Re: [Czechlist] penthouse

  • Jakub Skrebsky
    Message 1 of 6 , Oct 15, 2012
      Muj zakaznik (katalog hotelu) - ma ve svem glosari penthouse jako "atelierovy apartman".
      Priznavam, ze mi to zni trochu umele - ma tam vice takovych neprilis prirozenych terminu, protoze potrebuje presne rozlisit jednotlive typy apartmanu.

      Jakub

      On 14 Oct 2012, at 15:12, Pilucha, Jiri wrote:

      > penthouse
    • James Kirchner
      Message 2 of 6 , Oct 15, 2012
        It sounds like a calque of "studio apartment", which is something quite different from a penthouse.

        Jamie

      • Jakub Skrebsky
        Message 3 of 6 , Oct 15, 2012
          Vzdyt rikam, ze je to asi umele vytvorene.
          Chapu, ze se Jirka snazi najit ceske slovo, ale co tak nechat anglicke slovo penthouse, viz treba http://www.homesweethome.cz/nabidka/52934-praha-9-novy-luxusni-penthouse-v-exkluzivnim-projektu-locelot-5-kk-na-prodej-obrovska-terasa-4-koupelny-11min-do-centra

          Tak jako si anglictina vypujcila ceske slovo "panelak" :))

          Jakub

        • Pilucha, Jiri
          Message 4 of 6 , Oct 15, 2012
            Diky vsem a omlouvam se za odmlku.

            "Dum na strese" to v tomhle pripade nebude. Z mnoha poruznu se vyskytuj�c�ch anglick�ch definic, kter� jsem vynasel, odpovidaji memu konkretnimu kontextu nejlepe tyto:

            An apartment, often with a terrace, on the top floor or floors of a building, typically differentiated from others by luxury features.
            nebo: The highest suite of a residential building, which is also the best-catered and most expensive by far.

            Aspekt luxusu je v mem textu dulezitejsi nez umisteni na strese nebo v nejvyssim patre pod strechou. (Je to takovy ten byt, do kter�ho se vstupuje primo z vytahu, a v dotycne pasazi jde o to, ze nejaka velmi bohata dama mela v tom vytahu intimni prihodu s liftboyem a nasleduje veta: Later, back in her penthouse apartment, she realized social difficulties in future rides with the elevator man.) (aha, mel jsem jeste asi rici, ze se jedna o text prozaicky, nikoliv odborny)

            Ve finale tedy vlastne hledam vyraz pro co nejluxusnejsi byt. Osobne bych nejradeji proste ponechal vyraz penthouse (s ceskymi koncovkami - "...ve svem penthousu"), ale nebyl jsem si jist, zda si to mohu "lajsnout"... takze Jakubuv navrh ubirajici se tymz smerem mi velmi konvenuje.

            Diky moc Janovi, Jakubovi a Jamiemu

            Jirka