Re: [Czechlist] Term: CS-EN

    Message 1 of 10 , Feb 11, 2013
      Iveto, je to podivne.
      Připomíná mi to francouzský pojem autocommutateur, což je automatická
      telefonní ústředna. tedy nesouvisí to s auty, ale s automatickou činností.
      Jenže ty domovní telefony nebývají automatické, je to takový jednoduchý
      sběrnicový systém - kdo to zvedne, ten se připojí, nakonec může mluvit každý
      třeba se všemi ostatními současně.
      Vyjímečně se vyskytují domovní systémy s ústředničkou, kde účastník může
      volat cíleně jiného, a nikdo další je neslyší. To by mohlo být ono, ale
      nikdy jsem neslyšel, že by se tomu říkalo autotelefon (tenhle pojem spíš
      ukazuje na automobilní radiotelefon, čili vehicular radio).

      Message 2 of 10 , Feb 11, 2013
        Ja myslim, ze to byl obycejny preklep, asi AUDIOtelefon??

        Message 3 of 10 , Feb 11, 2013
          Mateji,
          i to jsme zvažovali, ale Ty jsi někdy viděl pojem audiotelefon? Já zatím nikdy (a to se v telekomunikacích živím skoro 40 let!).
          Nejblíž je asi Šárka s intercomem,

          Message 4 of 10 , Feb 11, 2013
            Dekuji vsem za prispevek. At uz je to cokoliv, pojmenuji to intercom.

            Iveta

            _____

            Message 5 of 10 , Feb 11, 2013
              No pokud vim, tak se ve stavebnictvi rika domaci videotelefon, tak
              pokud to chtel nekdo odlisit/zduraznit ze tam neni obraz ale jen hlas,
              tak mohl rict domaci audiotelefon, to mi zni celkem logicky a jako
              jedine vysvetleni toho 'auto'telefonu..

              Ale moc bych to neprozival, takovych blabolu v technickych zpravach
              byva... myslim, ze mame 100% jistotu co to je - intercom, a ze na 90%
              to nebude s obrazem, respektive vzhledem k nejasnosti a zmatenosti bude
              lepe rict intercom a dale neresit, kdyby to nahodou bylo s obrazem,
              taky se to pod to schova, jako obecny termin..