Re: [Czechlist] OFF-TOPIC: Oznameni o prichozim e-mailu SMS-kou na mobil

    Message 1 of 12 , Oct 6, 2012
      Ahoj Petre,

      myslim, zes vyhazoval penize oknem. Kazdy mobilni operator ti k SIMce da
      i mailovou schranku, mizernou, malou, bez funkci, ale da. A pokud ti do
      tehle schranky prijde mail, operator ti zdarma posle SMS na mobil. Pak
      uz staci si, kdyz si na tom tvem emajlu.cz nastavis forwardovani kopii
      zprav na danou schranku u operatora, a mobil pipa jako divy.

      Uprimne ale, ja si tohle nastaveni zrusil. Kdyz ti prijde denne nejakych
      40 SMS, z toho vetsinou zbytecne (spam a vtipy od kamaradu), je to dost
      opruz.

      Martin

      Message 2 of 12 , Oct 6, 2012
        Aby mi nechodilo prilis mnoho upozorneni na nove e-maily, jak napsal
        Martin, pouzivam pro ruzne ucely ruzne e-mailove adresy...

      • Tomas Mosler
        Message 3 of 12 , Oct 6, 2012
          Neni jednodussi nastavit na Centru filtrovani, na co (od koho) se ma predat avizo dal a na co (od koho) ne?

          Tomas

          Message 4 of 12 , Oct 6, 2012
            Pokud dokazes nastavit filtry tak, aby ti prosly vsechny maily od
            klientu, at uz pisi z gmailu, volneho, dot comu nebo odjinud, a neproslo
            cokoli jineho, pak pred tebou smekam.

            Martin

            Dne 6.10.2012 20:56, Tomas Mosler napsal(a):

            > Neni jednodussi nastavit na Centru filtrovani, na co (od koho) se ma
> [...]
          • tomas_mosler
            Message 5 of 12 , Oct 6, 2012
              O tohle mi neslo. (Dokazal bys pouzivat 10 adres a z nich jen jednu na Internetu pro klienty, na kterou - a jen na ni - by opravdu vzdy psali pouze klienti? :) )

              Nepsal jsem, ze je to 100% vsechno a nic, a osobne mi ani nejaka SMSka navic az tak nevadi. (Kazdopadne odfiltrovat lze ledacos podle ruznych kriterii.) Pouze jsem se ptal, zda to neni jednodussi.

              Pokud tedy ne, zajimalo by me (nejlepe asi od Jirky), jakou ma nebo muze mit filtrovani nevyhodu oproti pouzivani ruznych schranek pro ruzne ucely - a zda nejaka takova pripadna nevyhoda (vcetne smazani navzdory filtrum neodfiltrovanych SMSek) skutecne vyvazi "hlidani" x schranek?

              Tomas

              Message 6 of 12 , Oct 6, 2012
                Aha, tak to jo. Souhlas - nelze donutit cely svet , aby mi psal nabidky
                na praci na jednu konkretni adresu. I kdyz mam jinou adresu na diskusni
                skupiny a jinou davam klientum, klidne mi nabidku na job muze poslat
                nekdo z diskusni skupiny. A naopak i na pracovni mail muze chodit
                bezcenna vetes.

                Na druhou stranu, muj Thunderbird mi ochotne a hladce stahuje (do
                jednoho Inboxu) vsechny tri mailove adresy, ktere jsem mu zadal - a
                nejspis by mi jich ochotne stahoval i mnohem vic.

                Martin

                Message 7 of 12 , Oct 6, 2012
                  Tomasi a Martine:

                  Podle me je o hodne jednodussi davat tomu, na jehoz e-maily chci byt
                  upozornovan na mobilni zarizeni, prislusne nastavenou adresu, nez
                  nastavovat filtry. Obe metody se vsak vzajemne nevylucuji, takze neni
                  potreba resit, co je lepsi. Rozhodne neocekavam 100% ucinnost.

                  Na desktopu pouzivam na e-mail take Thunderbird a aktualne mam
                  nastavenych 16 uctu; myslim ze by jich program zvladal i stovky nebo
                  tisice. K nekterym uctum pristupuji pouze pres webove rozhrani. Na
                  beznou komunikaci vsak pouzivam ucty dva, jeden pracovni a druhy osobni.
                  Nektere ucty jsou proste "historicke", jine souvisi s nejakou
                  specifickou oblasti, kterou je vhodne oddelit atd.

                  Filtrovani prichozich zprav pouzivam minimalne. Prakticky jenom na
                  zablokovani serveru, ktere jsou zdrojem spamu a neni zadne spojeni na
                  jejich spravce...

                  Message 8 of 12 , Oct 6, 2012
                    Samozrejme, Jirko, ale ma to hacek. Vzhledem k tomu, ze mne (a velmi
                    pravdepodobne i tobe a vsem ostatním) chodi nabidky na praci i od zcela
                    neznamych lidi, neni v mych ani tvych silach davat temto lidem nejakou
                    konkretni adresu. Napisou proste na tu adresu, na kterou (na netu ci
                    jinde) narazi.

                    Otazka je, co bereme za filtrovani - zda konkretni filtry na
                    mailserveru, trideni zprav do slozek v postaku nebo trenovani spamoveho
                    filtru tamtez. Osobne bych rekl, ze idealni je kombinace vsech tri cest.

                    Sestnact uctu, to je opravdu uctyhodne cislo. To uz bych asi opravdu
                    neuhlidal.

                    Jako optimalni bych osobne videl kombinaci filtrovani a nekolika malo
                    mailovych adres, coz ostatne uz davno pouzivam. Takze asi nic objevneho,
                    ale diky za zajimavou diskusi...

                    Dobrou
                    Martin

                    Message 9 of 12 , Oct 6, 2012
                      Nocni linka:

                      Martine, ucel upozornovani na novy e-mail na mobilni telefon je asi
                      hlavne ten, abych mohl urychlit svoji reakci na novy e-mail, kdyz zrovna
                      nejsem u pocitace. Mira pravdepodobnosti ztraty zakazky od
                      _potencialniho_ zakaznika je podle me v pripade, ze o takovem e-mailu
                      vcas nevim, unosna. Jiz pri prvnim uspesnem kontaktu mohu podle uvazeni
                      pozadat o zasilani zprav na adresu, z ktere mi chodi upozorneni na mobil.

                      E-mail s upozornovanim davam i tam, odkud chodi poptavky, tedy predevsim
                      treba na ProZ.com. Nepatrim vsak k tem, kteri se ihned vrhaji odpovedet,
                      aby je nikdo nepredebehl. O zakazky, kde zalezi na vterinach v rychlosti
                      reakce, mam snizeny zajem.

                      Nejdulezitejsi je pro me upozornovani na e-maily od stavajicich
                      klicovych odberatelu. V zasade se budu opakovat, kdyz reknu, ze necekam,
                      ze budu vedet o vsem, co se sustne hned v tu chvili nebo ze se zblaznim,
                      kdyz na nejaky e-mail odpovim se zpozdenim, coz je samozrejme relativni.
                      Nejsem zavodni kun.

                      Co se tyka sestnaci uctu, tak prave to, ze jsou vsechny nastavene v
                      jednom programu, znamena, ze je nemusim "uhlidavat". Proste mi jde posta
                      do jednoho mista, akorat mohu pripadne zvazovat z jake adresy chci psat
                      novou zpravu.

                      Mozna je zajimave porovnat ruzne pristupy, ale tohle je nejspis otazka
                      uprednostnovaneho pristupu nez objektivne nejlepsiho pristupu.

                      A jdu spat...

                    • Petr
                      Message 10 of 12 , Oct 7, 2012
                        Jirko, diky, uz jsem si zalozil na Centru ucet, aktivoval mobilni e-mail na kysliku a vyzkousel - perfektni.
                        Petr