Re[2]: [Czechlist] Plasma Device

    Message 1 of 13 , Feb 3, 2012
      Ja o tehle lekarskych vecech nic nevim, Martine, ale jestli potrebujes
      relativne kratky termin, nema to byt separator a ma to zahrnovat filtr
      i kolonu (a nedari se najit dostatecne vhodny spolecny genericky
      termin), tak by se dalo pouzit:

      plazmovy filtr/kolona

      ... nebo ne? Malinko kostrbate, ja vim, ale mas vse pokryto..

      Message 2 of 13 , Feb 5, 2012
        Asi by to slo, za predpokladu, ze by mi to klient nehodil na hlavu (s
        tim, ze nikde neni psano, ze nepouziji jeste neco tretiho). Nevim,
        jestli by se to veslo na knofliky a obratovky.

        Mezitim jsem ale prisel na mozna malicko elegantnejsi reseni -
        purifikator plazmy.

        Kazdopadne diky Matejovi a hlavne Jirkovi, ktery kuvli mne nevahal volat
        na transfuzku!

        Martin

      • Kostas
        Message 3 of 13 , Feb 5, 2012
          Asi uz je pozde, ale k pokryti vice moznosti bych zvazil pouzit "patrona" casto se to pouziva (od cartridge) a muze to pokryt jak filtr tak i kolonu.

          K.

          Message 4 of 13 , Feb 5, 2012
            Dik, Kosto, jestli mi hodi na hlavu purifikator, zkusim.
            Martin

          • Kostas
            Message 5 of 13 , Feb 5, 2012
              K tomu purifikátoru bych poznamenal, ze purifikace probiha myslim spise na chemickem principu (specificita-afinita mezi latkami), pro fyzikalni oddelovani se pouziva separace.

              Message 6 of 13 , Feb 5, 2012
                No, ona ta kolona, pokud jsem to dobre pochopil, slouzi nejcasteji k
                odstraneni nezadoucich protilatek - takze tipuju, ze tam bude nejaka
                pevna faze s navazanou monoklonalou, coz tve definici odpovida. Jak ma
                fungovat ten filtr, to netusim. Ale separator - z drive uvedenych duvodu
                - pouzit nelze.

                Martin

              • Petr
                Message 7 of 13 , Feb 6, 2012
                  To nevim, obecne bvych rekl, ze purifikace je cisteni od svinstev a separace je oddeleni jedne (podststne) slozky od jine (podstatne) slozky/slozek.
                  Petr A.