Sumne stopy

  • Melvyn
    Message 1 of 12 , Nov 27, 2012
      --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Matej Klimes" <mklimes@...> wrote:
> [...]

      Jak jsem to pochopil ja slovo sumny ma sice celonarodni platnost s ruznymi vyznamy ale s vyznamem "hezky" apod je casto ztotoznovano se slezskym dialektem.

      http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?lang=en&art=5285

      a proto kdyz David Vavra a kolega planovali pilotni porad v te rade o Ostrave vybrali si slovo sumny.
      http://euro.e15.cz/archiv/ostatni/konec-dobry-vsechno-sumny-795148

      Anebo kecam?

      I just like the alliteration of splendiferous cities. BTW I also like the nice fizzy sound of "iferous"

      OK calling all American friends. Don't you use "city" even for some medium-sized towns?

      Even in Britain there are some quite small cities, viz St Davids and Wells.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Wells
      http://en.wikipedia.org/wiki/St_Davids

      BR

      M.
    • (no author)
      Message 2 of 12 , Nov 27, 2012
[...]

        Ja vzdycky myslel, ze napred bylo staroceske(?) slovo sumny, pouzivane
        pro veci jako jsou sumne hvozdy atd.. pak zastaralo, ale pouziva se na
        severni Morave, castecne proto, ze v polstine je szumny/hezky, nebo
        mozna jsou to dva separatni proudy, to moravske je proste z polstiny a
        to stare je stare?? Tezko rict

      • wustpisk
        Message 3 of 12 , Nov 27, 2012
          http://en.wikipedia.org/wiki/Swinging_London

          anebo co treba 'frabjous', jako 'vystrel do tma' :)

          --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Melvyn" <zehrovak@...> wrote:

> [...]
          >
          > Even in Britain there are some quite small cities, viz St Davids and Wells.

        • Melvyn
          Message 4 of 12 , Nov 27, 2012
            --- In Czechlist@yahoogroups.com, "wustpisk" <gerry.vickers@...> wrote:

            > http://en.wikipedia.org/wiki/Swinging_London

            :-)

            > anebo co treba 'frabjous', jako 'vystrel do tma' :)

            Oh, qu'a lu Calais?

            Anebo kdyz to bude snadno pochopitelny regionalismus ze ciziho puvodu, ktery se pouziva i pro slicne holky a tak - no doporucil bych bonny.

            (Scottish & Northern England, dialect) beautiful or handsome

            http://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/bonny

            attractive, fair; also : fine, excellent
            Middle English (Scots) bonie, perhaps ultimately from Anglo-French bon good
            http://www.merriam-webster.com/dictionary/bonny

            Message 5 of 12 , Dec 2, 2012
              D�ky za n�pady, bylo to velmi pounce, jen si mysl�m, �e se v tomto p��pad�
              jedn� o stopy "fyzick�", tedy stavby a tedy skute�n� "footprints"

              Sarka