Novy pocitac a Linux + jazykovy software

  • Milan
    Message 1 of 3 , Aug 2, 2012
      Syn mi poskladal do skrine od stareho pocitace z novych soucastek novy pocitac.
      Misto nakupu Windows a MS Office + dalsich placenych CAT nastroju, jsem se rozhodl pro svobodny (bezplatny) software s nekolika placenymi vyjimkami.
      Stahl jsem Ubuntu 12.04 LTS (rok 2012 z dubna, ktere bude podporovane 5 let), vypalil CD-ROM a nainstaloval operacni system.

      System si sam stahl a nainstaloval nektere aplikace, mezi nimi LibreOffice 3.5. Jeho soucasti je textovy editor Writer a v nem funguje bezplatny CAT Anaphraseus, obdoba orezane verze Wordfastu Classic, ktery jsem jiz testoval ve Windows Vista.

      Jeste nainstaluji OmegaT, Virtaal a licencovany WordfastPro (je zdarma pro TM do 500 TU, nova verze ma cislo 3.1), prirazovac bitextu a vytvarec TMX, LF Aligner.
      Krome WFPro, ktere ma placenou licenci, je placena i sluzba Google Translate, kterou je mozno vyuzit v Anaphaseovi, OmezeT a WordfastuPro. Casem pridam dalsi software.

      Je tu nekdo, kdo pouzivava Linux nebo Ubuntu?
      Pokud je uzivatelu malo, nemusime vymenou svych nazoru a problemu obtezovat tuto skupinu - kontaktujte mne primo na moji emailovou adresu.

      S pozdravem,

      Milan
      www.condak.net
      Message 2 of 3 , Aug 3, 2012
        Ahoj Milane,

        aktivne nepouzivam zadnou distribuci Linuxu, ale Ubuntu jsem asi pred
        dvema roky zkousel a pripadl mi opravdu hodne dobry. Vzhledem k tomu, ze
        byl patrny pomerne intenzivni pokracujici vyvoj tohoto systemu,
        predpokladam, ze aktualni verze je jeste lepsi.

        Pokud budou aplikace na ruznych platformach prijatelnym zpusobem
        pouzivat otevrene formaty datovych souboru, melo by byt jedno, jaky
        operacni system a jake aplikace prekladatel pouziva. Je opravdu az
        neuveritelne, jak kvalitni a vykonne programove vybaveni je k dispozici
        zcela zadarmo. Jsem presvedcen, ze na prekladani clovek skutecne
        nepotrebuje drahy software, dokud nenarazi na formatovy teror.
        Nejnazornejsi priklad teto pocitacove negramotne arogance je zdrojovy
        soubor ve formatu pdf od Adobe...

      • Milan
        Message 3 of 3 , Aug 31, 2012
          Ahoj Jirko,

          priznal ses k odvaze experimentovat. Z prekladatelu, kteri sleduji skupiny Czechlist a Preklady se mi privatne ozval jeden prekladatel a nabidl mi pomoc, mohu mu poslat svoje pripadne dotazy.

          V Ubuntu je nove graficke rozhrani Unity (pred dvema lety byla nabizena prvni volitelna verze), ktere se lisi od predchozich grafickych rozhrani.

          V Linuxu existuji bezplatne editory pro soubory PDF, ktere obsahuji text. Prakticke zkusenosti zatim nemam. Zabyvam se momentalne existujicimi preklady dila Karla Capka do anglictiny.

          Milan