Re: [Czechlist] TERM: Existencni

    Message 1 of 11 , Feb 13, 2013
      Diky vsem, pouzila jsem embankment and quayside

      Message 2 of 11 , Feb 14, 2013
        Setkal se nekdo s podobnym nestestim?

        Nekdy v lete jsem delal dost velky kseft pro Spanelskou stavebni firmu
        - nabidku pro velke vyberove rizeni v CR... Firma je pobocka
        celosvetove site, matka je v USA, ale je to normalni Spanelska
        spolecnost..

        Vystavil jsem fakturu, zaplatili v pohode, chvilku mi trvalo, nez jsem
        z nich dostal VAT number (jako vetsina klientu na zapad od nas to moc
        neresi a casto jim trva tydny nez to cislo najdou..), ale nakonec jsem
        jej dostal a bylo platne (sam jsem overoval na http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vatResponse.html), navic v
        dobe podani priznani k DPH, coz bylo v zari, musela ta registrace byt
        taky platna, protoze priloha k priznani, kde se vykazuje obchod s EU to
        vzala (vyplnuje se elektronicky a pokud je registrace neplatna,
        formular to ani nevezme)...

        Vsechno se zdalo v poradku, a najednou vola pani z financaku, ze ma
        problem, ze to VAT cislo je neplatne, zkontroloval jsem a opravdu,
        najednou neni platne (predtim bylo)..

        Dalsich X Emailu se slecnou ve Spanelsku, nakonec (PRY) jde o jejich
        "spanelske" VAT number a neni zaregistrovano jako 'mezinarodni' - vic
        jsem z ni nedostal (je to divne, hlavne kdyz tenkrat platne bylo, ale
        co nadelam).... premlouval jsem ji, at to projedna s jejich ucetnimi a
        nakonec napsala, ze: 'Accounting has told me that is a really
        complicated process for just one invoice and that they are not able to
        do it by now.'

        Vzhledem k tomu, ze jsem to radne priznal, tak uz z te platby/faktury
        'sedivku' neudelam, ale platit cca 400 EUR jen proto, ze v tom maji
        Spanele bordel se mi nechce.. navic oni urcite moji fakturu v
        ucetnictvi maji (no, kdovi, jak to u nich chodi, ale moje DIC mela,
        byla bez DPH kvuli exportu do EU, urcite ji tam maji..).

        Samozrejme budu zkouset jim to DPH dofakturovat, ale pochybuju, ze jej
        zaplati..

        Pritom evidentne jde o fungujici firmu, ne nejaky one man band ktery
        neni k DPH zaregistrovany (to se mi nedavno stalo s jednou francouzskou
        'agenturou', baba se mesice vymlouvala ze VAT je to a to, nakonec jsem
        zjistil ze jeji 'firma' uz ani neexistuje/neni registrovana ani
        normalne, natoz k DPH - je to DIXTRA Translations, Christine Dixmeier,
        mimochodem, nastesti fa byla jen asi na 100 EUR, tak jsem to DPH
        nakonec zacaloval sam..)

        Nema nekdo nejaky napad/zkusenost?

        Cim dal vice si nadavam, ze ty platby a ksefty z EU priznavam, je s tim
        spousta papirovani a nakonec takovehle problemy, holt poctivec musi byt
        potrestan..

        Dik

      • Josef Hlavac
        Message 3 of 11 , Feb 14, 2013
          Ze stranek VIES [sic!]:

          ---
          Q13 : Jak mam postupovat, pokud se DIC pro ucely DPH meho obchodniho
          partnera zobrazuje jako neplatne?

          Webove stranky Evropske komise funguji na principu overovani platnosti
          DIC na zaklade informaci ziskanych z databazich jednotlivych clenskych
          zemi. Pokud se DIC vaseho obchodniho partnera zobrazuje jako neplatne,
          mel by jste se obratit na jeho spravce dane.
          ---

          Takze bych zkusil kontaktovat spanelsky financak (ale nedelam si iluze,
          ze to bude jednoduche).

          Pepa

        • (no author)
          Message 4 of 11 , Feb 14, 2013
            Takze bych zkusil kontaktovat spanelsky financak (ale nedelam si iluze,
            ze to bude jednoduche).
            :) No zkusit to muzu :) ... spis jako vystrahu pro ne, protoze jestli
            tu fakturu maj v ucetnictvi vykazanou v DPH - coz snad musi - tak by s
            tim meli problem... zkusim jim trochu pohrozit, plus promluvit primo s
            jejich ucetnimi, jestli se k nim dostanu.. a uvidime, jenze moje ucetni
            mi kvuli tomu dost dycha na krk..

            Je to zvlastni... z hlediska prava jsem jim mel fakturovat s DPH, kdyz
            nemaji platne VAT reg no., ale pokud obchoduji s EU musi byt k DPH
            zaregistrovani, taky jsou, akorat v tom maji nejaky bordel.. nehlede na
            fakt, ze jsem to tenkrat nemohl vedet nevim, jak se tomu vyhnout..
            ksefty vzdycky spechaji, novy klient, jednani o cene... na overovani
            VAT pred prijetim prace rozhodne neni cas (a vzhledem k tomu, jak
            dlouho jim obycejne trva VAT no zjistit, by to ani neslo), navic
            kdybych jim zacal naznacovat, ze jim budu uctovat VAT pokud mi nedaji
            platnou registraci, tak se na me s tim kseftem vy... vite co...

            Asi jediny zpusob je udelat tu praci, co nejrychleji od nich vymamit
            VAT no a overit jej a pokud se nepovede vymamit platne, tak to rovnou
            fakturovat jako bokovku... ale tady bylo puvodne vsechno v poradku a
            ten pruser se projevil az dodatecne..

          • Sabina Králová
            Message 5 of 11 , Feb 14, 2013
              Ahoj Mateji,

              kdysi jsem resila podobny problem, i kdyz nastesti se omyl vyresil. Konzultovala jsem celou vec se svym ucetnim (roky pracoval na FU), ktery mne uzpozoril, ze si mam u noveho zakaznika vzdy vytisknout overeni DIC ze stranek EU, kde je uvedene i prislusne datum. Dokazuje to sice jenom to, ze DIC je platne k danemu dni a nic vice, ale FU to musi stacit. Nepredpokladam, ze jsi neco podobneho udelal, nicmene si myslim, ze je asi nejvhodnejsi se poradit s danovym poradcem.
              Sabina
> [...]
              >
              > VAT no a overit jej a pokud se nepovede vymamit platne, tak to rovnou
              >
              > fakturovat jako bokovku.. ale tady bylo puvodne vsechno v poradku a

            • (no author)
              Message 6 of 11 , Feb 14, 2013
                ... a kde se da takove overeni vytisknout?

                Myslis z toho systemu, na ktery jsem posilal odkaz??

                Tenkrat to VAT platne bylo, ale nevytiskl jsem si to, v dobe zadani do
                toho formulare FU taky bylo platne, jinak by to neproslo... neplatne
                bylo az v okamziku kdy to pani z financaku nekam zadala zacatkem tohoto
                roku... jeste ji zkusim zavolat jestli se to neda nejak zasmudlit, ale
                pochybuju, z jejiho pohledu je to neplatne a system ji to dal nepusti..

> [...]
                >musi stacit. Nepredpokladam, ze jsi neco podobneho udelal, nicmene si
                >myslim, ze je asi nejvhodnejsi se poradit s danovym poradcem.

              • Sabina Králová
                Message 7 of 11 , Feb 14, 2013
                  Ano, presne to. Koukala jsem na to znuvu a datum tam neni, ale je to (podle meho ucetniho) jediny zpusob, jak cislo overit. Mozna by pomohlo neco jako pisemne cestne prohlaseni? Je to asi na libovuli te damy, ale myslim, ze kdybys ji to zkusil dat pisemne a kytku k tomu, treba by k tomu prihlednout mohla. S.
> [...]
                  >
                  > roku... jeste ji zkusim zavolat jestli se to neda nejak zasmudlit, ale
                  >
                  > pochybuju, z jejiho pohledu je to neplatne a system ji to dal nepusti..

                • Josef Hlavac
                  Message 8 of 11 , Feb 14, 2013
                    To datum tam je, pokud clovek zada i svuj clensky stat a DIC (coz ten
                    formular VIES zadat umoznuje, ale nevyzaduje).

                    Navic se potom zobrazi i "unikatni cislo konzultace", podle ktereho by
                    to melo jit dohledat.

                    Jenze v disclaimeru je, ze "tyto informace ... nemohou byt samy o sobe
                    vyuzity jako dukazni prostredek pro narok na osvobozeni DPH pri
                    intrakomunitarnich plneni" [sic]. Je tedy mozne, ze financak ani ty
                    vytistene informace neuzna. Ale je fakt, ze aspon ma clovek v ruce
                    nejaky papir.

                    Pepa

                    Message 9 of 11 , Feb 14, 2013
                      Me se kdysi stalo neco podobneho, spanelska fimra mi poslala DIC, ale VIES rikal, ze neni platne. Pokud si to dobre pamatuji, maji tam dva systemy DIC, a do toho jednoho se musela pridat nejaka cisla, aby to bylo platne.
                      Je jen divne, ze tady chteli delat ksefty bez platneho DIC.