RE: [Czechlist] penthouse

  • Pilucha, Jiri
    Message 1 of 6 , Oct 15, 2012
      Diky vsem a omlouvam se za odmlku.

      "Dum na strese" to v tomhle pripade nebude. Z mnoha poruznu se vyskytuj�c�ch anglick�ch definic, kter� jsem vynasel, odpovidaji memu konkretnimu kontextu nejlepe tyto:

      An apartment, often with a terrace, on the top floor or floors of a building, typically differentiated from others by luxury features.
      nebo: The highest suite of a residential building, which is also the best-catered and most expensive by far.

      Aspekt luxusu je v mem textu dulezitejsi nez umisteni na strese nebo v nejvyssim patre pod strechou. (Je to takovy ten byt, do kter�ho se vstupuje primo z vytahu, a v dotycne pasazi jde o to, ze nejaka velmi bohata dama mela v tom vytahu intimni prihodu s liftboyem a nasleduje veta: Later, back in her penthouse apartment, she realized social difficulties in future rides with the elevator man.) (aha, mel jsem jeste asi rici, ze se jedna o text prozaicky, nikoliv odborny)

      Ve finale tedy vlastne hledam vyraz pro co nejluxusnejsi byt. Osobne bych nejradeji proste ponechal vyraz penthouse (s ceskymi koncovkami - "...ve svem penthousu"), ale nebyl jsem si jist, zda si to mohu "lajsnout"... takze Jakubuv navrh ubirajici se tymz smerem mi velmi konvenuje.

      Diky moc Janovi, Jakubovi a Jamiemu

      Jirka