Smlouva o dilo

  • Kostas
    Message 1 of 25 , Apr 2, 2012
      Jeden klient mi misto bezne objednavky poslal "smlouvu o dilo". Nevite nekdo zda
      s tim mohu nakladat jako s obycejnou objednavkou nebo zda to predstavuje oproti
      bezne objednavce nejaka dalsi specifika, ktera je treba dodrzet?

      Diky,

      K.
    • Milan
      Message 2 of 25 , Apr 2, 2012
        Kostasi,

        doporucuji Ti podivat se na ustanoveni Obchodniho zakoniku, jestli je navrzena smlouva s nimi v souladu

        http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1991-513#f1390052

        Dil IX = Smlouva o dilo
        par. 536 - par. 565.

        Tento web ( http://www.zakonyprolidi.cz/ ) pouzivam na hledani v textech ceskych pravnich predpisu. Je mozno nastavit obdobi, kdy platil nebo bude platit schvaleny text.

        Kdyz jsem do vyhledavaciho okna zadal "smlouva o dilo", dostal jsem, ze "smlouva o dilo" vyskytuje ve 43 textech na tomto webu.

        Milan

        Message 3 of 25 , Apr 2, 2012
          No ja myslim, ze Kostasovi jde hlavne o to, jake ucetni dopady by to
          melo...

          Neznam konkretni smlouvu, ale pamatuju si, ze smlouva o dilo je jednim
          ze dvou zpusobu, jak 'zamestnat' (respektive zaplatit za nejakou praci)
          nekoho, kdo nema ZL/nemuze fakturovat.. druhou moznosti je dohoda o
          provedeni cinnosti nebo tak neco..

          Obe maji omezeni co do maximalniho platu/objemu

          Pokud je to tenhle pripad, tak Ti Kostasi klient zrejme navrhuje, ze Ti
          zaplati takto - pro tebe je to vpodstate cisty prijem, srazku dela on..
          a Ty mu nebudes vystavovat fakturu... nevim, proc by na tom meli trvat,
          mozna ze jsou na to zvykli, nebo ze v te smlkouve maji nejaka
          ustanoveni, ktera potrebuji... jestli Ti nevyhovuje aby to probehlo
          takhle a radsi bys fakturoval, tak jim to rekni a pripadna dalsi
          ustanoveni podepiste jinak (ne jako smlouvu o dilo)... to by pro ne
          nemel byt problem..

          Ale neznam pozadi, tak jen hadam

> [...]
          >
          >Kdyz jsem do vyhledavaciho okna zadal "smlouva o dilo", dostal jsem, ze "smlouva o dilo" vyskytuje ve 43 textech na tomto webu.

        • Pilucha, Jiri
          Message 4 of 25 , Apr 2, 2012
            Nechci to tvrdit s naprostou jistotou, ale proc by mela mit smlouva o dilo omezeni platu/objemu??? A proc by srazku delal klient???
            Tyto veci, pokud si pamatuji, plati u smlouvy o provedceni prace, ale ne u smlouvy o dilo.
            Jirka

            Message 5 of 25 , Apr 2, 2012
              Ja netvrdim, ze to tak musi byt ve 100% pripadu, ale dohoda o provedeni
              prace a smlouva o dilo jsou v tomto ekvivalent, dva zpusoby, jak
              zaplatit nekomu bez ZL, to si pamatuju z donb, kdy jsem to vyuzival..

              Kostas nam nedal vic info, takze to nemuzu tvrdit s jistotou, jen jsem
              spekuloval, ze pokud je to tento pripad a Kostas by radeji normalne
              fakturoval, pak pro kliose by to nemel byt zadny problem, naopak, bude
              to pro nej vyhodnejsi..

              Message 6 of 25 , Apr 2, 2012
                Male zaklady prava, zakony a v nich obsazene smouvy:

                Subjekty (strany):

                ICO + ICO = obchodni zakonik

                ICO + Obcan, obcan + obcan = obcansky zakonik

                Smouva o dilo je jak v obchodnim zakoniku, tak v obcanskem zakoniku (treba oprava obuvi, televize,...).
                ----

                Zamestnavatel + zmestnanec, zakonik prace:

                http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-262#p74

                zde jsou dohody o provedeni prace a o pracovni cinnosti.
                Smlouva je o uzavreni nebo rozvazani pracovniho pomeru.

                Nas se tyka zakonik prace v casti, ktera upravuje cestovni nahrady.
                --
                Protoze predpokladam, ze zakaznik ma ICO, odkazal jsem Kostase na obchodni zakonik.

                Nejvetsi nebezpeci smluv je rozhodci dolozka. Odberatek (agentura) do rozhodci dolozky uvede, ze pripadne spory o kvalite dila rozhodne pan A.B., nikde neni uvedeno, ze pan A.B. je zamestnanec, pritel nebo dokonce majitel odberatele. Ceske pravo umoznuje, aby se obe strany zavazaly i cinnostem a zavazkum, ktere nejsou v zakonech uvedene. Radeji pracuji beze smluv, ktere mi nabidne zakaznik.

                Na ucetnictvi ma vliv pouze to, zda vystavuji danovy doklad, zda jsem platce DPH a zda dostanu zaplaceno. Zatim stat nezajima, kdyz zaplaceno nedostanu.

                Milan
              • Pilucha, Jiri
                Message 7 of 25 , Apr 2, 2012
                  Priklad z me zkusenosti: Kdyz kuprikladu velka IT firma dela za desitky milionu dolaru informacni system – rekneme – pro velkou bankovni skupinu, dela to na smlouvu o dilo - na jakou jinou smlouvu by to taky delala? Objem je libovolny, jaky si strany dohodnou, a danit to bude dodavatel
                  Jirka

                  Message 8 of 25 , Apr 2, 2012
                    U smluv a dohod podle zakoniku prace, zamestanec neprovadi zadnou agendu, vse udela zamestnavatel:

                    dohoda o provedeni prace: 15 dan z prijmu

                    dohoda o provedeni cinnosti: dan z prijmu + socialni pojisteni

                    pracovni pomer: dan z prijmu + socialni pojisteni + zdravotni pojisteni.
                    --
                    Podle obchodniho zakoniku neni jednatel zamestnancem, ale musi platit zdravotni pojisteni, pokud jej neplati z nejakeho pojisteni, nebo za nej neplati stat (muj pripad, pojisteni za starobni duchodce plati stat, proto podnikam jako s.r.o. a ne OSVC).

                    Milan
                    Message 9 of 25 , Apr 2, 2012
                      OK, mozna jsem mimo, nemel jsem informace, tak jsem varil z vody, ale
                      klidne to muze byt tak, ze nejaky klient je zvykly najimat si lidi bez
                      ZL a platit jim pomoci smlouvy o dilo a automaticky to udelal i v
                      Kostasove pripade - to jsem mel na mysli

> [...]
                      >bankovni skupinu, dela to na smlouvu o dilo - na jakou jinou smlouvu
                      >by to taky delala? Objem je libovolny, jaky si strany dohodnou, a

                    • kzgafas
                      Message 10 of 25 , Apr 2, 2012
                        To pozadi je takove, ze se jedna o zcela rutinni zakazku pro jednoho klienta, kdy bezny postup je vystaveni objednavky (ktera snad ze zakona ani byt nemusi) a pote nasleduje zhotoveni prekladu a vystaveni faktury. Ale od klienta jsem trochu ke svemu prekvapeni dostal misto objednavky "Smlouvu o dilo". Tak ted resim, jestli to ma pro me nejake dusledky odlisne od rutinni situace, kdy dostavam obycejne objednavky nebo zda to mam povazovat ze stejnou situaci, jako kdybych dostal objednavku.

                        Diky,

                        K.

                        --- In Czechlist@yahoogroups.com, "Milan" <Milan.Condak@...> wrote:

> [...]
                        >
                        > Na ucetnictvi ma vliv pouze to, zda vystavuji danovy doklad, zda jsem platce DPH a zda dostanu zaplaceno. Zatim stat nezajima, kdyz zaplaceno nedostanu.

                      • Pilucha, Jiri
                        Message 11 of 25 , Apr 2, 2012
                          Mateji to je asi pravda, touto cestou mohou najmout nekoho bez ZL... Mne v prvni rade neni uplne jasna ta pocatecni Kostasova otazka, “zda to predstavuje nejaka dalsi specifika, ktera je treba dodrzet”... aby bylo mozno odpovedet, je nutno si precist, co je v te smlouve, ne?
                          Jirka

> [...]
                          >bankovni skupinu, dela to na smlouvu o dilo - na jakou jinou smlouvu
                          >by to taky delala? Objem je libovolny, jaky si strany dohodnou, a

                        • Sabina Králová
                          Message 12 of 25 , Apr 2, 2012
                            Ahoj,

                            nemate prosim nekdo zkusenosti s agenturou Travod? Obratili se na mne se
                            zadosti o urgentni preklad. Na ProZ maji celkem slusne hodnoceni, ale jejich
                            e-mail na mne nejlepsi dojem neudelal.
                            Diky
                            Sabina

                          • Kostas
                            Message 13 of 25 , Apr 2, 2012
                              No ta moje otazka byla ta, jaky je rozdil mezi smlouvou o dilo a beznou objednavkou. Konkretneji: kdyz mi klient posle misto objednavky smlouvu o dilo, zda pro mne z toho plynou nejake dalsi povinnosti ve srovnani s objednavkou.

                              K.

                              Message 14 of 25 , Apr 2, 2012
                                Asi jo, mel bys splnit to, co je v te smlouve...

                                Message 15 of 25 , Apr 2, 2012
                                  Diky za radu:-) Co je v bezne objednavce taky musim splnit. Spise mi slo o neco takoveho, jako ze se smlouvy o dilo treba plati dan zadavatel nebo neco na ten zpusob. No nechme to byt. Zeptam se sve danove poradkyne. Ale urcite dekuji vsem za jejich prispevky.

                                  K.

                                  Message 16 of 25 , Apr 2, 2012
                                    Kostasi, tak si tu smlouvu přečti, ve smlouvě jsou uvedeny tvá práva a povinnosti stejně tak jako druhé strany. Já furt nevím, co za tím hledáš?

                                    Message 17 of 25 , Apr 2, 2012
                                      U smlouvy o dílo normálně fakturuješ a platíš z toho daň z příjmu a DPH ty. Dokonce na to musíš mít i živnosťák, firmy většinou vyžadují jeho kopii.

                                      --- In Czechlist@yahoogroups.com <mailto:Czechlist%40yahoogroups.com> , "Matej Klimes" <mklimes@...> wrote:

                                      > Asi jo, mel bys splnit to, co je v te smlouve...

                                    • Liz
                                      Message 18 of 25 , Apr 2, 2012
                                        Dobre rano,

                                        primo zkusenosti ne, ale jedna kolegyne upozorni, ze se sice tvari jako americka
                                        spolecnost, ale podle IP adresy jsou ve skutecnosti v Moldavsku.

                                        - Liz

                                        --- In Czechlist@yahoogroups.com, Sabina Králová <saba-k@...> wrote:

> [...]
                                        > zadosti o urgentni preklad. Na ProZ maji celkem slusne hodnoceni, ale jejich

                                      • James Kirchner
                                        Message 19 of 25 , Apr 2, 2012
                                          In the rare cases when I've seen them name rates, they've been comically low (for us in the US).

                                          Secondly, I never trust an agency whose e-mails are written in such bad English. Mistakes can be expected from time to time when the project managers or whoever are non-native speakers, but with good agencies they're usually typical Euro-English mistakes, like, "I need you to finish this project until Tuesday." If the English is really mangled, like in the Travod e-mails I get, I assume it's not a serious agency.

                                          I am also suspicious of agencies who contact me directly through the ProZ.com website. Those usually turn out not to be serious offers, and they're often quite shady. I know that some of my good clients must have found me on ProZ, but they wrote me from their own e-mail accounts.

                                          Those criteria are not foolproof, but I find they keep me out of trouble. I have other criteria that are quite politically incorrect, and which I won't mention here.

                                          Jamie

                                          Message 20 of 25 , Apr 3, 2012
                                            Liz a Jamie, diky za informace. Pote, co jsem jim napsala, ze bych chtela
                                            text prekladu videt, mi uz neodepsali a jsem rada.
                                            Sabina

                                          • Sabina Králová
                                            Message 21 of 25 , Apr 4, 2012
                                              Dobry den,

                                              prekladam text o stimulacnich srdecnich elektrodach a narazila jsem na
                                              termin "central coil condutor".

                                              The cable conductors are connected to the pacing ring electrode of the lead,
                                              whereas a central coil conductor is connected to the pacing tip.

                                              Netusim, jak to prelozit a nedari se mi to ani najit. Civkovy vodic jsem na
                                              netu nenasla. Jedine, co tam je, je kruhovy vodic, ale nejsem si jista, ze
                                              to je totez. Diky za radu.
                                              Sabina

                                            • Mihail Mihaylov
                                              Message 22 of 25 , Apr 4, 2012
                                                Hi Sabina,

                                                You can see similar design here:
                                                http://www.medtronic.com/for-healthcare-professionals/products-therapies/cardiac-rhythm/implantable-cardioverter-defibrillators-icds/icd-defibrillation-leads/index.htm

                                                and the respective terms here:
                                                http://rytmus-srdce.cz/wp-content/uploads/Zda-jsou-p%C5%99%C3%ADstroje-limitac%C3%AD.pdf

                                                HTH,

                                                Mihail

[...]

                                              • Vlastimila Palíková
                                                Message 23 of 25 , Apr 4, 2012
                                                  Vodic se spiralou. nebo vodic s koncovou spiralou V.

                                                  _____

                                                  Message 24 of 25 , Apr 4, 2012
                                                    Thanks, Mihail!

                                                    Sabina

                                                    Message 25 of 25 , Apr 10, 2012
                                                      Diky Sarko,

                                                      uz jsem si rikal, jestli bych nemel mit strach, ze delam neco spatne. Taky by me totiz ani nenapadlo se tim zabyvat :-)

                                                      P.