RE: [Czechlist] Term: CS-EN

  • Mgr. Iveta Pecinkova - Preklady&tlumoceni
    Message 1 of 10 , Feb 10, 2013
      nevim, ale mají to rozlisene: "priprava na videotelefon a domaci
      autotelefon"
      Iveta

      Message 2 of 10 , Feb 11, 2013
        Iveto, je to podivne.
        Připomíná mi to francouzský pojem autocommutateur, což je automatická
        telefonní ústředna. tedy nesouvisí to s auty, ale s automatickou činností.
        Jenže ty domovní telefony nebývají automatické, je to takový jednoduchý
        sběrnicový systém - kdo to zvedne, ten se připojí, nakonec může mluvit každý
        třeba se všemi ostatními současně.
        Vyjímečně se vyskytují domovní systémy s ústředničkou, kde účastník může
        volat cíleně jiného, a nikdo další je neslyší. To by mohlo být ono, ale
        nikdy jsem neslyšel, že by se tomu říkalo autotelefon (tenhle pojem spíš
        ukazuje na automobilní radiotelefon, čili vehicular radio).

> [...]

        > ve specifikaci vybaveni bytov?ho domu mam "domaci autotelefon" a potrebuji
        > tomu smysluplny ekvivalent v angli?tin?.

      • (no author)
        Message 3 of 10 , Feb 11, 2013
          Ja myslim, ze to byl obycejny preklep, asi AUDIOtelefon??

          Message 4 of 10 , Feb 11, 2013
            Mateji,
            i to jsme zvažovali, ale Ty jsi někdy viděl pojem audiotelefon? Já zatím nikdy (a to se v telekomunikacích živím skoro 40 let!).
            Nejblíž je asi Šárka s intercomem,

            Message 5 of 10 , Feb 11, 2013
              Dekuji vsem za prispevek. At uz je to cokoliv, pojmenuji to intercom.

              Iveta

              _____

              Message 6 of 10 , Feb 11, 2013
                No pokud vim, tak se ve stavebnictvi rika domaci videotelefon, tak
                pokud to chtel nekdo odlisit/zduraznit ze tam neni obraz ale jen hlas,
                tak mohl rict domaci audiotelefon, to mi zni celkem logicky a jako
                jedine vysvetleni toho 'auto'telefonu..

                Ale moc bych to neprozival, takovych blabolu v technickych zpravach
                byva... myslim, ze mame 100% jistotu co to je - intercom, a ze na 90%
                to nebude s obrazem, respektive vzhledem k nejasnosti a zmatenosti bude
                lepe rict intercom a dale neresit, kdyby to nahodou bylo s obrazem,
                taky se to pod to schova, jako obecny termin..