Mlcenlivost prekladatele

  • Jakub Skrebsky
    Message 1 of 3 , Mar 18, 2013
      Nedavno se mi nahrnulo vetsi mnozstvi zakazek od jednotlivcu, tedy vetsinou rodne/oddaci listy, ruzna potvrzeni pro pojistovny atd.
      V nekolika pripadech jsem mel duvodne podezreni, ze ma byt preklad pouzit k nejakemu nekalemu ucelu - napr. pojistny poddvod nebo fingovane manzelstvi.
      Pokud mam takove podezreni uz pri vyjednavan zakazky, proste ji odmitnu, ale u nekolika jsem na to prisel az v prubehu prekladani.
      Profesionalni prekladatel by podle meho nazoru mel zachovavat mlcenlivost o obsahu textu, ktere dostane do rukou, a vlastne je placen za preklad a ne za overovani pravosti atd., na druhou stranu v ruznych zemich plati ruzne zakony upravujici oznamovaci povinnost.
      Stava se vam to taky? Jak to resite?

      Jakub
    • Milan
      Message 2 of 3 , Mar 21, 2013
        Castecne souvisejici aktualni informace.
        Dnesni reklamni velikonocni email od SDL Trados:

        Mad March just got crazier with our online Easter MarketPlace!
        We have put 30 new SDL Trados Studio 2011 licenses up for grabs on our Easter MarketPlace. Each license will be set at a reserve price of ONLY 350€ ! That's OVER 58% off! Get in quick and place a bid now!

        Milan

        PS 1. Nejsem prodejce ani akcionar. Kdyz si skoro vsichni prekladatele stezuji na pokles sazeb a drahy SW. Akcionari chteji dividdendy. Je nutno zvysit objem prodeju a byt videt na trhu.

        PS 2. Vcera jsem dostal nabidku na Fluensy - prvnich 25 lidi, kteri si CAT stahnou, dostanou licenci zadarmo. Tady je asi uz po terminu.