak zde je:

        Polaci jsou stejně jako my v EU, vystavis jim tedy fakturu, oni
        zaplati, obe strany si ji daji do ucetnictvi..

        Ted nevim, jestli se nepletu, jestli to neni jen pri fakturaci mimo EU,
        ale mam dojem, ze pokud nejsi platcem DPH (mas obrat pod 1 mil/rok),
        tak se v momente fakturace do zahranici MUSIS stat dobrovolnym platcem
        DPH - zaregistrovat se k dani z pridane hodnoty, ziskat DIC neboli VAT
        number, to pak uvedes na fakturu ALE DPH neuctujes, v ramci exportu
        sluzeb do EU se DPH neuctuje, ale musis mit VAT number druhe strany,
        jinak bys byl povinen DPH zaplatit sam.., nekdy byva problem to z nich
        dostat..

        Ja jsem platcem, takze nevim, ale resilo se to tu, ostatni budou urcite
        vedet, jestli mam pravdu..

        Pak jeste kazde ctvrtleti musis zvlast vykazovat vsechny ksefty z EU,
        na zvlastnim formulari, kdyz tam nebude neco sedet (treba to VAT),
        financak bude prudit a necha Te klidne DPH zaplatit..

        Je to cele hrozna pruda a pokud jde o par malych kseftu, je skoro lepsi
        to ignorovat a udelat bokem, nechci navadet, sam vse priznavam, ale to
        papirovani je hrozne,..

        Message 3 of 5 , Apr 11, 2013
          Ono se to ted od ledna zmenilo. Uz pry neni potreba se zaregistrovat k
          DPH, ale ty ctvrtletni priznani se, myslim, porad musi odevzdat - Nejsem
          si ale uplne jista - sama jsem do zahranici za celou tu dobu
          nefakturovala. (Jednou hrozilo, ze budu muset - vyplnila jsem potrebne
          formulare a snazila jsem se je vnutit nic nechapajicim pani na urade,
          ale firma mi nakonec zaplatila pres prazskou pobocku. Mile pani na
          financaku byly moc rady, kdyz jsem se dva dny potom objevila s tim, ze
          vezmu zadost zpet).

        • Zuzana Benesova
          Message 4 of 5 , Apr 11, 2013
            Sama jsem si to nedavno studovala a konzultovala s danovym poradcem. Od 1. ledna letosniho roku by to melo platit takto:

            Poskytnete-li plneni (tj. napr. prekladatelske sluzby) osobe povinne k dani (= podnikateli, to polska agentura se vsi pravdepodobnosti je) sidlici v jine zemi EU, stavate se automaticky nikoli jiz platcem DPH (jak tomu bylo v predchozich letech), ale tzv. identifikovanou osobou. To obnasi prihlasku na fin. urade a ctvrtletne podani tzv. souhrnneho hlaseni v predepsanem xml formatu. Dan tedy neuctujete ani neplatite, jen musite FU ctvrtletne predat v tom hlaseni seznam vsech plneni poskytnutych do jinych zemi EU (DPH bude vybrana od nich jejich fin. spravou).

            Pri poskytovani sluzeb kamkoli jinam se identifikovanou osobou ani platcem DPH nestavate ani nemusite odevzdavat zadny prehled.

            Podrobneji to je v zakone, chcete-li si pocist ;-)

            Neni mi jasne, jaky ma polska agentura problem s Vasimi fakturami. Ledaze jim nerozumi. Resenim by asi bylo vytvorit si nejakou dvojjazycnou sablonu (cj/aj, nebo s polstinou, pokud by na tom trvali).

            Hezky podvecer
            Zuzka

            11. 4. 2013 v 16:13, Valerie Talacko:

            Message 5 of 5 , Apr 11, 2013
              Souhrnne hlaseni v Systemu vymeny informaci k DPH (VIES) se podava vyhradne
              v elektronicke podobe. Ani vlastne nevim i jine moznosti nez vyplnit
              formular na webovem danovem portalu a vysledne soubory (xml a pdf) poslat
              pres Datove schranky.

              Nutnost byt platcem DPH trvala jen tri roky. Ja fakturuju do zahranici vice
              nez v tuzemsku. Asi jsem jiz zvykl, ale ani na zacatku mi souvisejici
              administrativa nepripadala tak hrozna. Dulezite je prubezne zaznamenavat
              potrebne udaje, aby je nebylo potreba pri vyplnovani formularu pracne
              dohledavat. Pokud je nekdo platcem DPH, tak podle me s fakturami do
              zahranici je mene starosti nez s tuzemskymi. Pokud nekdo neni platce DPH,
              ted jiz kvuli fakturaci do jinych zemi Evropske unie nemusi, ale mel by se
              registrovat jako osoba identifikovana k dani a podavat zminena, souhrnna
              hlaseni, coz je celkem brnkacka, akorat je potreba mit vcas identifikacni
              cislo odberatele pro DPH. Tot teorie + muj uhel pohledu...

              Jirka Bolech