Re: [Czechlist] Re: ¹umný

  • (no author)
    Message 1 of 12 , Nov 27, 2012

> [...]
      >
      >No ono Sumny + neco je v cestine taky knizni spojeni pro divky z
      >predminuleho a predpredminuleho stoleti... takze to by na skodu
      >nebylo, jde jen o to jestli nektere z techto slov funguje na ten
      >kontext (ktery zatim moc nemame..)

      >Splendid Cities, Splendiferous Cities. No hezky. Splendiferous je take
      >takove nestandardni expresivni slovo.
      >Splendid ma IMHO takovy pekny starosvetsky 'ring to it', zatim se mi
      >libi nejvic..
      >
      >No a jestli ty Sumne stopy maji co do cineni se Sumnymi mesty, tak pak
      >se to tomu asi bude muset prizpusobit - pouzit stejne slovo..

    • Melvyn
      Message 2 of 12 , Nov 27, 2012
        --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Matej Klimes" <mklimes@...> wrote:

        > Sumne stopy ceho?
        >
        > Co maji ty stopy byt?

        Je to zase ten Vavra. On the trail of the splendiferous.

        http://www.ceskatelevize.cz/porady/10262550261-sumne-stopy/210522162350001-jan-letzel/

        BR

        M.
      • Melvyn
        Message 3 of 12 , Nov 27, 2012

          Jak jsem to pochopil ja slovo sumny ma sice celonarodni platnost s ruznymi vyznamy ale s vyznamem "hezky" apod je casto ztotoznovano se slezskym dialektem.

          http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?lang=en&art=5285

          a proto kdyz David Vavra a kolega planovali pilotni porad v te rade o Ostrave vybrali si slovo sumny.
          http://euro.e15.cz/archiv/ostatni/konec-dobry-vsechno-sumny-795148

          Anebo kecam?

          I just like the alliteration of splendiferous cities. BTW I also like the nice fizzy sound of "iferous"

          OK calling all American friends. Don't you use "city" even for some medium-sized towns?

          Even in Britain there are some quite small cities, viz St Davids and Wells.
          http://en.wikipedia.org/wiki/Wells
          http://en.wikipedia.org/wiki/St_Davids

          BR

          M.
        • (no author)
          Message 4 of 12 , Nov 27, 2012
[...]

            Ja vzdycky myslel, ze napred bylo staroceske(?) slovo sumny, pouzivane
            pro veci jako jsou sumne hvozdy atd.. pak zastaralo, ale pouziva se na
            severni Morave, castecne proto, ze v polstine je szumny/hezky, nebo
            mozna jsou to dva separatni proudy, to moravske je proste z polstiny a
            to stare je stare?? Tezko rict

          • wustpisk
            Message 5 of 12 , Nov 27, 2012
              http://en.wikipedia.org/wiki/Swinging_London

              anebo co treba 'frabjous', jako 'vystrel do tma' :)

              --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Melvyn" <zehrovak@...> wrote:

> [...]
              >
              > Even in Britain there are some quite small cities, viz St Davids and Wells.

            • Melvyn
              Message 6 of 12 , Nov 27, 2012
                --- In Czechlist@yahoogroups.com, "wustpisk" <gerry.vickers@...> wrote:

                > http://en.wikipedia.org/wiki/Swinging_London

                :-)

                > anebo co treba 'frabjous', jako 'vystrel do tma' :)

                Oh, qu'a lu Calais?

                Anebo kdyz to bude snadno pochopitelny regionalismus ze ciziho puvodu, ktery se pouziva i pro slicne holky a tak - no doporucil bych bonny.

                (Scottish & Northern England, dialect) beautiful or handsome

                http://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/bonny

                attractive, fair; also : fine, excellent
                Middle English (Scots) bonie, perhaps ultimately from Anglo-French bon good
                http://www.merriam-webster.com/dictionary/bonny

                Message 7 of 12 , Dec 2, 2012
                  D�ky za n�pady, bylo to velmi pounce, jen si mysl�m, �e se v tomto p��pad�
                  jedn� o stopy "fyzick�", tedy stavby a tedy skute�n� "footprints"

                  Sarka