Re: Stanoviska UBS (Re Long adjectival phrases)

  • Melvyn
    Message 1 of 13 , Jan 6, 2013
      Jiri napsal:

      > Slibil jsem, ze dotaz vznesu, a nikdo neprotestoval, tak jsem chtel dodrzet slovo

      > Prozatim nemam stanovisko Ustavu pro jazyk cesky.

      >na UJC jsem dotaz zatim neposlal.

      A rozumne se da vyvodit z techto vet v danem kontextu, ze jim hodlas poslat dotaz? Protoze ja Te vubec nenabadam, abys prosustroval tolik penez kvuli takovemu straw man argument (?ofenzive strasakem).

      A Tebou slibenou lahvicku* (pokud je tento neobratny obrat prijatelny) klidne dejme charitativni organizaci spis nez strasakovi. :-)

      S pozdravem,

      Melvyn
      * Mnam doporucuji: http://www.robertson.cz/eshop/product/4910?lg=cs
    • Pilucha, Jiri
      Message 2 of 13 , Jan 6, 2013
        Ne, po obdrzenych reakcich na svuj mail obsahujici stanoviska UBS uz nemam v umyslu davat zadny dotaz nikam.

        Puvodne jsem to mel v umyslu, neb jsem si myslel, ze kdyz Ty argumentujes nazorem svych znamych ucitelu (stredoskolskych? ostatne to je jedno jakych) a svoji zname redaktorky, mohl bych si ja dovolit argumentovat nazorem pacovniku ustavu bohemistiky a pracovniku UJC. Myslel jsem, ze jejich odpovedi budou zajimave nejen proto, ze reknou, kter� varianta je lepsi, ale tak� lingvisticky zduvodni, proc je lepsi. Coz prense na UBS udelali. Sam jsi napsal: "that is precisely why I sent it to the list in the first place, so that people could comment on the unusual style involved".

        Dovoluji si pripomenout, ze spor vznikl nasledovne. Jiri wrote: "in Czech you don't put a long adjectival phrase in front of the noun." Melvyn wrote: "Oh yes you do." Nyni vsak rikas, ze jsi nikdy muj nazor nezpochybnoval.

        Ale ja uz se k tomuto threadu nebudu vyjadrovat. Chces-li mit posledni slovo, mas ho mit.

        Jeste jedna dulezita vec: chci se omluvit za to, ze behem debaty byl ton nekterych mych prispevku, rekneme, nikoliv emocionalne neutralni. Mrzi mne to. Omlouvam se nejen Tobe, ale i ostatn�m, ze jsem tento ton vnesl na toto forum.

        Jirka