Re: [Czechlist] Plasma Device

    Message 1 of 13 , Feb 2, 2012
      Martine,
      tak odborníci na transfuzce tomu říkají (plazmový) separátor - jak prosté,
      milý Watsone?
      Message 2 of 13 , Feb 2, 2012
        A to mas fakt od nich, nebo odjinud? Separator, pokud vim - a zda se, že
        to Google potvrzuje - je cela velka masina slouzici k oddeleni plazmy od
        krevnich bunek. To, o cem mluvim ja, je akorat kolona nebo filtr, ktera
        se k separatoru pripoji....

        Martin

        Message 3 of 13 , Feb 3, 2012
          Ja o tehle lekarskych vecech nic nevim, Martine, ale jestli potrebujes
          relativne kratky termin, nema to byt separator a ma to zahrnovat filtr
          i kolonu (a nedari se najit dostatecne vhodny spolecny genericky
          termin), tak by se dalo pouzit:

          plazmovy filtr/kolona

          ... nebo ne? Malinko kostrbate, ja vim, ale mas vse pokryto..

          Message 4 of 13 , Feb 5, 2012
            Asi by to slo, za predpokladu, ze by mi to klient nehodil na hlavu (s
            tim, ze nikde neni psano, ze nepouziji jeste neco tretiho). Nevim,
            jestli by se to veslo na knofliky a obratovky.

            Mezitim jsem ale prisel na mozna malicko elegantnejsi reseni -
            purifikator plazmy.

            Kazdopadne diky Matejovi a hlavne Jirkovi, ktery kuvli mne nevahal volat
            na transfuzku!

            Martin

          • Kostas
            Message 5 of 13 , Feb 5, 2012
              Asi uz je pozde, ale k pokryti vice moznosti bych zvazil pouzit "patrona" casto se to pouziva (od cartridge) a muze to pokryt jak filtr tak i kolonu.

              K.

              Message 6 of 13 , Feb 5, 2012
                Dik, Kosto, jestli mi hodi na hlavu purifikator, zkusim.
                Martin

              • Kostas
                Message 7 of 13 , Feb 5, 2012
                  K tomu purifikátoru bych poznamenal, ze purifikace probiha myslim spise na chemickem principu (specificita-afinita mezi latkami), pro fyzikalni oddelovani se pouziva separace.

                  Message 8 of 13 , Feb 5, 2012
                    No, ona ta kolona, pokud jsem to dobre pochopil, slouzi nejcasteji k
                    odstraneni nezadoucich protilatek - takze tipuju, ze tam bude nejaka
                    pevna faze s navazanou monoklonalou, coz tve definici odpovida. Jak ma
                    fungovat ten filtr, to netusim. Ale separator - z drive uvedenych duvodu
                    - pouzit nelze.

                    Martin

                  • Petr
                    Message 9 of 13 , Feb 6, 2012
                      To nevim, obecne bvych rekl, ze purifikace je cisteni od svinstev a separace je oddeleni jedne (podststne) slozky od jine (podstatne) slozky/slozek.
                      Petr A.