Nova a celkem verohodna verze phishingu na PayPalu

    Message 1 of 10 , Jan 30, 2013
      Ahoj,

      dneska mi prislo oznameni, ze jsem Paypalem komusi poslal 200 dolaru. A
      ze pokud je to chyba nebo omyl, mam to napravit kliknutim na nasledujici
      link.

      Jasne, jadro tohohle podvodu je fousate, ale to provedeni je nove a
      velmi zdarile. V prvnim navalu rozhorceni - zas v tom maji bor..el, ja
      jim ukazu! - jsem na ten link malem kliknul.

      Takbacha.
      Message 2 of 10 , Jan 30, 2013
        Martine,
        minuly tyden se mi stalo neco podobneho - mluvil jsem o tom v hospode, kde
        jsi nebyl.
        Prisel mi nemecky psany mail podepsany nem. jmenem a firmou, ze jsem si
        objednal zbozi za 500 euro, a kdyz se snazili si castku stahnout z meho
        uctu, neslo to. Tim jim vznikly zvysene naklady o dalsich 70 euro, a ze mam
        do 25.1. vsechno zaplatit na ucet viz faktura v priloze (nastesti chybela,
        jinak bych tam asi kliknul). Jinak ze budou muset bohuzel zahajit vymahaci
        rizeni.
        Byla tam taky uvedena firma, od niz jsem si mel zbozi objednat, takze jsem
        jim to preposlal, a odpovedeli, ze mi potvrzuji, ze neznaji moje jmeno ani
        ode mne nemaji objednavku. A abych to ignoroval.
        Ale pusobilo to docela verohodne a byl bych naletel.

        Message 3 of 10 , Jan 30, 2013
          Ahoj Martine,

          ja preposilavam takoveho e-maily na spoof@... s tim, ze telo
          zpravy prepisu zkopirovanym celym zdrojovym kodem puvodni zpravy, tedy
          hlavne jde o pridani puvodni hlavicky (header). V programu Mozilla
          Thunderbird se zdrojak zobrazi po stisknuti CTRL-U, podobne jako v
          prohlizeci webovych stranek.

          U obtezujicich e-mailu delam to same na adresu provozovatele serveru,
          odkud spam prisel. Nepsane pravidlo je mit pro tento ucel adresu, ktera
          zpravidla obsahuje pred zavinacem slovo abuse. Tu lze vetsinou zjistit z
          databazi sluzby WHOIS podle IP adresy vychoziho serveru. Tuto adresu lze
          zjistit bud "rucne" z hlavicky e-mailu nebo nejakym analyzatorem
          hlavicky, kterych je na webu celkem dost.

          Kdyz je to phishing, tak je asi nejlepsi poslat to jak na zneuzity
          subjekt (PayPal), tak na provozovatele serveru, ktery tato "skodna"
          zneuzila.

          Ve skutecnosti je to tak trochu boj s vetrnymi mlyny, protoze v mnoha
          pripadech je evidentni vyslovene laxni pristup provozovatelu
          zneuzivanych serveru. Take je evidentni, ze nekteri spammeri vzdy najdou
          novy server, ktery lze zneuzit a nepouzivaji opakovane ten samy. I tak
          se domnivam, ze vyse popsana komunikace je nejucinnejsi metodou boje,
          protoze by mela vest k prevenci a mozna i stihani.

          MImochodem, mne v poslednich dnesch prisly dva ruzne e-maily, ktere se
          tvari, ze byly odeslany pres LinkedIn jako upominka na pozvani k
          pripojeni. Samozrejme stasi najet mysi na obsazene odkazy, aby se
          zobrazila jejich cilova adresa (v Thundebird dole vlevo) a je hned
          jasne, ze to nevede na LinkedIn. Teda vetsinu techto e-mailu Thunderbird
          rozpozna a oznaci jako spam sam, ale vzdycky je lepsi dvakrat premyslet
          a jednou klikat...

          Message 4 of 10 , Jan 30, 2013
            Hm, taky hezky. Mozna bych se s firmou zkusil domluvit, aby upozornili
            policii - nemecka policie, na rozdil od nasi, aspon neco dela, a pokud
            se dany ucet nacházel v Nemecku, mohla by delat docela dost.

            Jen na okraj pro mene znale: vetsinou - i kdyz Honzuv pripad bude zrovna
            vyjimka - se ten podfuk da zjistit z toho linku, na ktery clovek ma
            kliknout. Kdyz na nej najede, ukaze se skutecna webova adresa a ta misto
            na web banky nebo platebniho portalu zhusta vede kamsi do Ruska, Ciny,
            nebo jinych peknych zemi.

            Martin

            Message 5 of 10 , Jan 30, 2013
              Jojo, taky jsem je praskal. Ale jelikoz mi nikdy nikdo ani nepodekoval,
              uz mne to prestalo bavit...

              Finta s Linkedinem je ale pro mne novinka, díky!

              Martin

              Message 6 of 10 , Jan 30, 2013
                Podle me nejde o to se vzajemne varovat o konkretnich formach podvodnych
                e-mailu, ale naucit se byt obezretny v obecne rovine. Technika i
                podvodne metody jsou v neustalem vyvoji.

                Nekteri provozovatele serveru maji nastavene automaticke odpovedi na
                e-maily na adresy "abuse", ale podekovani bych rozhodne necekal. Spise
                jde o to, jestli prestanou z daneho serveru chodit spamy...

              • Pilucha, Jiri
                Message 7 of 10 , Jan 30, 2013
                  Martine, omlouvam se za primitivni dotaz... ja myslel ze phishing spociva v tom, ze jim das sve identifikacni udaje
                  Co hrozneho se stane tim, ze pouze kliknes na nejaky link?
                  Mozna si k sobe pustis nejaky vir, ale phishing?
                  Diky moc, Jirka

                  Message 8 of 10 , Jan 30, 2013
                    Pokud jim to zbastis- domnivas se, ze jde o Paypal, kliknes na ten link
                    v domneni, ze je to link na vstup do PayPalu, abys vyresil tu nespravnou
                    platbu. Prihlasis se, tedy zadas jmeno a heslo... a ses v rejzi. Co ti
                    grazlove udelaji, kdyz jim takhle darujes pristup ke svemu uctu a
                    penezum, to si urcite domyslis.

                    Pripadni cervici, virove a trojani pritomni na tech cinskych strankach
                    (byly cinske) uz je jen bonus navic.

                    Martin

                    Dne 30.1.2013 14:46, Pilucha, Jiri napsal(a):

> [...]
                    > Co hrozneho se stane tim, ze pouze kliknes na nejaky link?
                    > Mozna si k sobe pustis nejaky vir, ale phishing?

                  • Pilucha, Jiri
                    Message 9 of 10 , Jan 30, 2013
                      Jojo, jasne... (nemam paypal, tak mi to nebylo jasne)
                      Diky
                      J.

> [...]

                      > Co hrozneho se stane tim, ze pouze kliknes na nejaky link?
                      > Mozna si k sobe pustis nejaky vir, ale phishing?

                    • Vitezslav Ruzicka
                      Message 10 of 10 , Jan 30, 2013
                        Ahoj vespolek,

                        tak dnes jsem na LinkedIn poslal zadost Melvynovi o pripojeni a dnes vecer jsem mu radeji poslal jeste email s vysvetlenim, aby tu mou zadost taky nepovazoval za nejaky phishing-fishing.

                        Duvody k opatrnosti jsou celkem zjevne, v dnesni dobe Web 2.0 ma kazde slovo, kazda informace, nejakou ekonomickou hodnotu.

                        Nedavno jsem se docetl, ze pri Velkem tresku se spolecne s kondenzovanou hmotou uvolnily a rozptylily take informace (vzdalenosti, ktere atomy maji zaujmout mezi sebou, k vytvoreni a vyvoji celeho vesmiru). Z toho minimalne plyne, ze s informacemi je nutne zachazet opatrne.

                        Mimochodem, prestehoval jsem se z Prahy na venkov, krome jinych zmen v mem zivote, kousek od Klatov smerem k Sumave (obec Chudenin). Kdo bude mit cestu kolem, muze se zastavit ("po predchozi vystraze"), aspon bude overeno, ze to pisi ja a ne nejaky phishing-fishing.

                        Long live Web 2.0 - N.0

                        Vit Ruzicka