Re: [Czechlist] Re: "Flapjack"?

  • Valerie Talacko
    Message 1 of 18 , Mar 28, 2013
      I find all the ones in wrappers way too sweet - something def. worth
      making at home (although I've not made them since I was little, even
      though I've got some golden syrup from M&S. Maybe I will this weekend).

      According to Wikipedia a flapjack was indeed originally a flat tart or
      pancake, and they ate them in Pericles, Prince of Tyre. Fancy that.

      Valerie

    • jenuwefa
      Message 2 of 18 , Mar 28, 2013
        Oh I love flapjacks! Jamie, they're something like underbaked cookie dough bars. I buy them at Costa Coffee or Marks & Spencer here in Prague. Very solid, good when you need a quick something that will keep you filled for a while.

        Jennifer

      • Melvyn
        Message 3 of 18 , Mar 28, 2013
          --- In Czechlist@yahoogroups.com, jenuwefa <no_reply@...> wrote:

          > Oh I love flapjacks! Jamie, they're something like underbaked cookie dough bars. I buy them at Costa Coffee or Marks & Spencer here in Prague. Very solid, good when you need a quick something that will keep you filled for a while.

          But whoah, too much syrup and it's heartburn city, Arizona. (Did I use that turn of phrase correctly?)

          BR

          Melvyn
        • wustpisk
          Message 4 of 18 , Mar 28, 2013
            I think it is more like 'Liberal, Kansas' :) (sounds like an oxymoron)

            http://www.pancakeday.net/about.htm

            --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Melvyn" <zehrovak@...> wrote:

            > But whoah, too much syrup and it's heartburn city, Arizona. (Did I use that turn of phrase correctly?)
            >
            > BR
            >
            > Melvyn

          • (no author)
            Message 5 of 18 , Mar 28, 2013
              Kdyz o tom mluvim tak si nikdy nedovedu vzpomenout na priklad, dneska
              jsem jej mel pred ocima, tak mi to nedalo..
              Jak je mozne, ze *tohle a podobne nesmysly* tolik lidi napise, treba
              tady ten zoufalec v prvni vete zvladne jejich, ale o dve vety dal uz
              inspiruje jine lidi ke splneni svych vlastnich cilu (no, je to prodejce
              deste, tak asi jo:), ale uprimnost to nebude).. Ale ctu to denne ve
              slusnych (jestli neco takoveho v Cesku mame) novinach a slysim ve
              zpravach CTV, nechci tady stenat nad upadanim cestiny jako nejaky
              vyslouzily ucitel, ale ma nekdo predstavu o tom, kde to ty lidi berou,
              me to pripada naprosto nelogicke a nechapou, jak tu chybu udelaji..

              XX Pomáhá lidem objevit jejich skrytý potenciál. Přednáší na veřejných
              vystoupeních, konferencích, ve firmách i na školách o tom, že je
              všechno možné. Vlastním příkladem inspiruje ostatní ke splnění *svých*
              cílů.
              Zároveň je autorem YYY také spolumajitelem a jednatelem poradenské a
              vzdělávací společnosti ZZZ, která rovněž pomáhá lidem proměnit *své*
              sny v realitu.

              Matej

            • Melvyn
              Message 6 of 18 , Mar 28, 2013
                --- In Czechlist@yahoogroups.com, "wustpisk" <gerry.vickers@...> wrote:

                > I think it is more like 'Liberal, Kansas' :) (sounds like an oxymoron)
                >
                > http://www.pancakeday.net/about.htm

                Palacinkovy beh? One way to keep warm, I suppose.
                http://www.zsmladi.cz/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=34&cntnt01category_id=26&cntnt01returnid=15&cntnt01returnid=15

                BR

                Melvyn
                Happy Maundy Thursday AKA zeleny ctvrtek. Cesky prívlastek zeleny vznikl zkomolenim puvodniho nemeckeho nazvu Greindonnerstag (lkavy ctvrtek) na Gründonnerstag (zeleny ctvrtek)
                http://cs.wikipedia.org/wiki/Zelen%C3%BD_%C4%8Dtvrtek
                Message 7 of 18 , Mar 28, 2013
                  Nojo, ale co kdyz je to gramaticky spravne? Co kdyz pan realizuje sve
                  vlastni sny na ukor tech chudaku klientu? :-)))

                  Na druhou stranu, kdyby vsechny texty podobnych agentu s teplou vodou
                  mely spatne jenom privlastnovaci zajmena, kvalita nasi materstiny ve
                  verejnych textech by prudce stoupla....

                  Takze ano, blbe to samozrejme je, ale usi resp. oci mi to nerve.

                  Martin

                  Dne 28.3.2013 13:26, Matej Klimes napsal(a):

> [...]
                  > Zároveň je autorem YYY také spolumajitelem a jednatelem poradenské a
                  > vzdělávací společnosti ZZZ, která rovněž pomáhá lidem proměnit *své*

                • Pilucha, Jiri
                  Message 8 of 18 , Mar 28, 2013
                    Mateji,

                    na prvni pohled to vypada jako zasadni hruba chyba a neznalost gramatiky, protoze v cestine se privlastnuje podmetu. Tak zni zakladni poucka.
                    Jsou ale pripady komplikovanejsi, kdy prislusna formulace je vlastne zkratkovitym (implicitnim) vyjadrenim cele vedlejsi vety, ktera ma jiny podmet.
                    Tedy jako by ten pisatel chtel rici: Vlastnim prikladem inspiruje ostatni k tomu, aby si (oni) splnili sve cile.
                    Musel bych hledat, jak se tento jev gramaticky nazyva, ale v nekterych pripadech to je legitimni ovsem casto jsou to shades of grey a nemusi to byt jednoznacne.
                    U techto dvou konkretnich dvou prikladu bych spis myslel, ze uplatneni takove poucky by bylo prinejmensim velmi nestastne, protoze opravdu uz pri prvnim precteni okamzite cloveku naskoci ten vyznam, co zminil martin, tj. ze ten pan vyuziva jinych lidi, aby si (on) splnil sve vlastni cile. A co se tyce usi: ano, mne osobne to trha usi primo drasticky

                    Jirka

                    Message 9 of 18 , Mar 28, 2013
                      I thought "Pancake Day" was a British term. In Michigan, it's called Paczki Day.

                      Jamie

                      Message 10 of 18 , Mar 28, 2013
                        So, in the US they'd likely be called "chewy granola bars" (a common commercial description).

                        Jamie

                        On Mar 28, 2013, at 7:15 AM, jenuwefa wrote:

                        > Oh I love flapjacks! Jamie, they're something like underbaked cookie dough bars. I buy them at Costa Coffee or Marks & Spencer here in Prague. Very solid, good when you need a quick something that will keep you filled for a while.

> [...]
                      • James Kirchner
                        Message 11 of 18 , Mar 28, 2013
                          In my universe, we don't add the name of a state after the name of the city, but just "USA", so it would be something like "Heartburn City, USA".

                          More common would be to add "-sville" to anything, so you could have said "Hearburnsville".

                          Jamie

                          On Mar 28, 2013, at 7:32 AM, Melvyn wrote:

                          > But whoah, too much syrup and it's heartburn city, Arizona. (Did I use that turn of phrase correctly?)
                          >
                          > BR
                          >
                          > Melvyn

                        • ac4a39b37975b8c0096d48b3385836a2
                          Message 12 of 18 , Mar 28, 2013
                            Nooo....they're more doughy than chewy granola bars. And thicker - about an inch thick, but otherwise roughly the same dimensions. Basically if you made a batch of oatmeal cookies (there are other kinds, but this is the one I eat the most) and added lots of raisins, dried cranberries, maybe some other dried fruit, pressed the dough into a deep cookie sheet and baked it for 5 minutes less than you normally would, cooled it and cut it into bars, you'd have flapjacks.

                            Jen