Re[2]: [Czechlist] Re: ¹umný

  • (no author)
    Message 1 of 12 , Nov 27, 2012
      Sumne stopy ceho?

      Co maji ty stopy byt

      From: "Sarka Rubkova" <sarka@...>
      To: Czechlist@yahoogroups.com
      Sent: 27.11.2012 12:52:58
      Subject: RE: [Czechlist] Re: ¹umný
      > No mám tu šumné stopy
      >
      >sarka

    • (no author)
      Message 2 of 12 , Nov 27, 2012

> [...]
        >
        >No ono Sumny + neco je v cestine taky knizni spojeni pro divky z
        >predminuleho a predpredminuleho stoleti... takze to by na skodu
        >nebylo, jde jen o to jestli nektere z techto slov funguje na ten
        >kontext (ktery zatim moc nemame..)

        >Splendid Cities, Splendiferous Cities. No hezky. Splendiferous je take
        >takove nestandardni expresivni slovo.
        >Splendid ma IMHO takovy pekny starosvetsky 'ring to it', zatim se mi
        >libi nejvic..
        >
        >No a jestli ty Sumne stopy maji co do cineni se Sumnymi mesty, tak pak
        >se to tomu asi bude muset prizpusobit - pouzit stejne slovo..

      • Melvyn
        Message 3 of 12 , Nov 27, 2012
          --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Matej Klimes" <mklimes@...> wrote:

          > Sumne stopy ceho?
          >
          > Co maji ty stopy byt?

          Je to zase ten Vavra. On the trail of the splendiferous.

          http://www.ceskatelevize.cz/porady/10262550261-sumne-stopy/210522162350001-jan-letzel/

          BR

          M.
        • Melvyn
          Message 4 of 12 , Nov 27, 2012

            Jak jsem to pochopil ja slovo sumny ma sice celonarodni platnost s ruznymi vyznamy ale s vyznamem "hezky" apod je casto ztotoznovano se slezskym dialektem.

            http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?lang=en&art=5285

            a proto kdyz David Vavra a kolega planovali pilotni porad v te rade o Ostrave vybrali si slovo sumny.
            http://euro.e15.cz/archiv/ostatni/konec-dobry-vsechno-sumny-795148

            Anebo kecam?

            I just like the alliteration of splendiferous cities. BTW I also like the nice fizzy sound of "iferous"

            OK calling all American friends. Don't you use "city" even for some medium-sized towns?

            Even in Britain there are some quite small cities, viz St Davids and Wells.
            http://en.wikipedia.org/wiki/Wells
            http://en.wikipedia.org/wiki/St_Davids

            BR

            M.
          • (no author)
            Message 5 of 12 , Nov 27, 2012
[...]

              Ja vzdycky myslel, ze napred bylo staroceske(?) slovo sumny, pouzivane
              pro veci jako jsou sumne hvozdy atd.. pak zastaralo, ale pouziva se na
              severni Morave, castecne proto, ze v polstine je szumny/hezky, nebo
              mozna jsou to dva separatni proudy, to moravske je proste z polstiny a
              to stare je stare?? Tezko rict

            • wustpisk
              Message 6 of 12 , Nov 27, 2012
                http://en.wikipedia.org/wiki/Swinging_London

                anebo co treba 'frabjous', jako 'vystrel do tma' :)

                --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Melvyn" <zehrovak@...> wrote:

> [...]
                >
                > Even in Britain there are some quite small cities, viz St Davids and Wells.

              • Melvyn
                Message 7 of 12 , Nov 27, 2012
                  --- In Czechlist@yahoogroups.com, "wustpisk" <gerry.vickers@...> wrote:

                  > http://en.wikipedia.org/wiki/Swinging_London

                  :-)

                  > anebo co treba 'frabjous', jako 'vystrel do tma' :)

                  Oh, qu'a lu Calais?

                  Anebo kdyz to bude snadno pochopitelny regionalismus ze ciziho puvodu, ktery se pouziva i pro slicne holky a tak - no doporucil bych bonny.

                  (Scottish & Northern England, dialect) beautiful or handsome

                  http://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/bonny

                  attractive, fair; also : fine, excellent
                  Middle English (Scots) bonie, perhaps ultimately from Anglo-French bon good
                  http://www.merriam-webster.com/dictionary/bonny

                  Message 8 of 12 , Dec 2, 2012
                    D�ky za n�pady, bylo to velmi pounce, jen si mysl�m, �e se v tomto p��pad�
                    jedn� o stopy "fyzick�", tedy stavby a tedy skute�n� "footprints"

                    Sarka