Re[2]: [Czechlist] TERM: social networking services

  • (no author)
    Message 1 of 12 , Apr 10, 2013
      "Socialni site", ac je jinak - coby potencialni uzivatel - naprosto
      ignoruju, mi uz usi netrhaji, proste jsem si zvykl, nic s tim
      nenadelame, jak tady reklo vice lidi a krome toho jakykoli jiny preklad
      je dost kostrbaty - to "spolecenske cokoli" by mi zase evokovalo
      spolecenske tance, saty, pripadne spolecnost jako obcanska spolecnost
      atd.. to prece taky neni zrovna presne, respektive to neodpovida tomu,
      co social networking dela..

      U fotaku, mobilu, sdileni a ja nevim ceho jeste bych to automaticky
      pouzil.. cokoli jineho by bylo dlouhe a mimo..

      BTW, neni to slovo social trochu mimo i v originale? Natives? You've
      got 'social services' and things like that too, is/was the use of
      social in 'social networks' correct and natural from the start, or did
      it just acquire this meaning through usage??

      Message 2 of 12 , Apr 10, 2013
        Hledam obcas zde:

        http://en.bab.la/dictionary/english-czech/social-network

        http://en.bab.la/dictionary/english-czech/social-networking

        http://en.bab.la/dictionary/english-czech/social-networking-services

        Jak bylo videt, terminus technicus zatim ve slovnikove databazi neni, ale v prekladovych jednotkach (ve dvojicich vet) se vyskytuje.

        Pro pobavení:

        http://www.slovnicek.cz/slovnik/preklad.php?word=social+network&from=en&to=cz

        http://www.slovnicek.cz/slovnik/preklad.php?word=social+networking+services++++&from=en&to=cz

        Ze zivota:

        Na vanoce 2012 jsem si koupil prvni smartphone, Samsung. Syn ho ma take. Oba mame G+. Fotky a videa muzeme sdilet v "kruzich". Doma mi bezi domaci wi-fi a NAS (harddisk sdileny v siti). V siti jsou krome pocitacu pripojene i televizory Samsung.
        Venku neco vyfotim. Prijdu domu. Mobil se pozdravi pres wi-fi s G+. Fotky se stahnou automaticky do G+. Pres webove rozhrani G+ mohu fotky stahnout a dat do NAS. Manzelka a syn si mohou fotky prohlizet na svych televizich. Jednou tydne mi prijde do Outlooku email s nahledem na vsechny fotky. Mohu se podivat na to co jsem nestahl ani nedal sdilet na web.

        Pred vanocemi 2012 jsem vytahl z mobilu kartu, zasunul ji do ctecky a obsah prekopiroval do pocitace. To uz delat nemusim.

        Milan

      • Melvyn
        Message 3 of 12 , Apr 10, 2013
          --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Matej Klimes" <mklimes@...> wrote:
          Natives? You've
          > got 'social services' and things like that too, is/was the use of
          > social in 'social networks' correct and natural from the start, or did
          > it just acquire this meaning through usage??

          I think long before the first email message was sent in the late sixties (it read: LO. The second one read: stop sending me this bloody spam) we spoke of social links, social bonds and social networks, e.g. the old boys' network.

          BR

          Melvyn
        • Pilucha, Jiri
          Message 4 of 12 , Apr 10, 2013
            It seems to me that “social networking” is about something slightly different than “social networks”
            I may be wrong but networking seems to have a trace of an utilitarian element to it, aimed to gain something as a result of purposefully building a network of contacts, rather than posting idiotic statuses about how don’t feel like going to work today etc
            maybe I just read too much into the term

            Message 5 of 12 , Apr 10, 2013
              >It seems to me that “social networking” is about something slightly
              different than “social networks”

              To jo, to urcite ma.. ja myslel, ze vzhledem k Tvemu dotazu jde o
              socialni site jako FB a G+.. Kdyz jde o telefon a sdileni, tak snad
              spise o tohle, ne?

              Networking (i bez socialniho) se taky blbe preklada.. pokud by to melo
              byt neco jako LinkedIn, tak tam je myslim oznaceni social networking
              mimo, spise bych to nazval professional networking site/portal..

              Message 6 of 12 , Apr 10, 2013
                ani uz nevim, ci to byl dotaz, asi nejakyho jinyho Jirky... ja jen tak placnul doprostred diskuse, co me napadlo

                Message 7 of 12 , Apr 10, 2013
                  Zdravim..

                  Jeden znamy shani na plny uvazek cloveka co mluvi nemecky, detaily:

                  Jak jsem říkal telefonem, potřeboval bych na HPP člověka s dobrou
                  němčinou slovem i písmem. To je základ, předností by byla znalost
                  ruštiny, dále komunikativnost a schopnost psát (česky) krátké
                  novinářské žánry, především zprávu. Pohlaví ani věk nerozhodují.
                  Pracovní doba 8,30 – 16,00 včetně přestávky na oběd 12,00-13,00. Místo
                  práce v Praze na Pankráci.

                  Je to agentura, ktera organizuje ruzne akce a vzdelavaci kampane.. je
                  to spise pro nekoho mladsiho, po skole nebo tak..

                  Kdybyste nekdo o nekom vedel, predejte mu prosim muj kontakt a ja je
                  spojim..

                  Diky

                  Matej

                • Jaroslav
                  Message 8 of 12 , Apr 11, 2013
                    Diky vsem za prispevky!

                    V celem textu se to vyskytlo pouze jednou, tak jsem to obesel a pouzil: "... odesilani na portaly siti typu Facebook apod."
                    Jarda