Re: [Czechlist] Accounting> Invalid VAT registration (in Spain)

  • Josef Hlavac
    Message 1 of 11 , Feb 14, 2013
      Ze stranek VIES [sic!]:

      ---
      Q13 : Jak mam postupovat, pokud se DIC pro ucely DPH meho obchodniho
      partnera zobrazuje jako neplatne?

      Webove stranky Evropske komise funguji na principu overovani platnosti
      DIC na zaklade informaci ziskanych z databazich jednotlivych clenskych
      zemi. Pokud se DIC vaseho obchodniho partnera zobrazuje jako neplatne,
      mel by jste se obratit na jeho spravce dane.
      ---

      Takze bych zkusil kontaktovat spanelsky financak (ale nedelam si iluze,
      ze to bude jednoduche).

      Pepa

    • (no author)
      Message 2 of 11 , Feb 14, 2013
        Takze bych zkusil kontaktovat spanelsky financak (ale nedelam si iluze,
        ze to bude jednoduche).
        :) No zkusit to muzu :) ... spis jako vystrahu pro ne, protoze jestli
        tu fakturu maj v ucetnictvi vykazanou v DPH - coz snad musi - tak by s
        tim meli problem... zkusim jim trochu pohrozit, plus promluvit primo s
        jejich ucetnimi, jestli se k nim dostanu.. a uvidime, jenze moje ucetni
        mi kvuli tomu dost dycha na krk..

        Je to zvlastni... z hlediska prava jsem jim mel fakturovat s DPH, kdyz
        nemaji platne VAT reg no., ale pokud obchoduji s EU musi byt k DPH
        zaregistrovani, taky jsou, akorat v tom maji nejaky bordel.. nehlede na
        fakt, ze jsem to tenkrat nemohl vedet nevim, jak se tomu vyhnout..
        ksefty vzdycky spechaji, novy klient, jednani o cene... na overovani
        VAT pred prijetim prace rozhodne neni cas (a vzhledem k tomu, jak
        dlouho jim obycejne trva VAT no zjistit, by to ani neslo), navic
        kdybych jim zacal naznacovat, ze jim budu uctovat VAT pokud mi nedaji
        platnou registraci, tak se na me s tim kseftem vy... vite co...

        Asi jediny zpusob je udelat tu praci, co nejrychleji od nich vymamit
        VAT no a overit jej a pokud se nepovede vymamit platne, tak to rovnou
        fakturovat jako bokovku... ale tady bylo puvodne vsechno v poradku a
        ten pruser se projevil az dodatecne..

      • Sabina Králová
        Message 3 of 11 , Feb 14, 2013
          Ahoj Mateji,

          kdysi jsem resila podobny problem, i kdyz nastesti se omyl vyresil. Konzultovala jsem celou vec se svym ucetnim (roky pracoval na FU), ktery mne uzpozoril, ze si mam u noveho zakaznika vzdy vytisknout overeni DIC ze stranek EU, kde je uvedene i prislusne datum. Dokazuje to sice jenom to, ze DIC je platne k danemu dni a nic vice, ale FU to musi stacit. Nepredpokladam, ze jsi neco podobneho udelal, nicmene si myslim, ze je asi nejvhodnejsi se poradit s danovym poradcem.
          Sabina
> [...]
          >
          > VAT no a overit jej a pokud se nepovede vymamit platne, tak to rovnou
          >
          > fakturovat jako bokovku.. ale tady bylo puvodne vsechno v poradku a

        • (no author)
          Message 4 of 11 , Feb 14, 2013
            ... a kde se da takove overeni vytisknout?

            Myslis z toho systemu, na ktery jsem posilal odkaz??

            Tenkrat to VAT platne bylo, ale nevytiskl jsem si to, v dobe zadani do
            toho formulare FU taky bylo platne, jinak by to neproslo... neplatne
            bylo az v okamziku kdy to pani z financaku nekam zadala zacatkem tohoto
            roku... jeste ji zkusim zavolat jestli se to neda nejak zasmudlit, ale
            pochybuju, z jejiho pohledu je to neplatne a system ji to dal nepusti..

> [...]
            >musi stacit. Nepredpokladam, ze jsi neco podobneho udelal, nicmene si
            >myslim, ze je asi nejvhodnejsi se poradit s danovym poradcem.

          • Sabina Králová
            Message 5 of 11 , Feb 14, 2013
              Ano, presne to. Koukala jsem na to znuvu a datum tam neni, ale je to (podle meho ucetniho) jediny zpusob, jak cislo overit. Mozna by pomohlo neco jako pisemne cestne prohlaseni? Je to asi na libovuli te damy, ale myslim, ze kdybys ji to zkusil dat pisemne a kytku k tomu, treba by k tomu prihlednout mohla. S.
> [...]
              >
              > roku... jeste ji zkusim zavolat jestli se to neda nejak zasmudlit, ale
              >
              > pochybuju, z jejiho pohledu je to neplatne a system ji to dal nepusti..

            • Josef Hlavac
              Message 6 of 11 , Feb 14, 2013
                To datum tam je, pokud clovek zada i svuj clensky stat a DIC (coz ten
                formular VIES zadat umoznuje, ale nevyzaduje).

                Navic se potom zobrazi i "unikatni cislo konzultace", podle ktereho by
                to melo jit dohledat.

                Jenze v disclaimeru je, ze "tyto informace ... nemohou byt samy o sobe
                vyuzity jako dukazni prostredek pro narok na osvobozeni DPH pri
                intrakomunitarnich plneni" [sic]. Je tedy mozne, ze financak ani ty
                vytistene informace neuzna. Ale je fakt, ze aspon ma clovek v ruce
                nejaky papir.

                Pepa

                Message 7 of 11 , Feb 14, 2013
                  Me se kdysi stalo neco podobneho, spanelska fimra mi poslala DIC, ale VIES rikal, ze neni platne. Pokud si to dobre pamatuji, maji tam dva systemy DIC, a do toho jednoho se musela pridat nejaka cisla, aby to bylo platne.
                  Je jen divne, ze tady chteli delat ksefty bez platneho DIC.