Re: Smlouva o dilo

  • Milan
    Message 1 of 25 , Apr 2, 2012
      Male zaklady prava, zakony a v nich obsazene smouvy:

      Subjekty (strany):

      ICO + ICO = obchodni zakonik

      ICO + Obcan, obcan + obcan = obcansky zakonik

      Smouva o dilo je jak v obchodnim zakoniku, tak v obcanskem zakoniku (treba oprava obuvi, televize,...).
      ----

      Zamestnavatel + zmestnanec, zakonik prace:

      http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-262#p74

      zde jsou dohody o provedeni prace a o pracovni cinnosti.
      Smlouva je o uzavreni nebo rozvazani pracovniho pomeru.

      Nas se tyka zakonik prace v casti, ktera upravuje cestovni nahrady.
      --
      Protoze predpokladam, ze zakaznik ma ICO, odkazal jsem Kostase na obchodni zakonik.

      Nejvetsi nebezpeci smluv je rozhodci dolozka. Odberatek (agentura) do rozhodci dolozky uvede, ze pripadne spory o kvalite dila rozhodne pan A.B., nikde neni uvedeno, ze pan A.B. je zamestnanec, pritel nebo dokonce majitel odberatele. Ceske pravo umoznuje, aby se obe strany zavazaly i cinnostem a zavazkum, ktere nejsou v zakonech uvedene. Radeji pracuji beze smluv, ktere mi nabidne zakaznik.

      Na ucetnictvi ma vliv pouze to, zda vystavuji danovy doklad, zda jsem platce DPH a zda dostanu zaplaceno. Zatim stat nezajima, kdyz zaplaceno nedostanu.

      Milan
    • Pilucha, Jiri
      Message 2 of 25 , Apr 2, 2012
        Priklad z me zkusenosti: Kdyz kuprikladu velka IT firma dela za desitky milionu dolaru informacni system – rekneme – pro velkou bankovni skupinu, dela to na smlouvu o dilo - na jakou jinou smlouvu by to taky delala? Objem je libovolny, jaky si strany dohodnou, a danit to bude dodavatel
        Jirka

        Message 3 of 25 , Apr 2, 2012
          U smluv a dohod podle zakoniku prace, zamestanec neprovadi zadnou agendu, vse udela zamestnavatel:

          dohoda o provedeni prace: 15 dan z prijmu

          dohoda o provedeni cinnosti: dan z prijmu + socialni pojisteni

          pracovni pomer: dan z prijmu + socialni pojisteni + zdravotni pojisteni.
          --
          Podle obchodniho zakoniku neni jednatel zamestnancem, ale musi platit zdravotni pojisteni, pokud jej neplati z nejakeho pojisteni, nebo za nej neplati stat (muj pripad, pojisteni za starobni duchodce plati stat, proto podnikam jako s.r.o. a ne OSVC).

          Milan
          Message 4 of 25 , Apr 2, 2012
            OK, mozna jsem mimo, nemel jsem informace, tak jsem varil z vody, ale
            klidne to muze byt tak, ze nejaky klient je zvykly najimat si lidi bez
            ZL a platit jim pomoci smlouvy o dilo a automaticky to udelal i v
            Kostasove pripade - to jsem mel na mysli

> [...]
            >bankovni skupinu, dela to na smlouvu o dilo - na jakou jinou smlouvu
            >by to taky delala? Objem je libovolny, jaky si strany dohodnou, a

          • kzgafas
            Message 5 of 25 , Apr 2, 2012
              To pozadi je takove, ze se jedna o zcela rutinni zakazku pro jednoho klienta, kdy bezny postup je vystaveni objednavky (ktera snad ze zakona ani byt nemusi) a pote nasleduje zhotoveni prekladu a vystaveni faktury. Ale od klienta jsem trochu ke svemu prekvapeni dostal misto objednavky "Smlouvu o dilo". Tak ted resim, jestli to ma pro me nejake dusledky odlisne od rutinni situace, kdy dostavam obycejne objednavky nebo zda to mam povazovat ze stejnou situaci, jako kdybych dostal objednavku.

              Diky,

              K.

              --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Milan" <Milan.Condak@...> wrote:

> [...]
              >
              > Na ucetnictvi ma vliv pouze to, zda vystavuji danovy doklad, zda jsem platce DPH a zda dostanu zaplaceno. Zatim stat nezajima, kdyz zaplaceno nedostanu.

            • Pilucha, Jiri
              Message 6 of 25 , Apr 2, 2012
                Mateji to je asi pravda, touto cestou mohou najmout nekoho bez ZL... Mne v prvni rade neni uplne jasna ta pocatecni Kostasova otazka, “zda to predstavuje nejaka dalsi specifika, ktera je treba dodrzet”... aby bylo mozno odpovedet, je nutno si precist, co je v te smlouve, ne?
                Jirka

> [...]
                >bankovni skupinu, dela to na smlouvu o dilo - na jakou jinou smlouvu
                >by to taky delala? Objem je libovolny, jaky si strany dohodnou, a

              • Sabina Králová
                Message 7 of 25 , Apr 2, 2012
                  Ahoj,

                  nemate prosim nekdo zkusenosti s agenturou Travod? Obratili se na mne se
                  zadosti o urgentni preklad. Na ProZ maji celkem slusne hodnoceni, ale jejich
                  e-mail na mne nejlepsi dojem neudelal.
                  Diky
                  Sabina

                • Kostas
                  Message 8 of 25 , Apr 2, 2012
                    No ta moje otazka byla ta, jaky je rozdil mezi smlouvou o dilo a beznou objednavkou. Konkretneji: kdyz mi klient posle misto objednavky smlouvu o dilo, zda pro mne z toho plynou nejake dalsi povinnosti ve srovnani s objednavkou.

                    K.

                    Message 9 of 25 , Apr 2, 2012
                      Asi jo, mel bys splnit to, co je v te smlouve...

                      Message 10 of 25 , Apr 2, 2012
                        Diky za radu:-) Co je v bezne objednavce taky musim splnit. Spise mi slo o neco takoveho, jako ze se smlouvy o dilo treba plati dan zadavatel nebo neco na ten zpusob. No nechme to byt. Zeptam se sve danove poradkyne. Ale urcite dekuji vsem za jejich prispevky.

                        K.

                        Message 11 of 25 , Apr 2, 2012
                          Kostasi, tak si tu smlouvu přečti, ve smlouvě jsou uvedeny tvá práva a povinnosti stejně tak jako druhé strany. Já furt nevím, co za tím hledáš?

                          Message 12 of 25 , Apr 2, 2012
                            U smlouvy o dílo normálně fakturuješ a platíš z toho daň z příjmu a DPH ty. Dokonce na to musíš mít i živnosťák, firmy většinou vyžadují jeho kopii.

                            --- In Czechlist@yahoogroups.com <mailto:Czechlist%40yahoogroups.com> , "Matej Klimes" <mklimes@...> wrote:

                            > Asi jo, mel bys splnit to, co je v te smlouve...

                          • Liz
                            Message 13 of 25 , Apr 2, 2012
                              Dobre rano,

                              primo zkusenosti ne, ale jedna kolegyne upozorni, ze se sice tvari jako americka
                              spolecnost, ale podle IP adresy jsou ve skutecnosti v Moldavsku.

                              - Liz

                              --- In Czechlist@yahoogroups.com, Sabina Králová <saba-k@...> wrote:

> [...]
                              > zadosti o urgentni preklad. Na ProZ maji celkem slusne hodnoceni, ale jejich

                            • James Kirchner
                              Message 14 of 25 , Apr 2, 2012
                                In the rare cases when I've seen them name rates, they've been comically low (for us in the US).

                                Secondly, I never trust an agency whose e-mails are written in such bad English. Mistakes can be expected from time to time when the project managers or whoever are non-native speakers, but with good agencies they're usually typical Euro-English mistakes, like, "I need you to finish this project until Tuesday." If the English is really mangled, like in the Travod e-mails I get, I assume it's not a serious agency.

                                I am also suspicious of agencies who contact me directly through the ProZ.com website. Those usually turn out not to be serious offers, and they're often quite shady. I know that some of my good clients must have found me on ProZ, but they wrote me from their own e-mail accounts.

                                Those criteria are not foolproof, but I find they keep me out of trouble. I have other criteria that are quite politically incorrect, and which I won't mention here.

                                Jamie

                                Message 15 of 25 , Apr 3, 2012
                                  Liz a Jamie, diky za informace. Pote, co jsem jim napsala, ze bych chtela
                                  text prekladu videt, mi uz neodepsali a jsem rada.
                                  Sabina

                                • Sabina Králová
                                  Message 16 of 25 , Apr 4, 2012
                                    Dobry den,

                                    prekladam text o stimulacnich srdecnich elektrodach a narazila jsem na
                                    termin "central coil condutor".

                                    The cable conductors are connected to the pacing ring electrode of the lead,
                                    whereas a central coil conductor is connected to the pacing tip.

                                    Netusim, jak to prelozit a nedari se mi to ani najit. Civkovy vodic jsem na
                                    netu nenasla. Jedine, co tam je, je kruhovy vodic, ale nejsem si jista, ze
                                    to je totez. Diky za radu.
                                    Sabina

                                  • Mihail Mihaylov
                                    Message 17 of 25 , Apr 4, 2012
                                      Hi Sabina,

                                      You can see similar design here:
                                      http://www.medtronic.com/for-healthcare-professionals/products-therapies/cardiac-rhythm/implantable-cardioverter-defibrillators-icds/icd-defibrillation-leads/index.htm

                                      and the respective terms here:
                                      http://rytmus-srdce.cz/wp-content/uploads/Zda-jsou-p%C5%99%C3%ADstroje-limitac%C3%AD.pdf

                                      HTH,

                                      Mihail

[...]

                                    • Vlastimila Palíková
                                      Message 18 of 25 , Apr 4, 2012
                                        Vodic se spiralou. nebo vodic s koncovou spiralou V.

                                        _____

                                        Message 19 of 25 , Apr 4, 2012
                                          Thanks, Mihail!

                                          Sabina

                                          Message 20 of 25 , Apr 10, 2012
                                            Diky Sarko,

                                            uz jsem si rikal, jestli bych nemel mit strach, ze delam neco spatne. Taky by me totiz ani nenapadlo se tim zabyvat :-)

                                            P.