Re: Smlouva o dilo

  • Milan
    Message 1 of 25 , Apr 2, 2012
      U smluv a dohod podle zakoniku prace, zamestanec neprovadi zadnou agendu, vse udela zamestnavatel:

      dohoda o provedeni prace: 15 dan z prijmu

      dohoda o provedeni cinnosti: dan z prijmu + socialni pojisteni

      pracovni pomer: dan z prijmu + socialni pojisteni + zdravotni pojisteni.
      --
      Podle obchodniho zakoniku neni jednatel zamestnancem, ale musi platit zdravotni pojisteni, pokud jej neplati z nejakeho pojisteni, nebo za nej neplati stat (muj pripad, pojisteni za starobni duchodce plati stat, proto podnikam jako s.r.o. a ne OSVC).

      Milan
      Message 2 of 25 , Apr 2, 2012
        OK, mozna jsem mimo, nemel jsem informace, tak jsem varil z vody, ale
        klidne to muze byt tak, ze nejaky klient je zvykly najimat si lidi bez
        ZL a platit jim pomoci smlouvy o dilo a automaticky to udelal i v
        Kostasove pripade - to jsem mel na mysli

        Message 3 of 25 , Apr 2, 2012
          To pozadi je takove, ze se jedna o zcela rutinni zakazku pro jednoho klienta, kdy bezny postup je vystaveni objednavky (ktera snad ze zakona ani byt nemusi) a pote nasleduje zhotoveni prekladu a vystaveni faktury. Ale od klienta jsem trochu ke svemu prekvapeni dostal misto objednavky "Smlouvu o dilo". Tak ted resim, jestli to ma pro me nejake dusledky odlisne od rutinni situace, kdy dostavam obycejne objednavky nebo zda to mam povazovat ze stejnou situaci, jako kdybych dostal objednavku.

          Diky,

          K.

          --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Milan" <Milan.Condak@...> wrote:

> [...]
          >
          > Nejvetsi nebezpeci smluv je rozhodci dolozka. Odberatek (agentura) do rozhodci dolozky uvede, ze pripadne spory o kvalite dila rozhodne pan A.B., nikde neni uvedeno, ze pan A.B. je zamestnanec, pritel nebo dokonce majitel odberatele. Ceske pravo umoznuje, aby se obe strany zavazaly i cinnostem a zavazkum, ktere nejsou v zakonech uvedene. Radeji pracuji beze smluv, ktere mi nabidne zakaznik.
          >
          > Na ucetnictvi ma vliv pouze to, zda vystavuji danovy doklad, zda jsem platce DPH a zda dostanu zaplaceno. Zatim stat nezajima, kdyz zaplaceno nedostanu.

        • Pilucha, Jiri

> [...]
            >bankovni skupinu, dela to na smlouvu o dilo - na jakou jinou smlouvu
            >by to taky delala? Objem je libovolny, jaky si strany dohodnou, a

          • Sabina Králová
            Message 5 of 25 , Apr 2, 2012
              Ahoj,

              nemate prosim nekdo zkusenosti s agenturou Travod? Obratili se na mne se
              zadosti o urgentni preklad. Na ProZ maji celkem slusne hodnoceni, ale jejich
              e-mail na mne nejlepsi dojem neudelal.
              Diky
              Sabina

            • Kostas
              Message 6 of 25 , Apr 2, 2012
                No ta moje otazka byla ta, jaky je rozdil mezi smlouvou o dilo a beznou objednavkou. Konkretneji: kdyz mi klient posle misto objednavky smlouvu o dilo, zda pro mne z toho plynou nejake dalsi povinnosti ve srovnani s objednavkou.

                K.

                Message 7 of 25 , Apr 2, 2012
                  Asi jo, mel bys splnit to, co je v te smlouve...

                  Message 8 of 25 , Apr 2, 2012
                    Diky za radu:-) Co je v bezne objednavce taky musim splnit. Spise mi slo o neco takoveho, jako ze se smlouvy o dilo treba plati dan zadavatel nebo neco na ten zpusob. No nechme to byt. Zeptam se sve danove poradkyne. Ale urcite dekuji vsem za jejich prispevky.

                    K.

                    Message 9 of 25 , Apr 2, 2012
                      Kostasi, tak si tu smlouvu přečti, ve smlouvě jsou uvedeny tvá práva a povinnosti stejně tak jako druhé strany. Já furt nevím, co za tím hledáš?

                      Message 10 of 25 , Apr 2, 2012
                        U smlouvy o dílo normálně fakturuješ a platíš z toho daň z příjmu a DPH ty. Dokonce na to musíš mít i živnosťák, firmy většinou vyžadují jeho kopii.

                        --- In Czechlist@yahoogroups.com <mailto:Czechlist%40yahoogroups.com> , "Matej Klimes" <mklimes@...> wrote:

                        > Asi jo, mel bys splnit to, co je v te smlouve...

                      • Liz
                        Message 11 of 25 , Apr 2, 2012
                          Dobre rano,

                          primo zkusenosti ne, ale jedna kolegyne upozorni, ze se sice tvari jako americka
                          spolecnost, ale podle IP adresy jsou ve skutecnosti v Moldavsku.

                          - Liz

                          --- In Czechlist@yahoogroups.com, Sabina Králová <saba-k@...> wrote:

> [...]
                          > zadosti o urgentni preklad. Na ProZ maji celkem slusne hodnoceni, ale jejich

                        • James Kirchner
                          Message 12 of 25 , Apr 2, 2012
                            In the rare cases when I've seen them name rates, they've been comically low (for us in the US).

                            Secondly, I never trust an agency whose e-mails are written in such bad English. Mistakes can be expected from time to time when the project managers or whoever are non-native speakers, but with good agencies they're usually typical Euro-English mistakes, like, "I need you to finish this project until Tuesday." If the English is really mangled, like in the Travod e-mails I get, I assume it's not a serious agency.

                            I am also suspicious of agencies who contact me directly through the ProZ.com website. Those usually turn out not to be serious offers, and they're often quite shady. I know that some of my good clients must have found me on ProZ, but they wrote me from their own e-mail accounts.

                            Those criteria are not foolproof, but I find they keep me out of trouble. I have other criteria that are quite politically incorrect, and which I won't mention here.

                            Jamie

                            Message 13 of 25 , Apr 3, 2012
                              Liz a Jamie, diky za informace. Pote, co jsem jim napsala, ze bych chtela
                              text prekladu videt, mi uz neodepsali a jsem rada.
                              Sabina

                            • Sabina Králová
                              Message 14 of 25 , Apr 4, 2012
                                Dobry den,

                                prekladam text o stimulacnich srdecnich elektrodach a narazila jsem na
                                termin "central coil condutor".

                                The cable conductors are connected to the pacing ring electrode of the lead,
                                whereas a central coil conductor is connected to the pacing tip.

                                Netusim, jak to prelozit a nedari se mi to ani najit. Civkovy vodic jsem na
                                netu nenasla. Jedine, co tam je, je kruhovy vodic, ale nejsem si jista, ze
                                to je totez. Diky za radu.
                                Sabina

                              • Mihail Mihaylov
                                Message 15 of 25 , Apr 4, 2012
                                  Hi Sabina,

                                  You can see similar design here:
                                  http://www.medtronic.com/for-healthcare-professionals/products-therapies/cardiac-rhythm/implantable-cardioverter-defibrillators-icds/icd-defibrillation-leads/index.htm

                                  and the respective terms here:
                                  http://rytmus-srdce.cz/wp-content/uploads/Zda-jsou-p%C5%99%C3%ADstroje-limitac%C3%AD.pdf

                                  HTH,

                                  Mihail

[...]

                                • Vlastimila Palíková
                                  Message 16 of 25 , Apr 4, 2012
                                    Vodic se spiralou. nebo vodic s koncovou spiralou V.

                                    _____

                                    Message 17 of 25 , Apr 4, 2012
                                      Thanks, Mihail!

                                      Sabina

                                      Message 18 of 25 , Apr 10, 2012
                                        Diky Sarko,

                                        uz jsem si rikal, jestli bych nemel mit strach, ze delam neco spatne. Taky by me totiz ani nenapadlo se tim zabyvat :-)

                                        P.