Re: [Czechlist] OFF-TOPIC: Oznameni o prichozim e-mailu SMS-kou na mobil

    Message 1 of 12 , Oct 6, 2012
      Ahoj Petre,

      ja pro stejny ucel, oznameni o prichozim e-mailu, jiz dost dlouho
      pouzivam ucet na portale centrum.cz, a to zdarma. Myslim, ze moznosti
      bude vice...

      Message 2 of 12 , Oct 6, 2012
        Ahoj Petre,

        myslim, zes vyhazoval penize oknem. Kazdy mobilni operator ti k SIMce da
        i mailovou schranku, mizernou, malou, bez funkci, ale da. A pokud ti do
        tehle schranky prijde mail, operator ti zdarma posle SMS na mobil. Pak
        uz staci si, kdyz si na tom tvem emajlu.cz nastavis forwardovani kopii
        zprav na danou schranku u operatora, a mobil pipa jako divy.

        Uprimne ale, ja si tohle nastaveni zrusil. Kdyz ti prijde denne nejakych
        40 SMS, z toho vetsinou zbytecne (spam a vtipy od kamaradu), je to dost
        opruz.

        Martin

        Message 3 of 12 , Oct 6, 2012
          Aby mi nechodilo prilis mnoho upozorneni na nove e-maily, jak napsal
          Martin, pouzivam pro ruzne ucely ruzne e-mailove adresy...

        • Tomas Mosler
          Message 4 of 12 , Oct 6, 2012
            Neni jednodussi nastavit na Centru filtrovani, na co (od koho) se ma predat avizo dal a na co (od koho) ne?

            Tomas

            Message 5 of 12 , Oct 6, 2012
              Pokud dokazes nastavit filtry tak, aby ti prosly vsechny maily od
              klientu, at uz pisi z gmailu, volneho, dot comu nebo odjinud, a neproslo
              cokoli jineho, pak pred tebou smekam.

              Martin

              Dne 6.10.2012 20:56, Tomas Mosler napsal(a):

              > Neni jednodussi nastavit na Centru filtrovani, na co (od koho) se ma
> [...]
            • tomas_mosler
              Message 6 of 12 , Oct 6, 2012
                O tohle mi neslo. (Dokazal bys pouzivat 10 adres a z nich jen jednu na Internetu pro klienty, na kterou - a jen na ni - by opravdu vzdy psali pouze klienti? :) )

                Nepsal jsem, ze je to 100% vsechno a nic, a osobne mi ani nejaka SMSka navic az tak nevadi. (Kazdopadne odfiltrovat lze ledacos podle ruznych kriterii.) Pouze jsem se ptal, zda to neni jednodussi.

                Pokud tedy ne, zajimalo by me (nejlepe asi od Jirky), jakou ma nebo muze mit filtrovani nevyhodu oproti pouzivani ruznych schranek pro ruzne ucely - a zda nejaka takova pripadna nevyhoda (vcetne smazani navzdory filtrum neodfiltrovanych SMSek) skutecne vyvazi "hlidani" x schranek?

                Tomas

                Message 7 of 12 , Oct 6, 2012
                  Aha, tak to jo. Souhlas - nelze donutit cely svet , aby mi psal nabidky
                  na praci na jednu konkretni adresu. I kdyz mam jinou adresu na diskusni
                  skupiny a jinou davam klientum, klidne mi nabidku na job muze poslat
                  nekdo z diskusni skupiny. A naopak i na pracovni mail muze chodit
                  bezcenna vetes.

                  Na druhou stranu, muj Thunderbird mi ochotne a hladce stahuje (do
                  jednoho Inboxu) vsechny tri mailove adresy, ktere jsem mu zadal - a
                  nejspis by mi jich ochotne stahoval i mnohem vic.

                  Martin

                  Message 8 of 12 , Oct 6, 2012
                    Tomasi a Martine:

                    Podle me je o hodne jednodussi davat tomu, na jehoz e-maily chci byt
                    upozornovan na mobilni zarizeni, prislusne nastavenou adresu, nez
                    nastavovat filtry. Obe metody se vsak vzajemne nevylucuji, takze neni
                    potreba resit, co je lepsi. Rozhodne neocekavam 100% ucinnost.

                    Na desktopu pouzivam na e-mail take Thunderbird a aktualne mam
                    nastavenych 16 uctu; myslim ze by jich program zvladal i stovky nebo
                    tisice. K nekterym uctum pristupuji pouze pres webove rozhrani. Na
                    beznou komunikaci vsak pouzivam ucty dva, jeden pracovni a druhy osobni.
                    Nektere ucty jsou proste "historicke", jine souvisi s nejakou
                    specifickou oblasti, kterou je vhodne oddelit atd.

                    Filtrovani prichozich zprav pouzivam minimalne. Prakticky jenom na
                    zablokovani serveru, ktere jsou zdrojem spamu a neni zadne spojeni na
                    jejich spravce...

                    Message 9 of 12 , Oct 6, 2012
                      Samozrejme, Jirko, ale ma to hacek. Vzhledem k tomu, ze mne (a velmi
                      pravdepodobne i tobe a vsem ostatním) chodi nabidky na praci i od zcela
                      neznamych lidi, neni v mych ani tvych silach davat temto lidem nejakou
                      konkretni adresu. Napisou proste na tu adresu, na kterou (na netu ci
                      jinde) narazi.

                      Otazka je, co bereme za filtrovani - zda konkretni filtry na
                      mailserveru, trideni zprav do slozek v postaku nebo trenovani spamoveho
                      filtru tamtez. Osobne bych rekl, ze idealni je kombinace vsech tri cest.

                      Sestnact uctu, to je opravdu uctyhodne cislo. To uz bych asi opravdu
                      neuhlidal.

                      Jako optimalni bych osobne videl kombinaci filtrovani a nekolika malo
                      mailovych adres, coz ostatne uz davno pouzivam. Takze asi nic objevneho,
                      ale diky za zajimavou diskusi...

                      Dobrou
                      Martin

                      Message 10 of 12 , Oct 6, 2012
                        Nocni linka:

                        Martine, ucel upozornovani na novy e-mail na mobilni telefon je asi
                        hlavne ten, abych mohl urychlit svoji reakci na novy e-mail, kdyz zrovna
                        nejsem u pocitace. Mira pravdepodobnosti ztraty zakazky od
                        _potencialniho_ zakaznika je podle me v pripade, ze o takovem e-mailu
                        vcas nevim, unosna. Jiz pri prvnim uspesnem kontaktu mohu podle uvazeni
                        pozadat o zasilani zprav na adresu, z ktere mi chodi upozorneni na mobil.

                        E-mail s upozornovanim davam i tam, odkud chodi poptavky, tedy predevsim
                        treba na ProZ.com. Nepatrim vsak k tem, kteri se ihned vrhaji odpovedet,
                        aby je nikdo nepredebehl. O zakazky, kde zalezi na vterinach v rychlosti
                        reakce, mam snizeny zajem.

                        Nejdulezitejsi je pro me upozornovani na e-maily od stavajicich
                        klicovych odberatelu. V zasade se budu opakovat, kdyz reknu, ze necekam,
                        ze budu vedet o vsem, co se sustne hned v tu chvili nebo ze se zblaznim,
                        kdyz na nejaky e-mail odpovim se zpozdenim, coz je samozrejme relativni.
                        Nejsem zavodni kun.

                        Co se tyka sestnaci uctu, tak prave to, ze jsou vsechny nastavene v
                        jednom programu, znamena, ze je nemusim "uhlidavat". Proste mi jde posta
                        do jednoho mista, akorat mohu pripadne zvazovat z jake adresy chci psat
                        novou zpravu.

                        Mozna je zajimave porovnat ruzne pristupy, ale tohle je nejspis otazka
                        uprednostnovaneho pristupu nez objektivne nejlepsiho pristupu.

                        A jdu spat...

                      • Petr
                        Message 11 of 12 , Oct 7, 2012
                          Jirko, diky, uz jsem si zalozil na Centru ucet, aktivoval mobilni e-mail na kysliku a vyzkousel - perfektni.
                          Petr