Re: TERM: social networking services

  • Milan
    Message 1 of 12 , Apr 10, 2013
      Hledam obcas zde:

      http://en.bab.la/dictionary/english-czech/social-network

      http://en.bab.la/dictionary/english-czech/social-networking

      http://en.bab.la/dictionary/english-czech/social-networking-services

      Jak bylo videt, terminus technicus zatim ve slovnikove databazi neni, ale v prekladovych jednotkach (ve dvojicich vet) se vyskytuje.

      Pro pobavení:

      http://www.slovnicek.cz/slovnik/preklad.php?word=social+network&from=en&to=cz

      http://www.slovnicek.cz/slovnik/preklad.php?word=social+networking+services++++&from=en&to=cz

      Ze zivota:

      Na vanoce 2012 jsem si koupil prvni smartphone, Samsung. Syn ho ma take. Oba mame G+. Fotky a videa muzeme sdilet v "kruzich". Doma mi bezi domaci wi-fi a NAS (harddisk sdileny v siti). V siti jsou krome pocitacu pripojene i televizory Samsung.
      Venku neco vyfotim. Prijdu domu. Mobil se pozdravi pres wi-fi s G+. Fotky se stahnou automaticky do G+. Pres webove rozhrani G+ mohu fotky stahnout a dat do NAS. Manzelka a syn si mohou fotky prohlizet na svych televizich. Jednou tydne mi prijde do Outlooku email s nahledem na vsechny fotky. Mohu se podivat na to co jsem nestahl ani nedal sdilet na web.

      Pred vanocemi 2012 jsem vytahl z mobilu kartu, zasunul ji do ctecky a obsah prekopiroval do pocitace. To uz delat nemusim.

      Milan

    • Melvyn
      Message 2 of 12 , Apr 10, 2013
        --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Matej Klimes" <mklimes@...> wrote:
        Natives? You've
        > got 'social services' and things like that too, is/was the use of
        > social in 'social networks' correct and natural from the start, or did
        > it just acquire this meaning through usage??

        I think long before the first email message was sent in the late sixties (it read: LO. The second one read: stop sending me this bloody spam) we spoke of social links, social bonds and social networks, e.g. the old boys' network.

        BR

        Melvyn
      • Pilucha, Jiri
        Message 3 of 12 , Apr 10, 2013
          It seems to me that “social networking” is about something slightly different than “social networks”
          I may be wrong but networking seems to have a trace of an utilitarian element to it, aimed to gain something as a result of purposefully building a network of contacts, rather than posting idiotic statuses about how don’t feel like going to work today etc
          maybe I just read too much into the term

          Message 4 of 12 , Apr 10, 2013
            >It seems to me that “social networking” is about something slightly
            different than “social networks”

            To jo, to urcite ma.. ja myslel, ze vzhledem k Tvemu dotazu jde o
            socialni site jako FB a G+.. Kdyz jde o telefon a sdileni, tak snad
            spise o tohle, ne?

            Networking (i bez socialniho) se taky blbe preklada.. pokud by to melo
            byt neco jako LinkedIn, tak tam je myslim oznaceni social networking
            mimo, spise bych to nazval professional networking site/portal..

            Message 5 of 12 , Apr 10, 2013
              ani uz nevim, ci to byl dotaz, asi nejakyho jinyho Jirky... ja jen tak placnul doprostred diskuse, co me napadlo

              Message 6 of 12 , Apr 10, 2013
                Zdravim..

                Jeden znamy shani na plny uvazek cloveka co mluvi nemecky, detaily:

                Jak jsem říkal telefonem, potřeboval bych na HPP člověka s dobrou
                němčinou slovem i písmem. To je základ, předností by byla znalost
                ruštiny, dále komunikativnost a schopnost psát (česky) krátké
                novinářské žánry, především zprávu. Pohlaví ani věk nerozhodují.
                Pracovní doba 8,30 – 16,00 včetně přestávky na oběd 12,00-13,00. Místo
                práce v Praze na Pankráci.

                Je to agentura, ktera organizuje ruzne akce a vzdelavaci kampane.. je
                to spise pro nekoho mladsiho, po skole nebo tak..

                Kdybyste nekdo o nekom vedel, predejte mu prosim muj kontakt a ja je
                spojim..

                Diky

                Matej

              • Jaroslav
                Message 7 of 12 , Apr 11, 2013
                  Diky vsem za prispevky!

                  V celem textu se to vyskytlo pouze jednou, tak jsem to obesel a pouzil: "... odesilani na portaly siti typu Facebook apod."
                  Jarda