Re: [Czechlist] Plasma Device

    Message 1 of 13 , Feb 2, 2012
      Potiz je v tom, ze to muze byt jak filtr, tak i kolona, podle toho, co
      tam uzivatel zrovna pripoji. A potrebuju to pokryt oboji.

      Kdybych tusil, jak tomu rikaji profici, tak se neptam (na transfuzky mi
      bohuzel chybi kontakty), ale tipl bych si, ze to bud zatim nepouzivaji,
      nebo tomu rikaji kolona a filtr, podle toho, co zrovna pripoji :-) Nebo
      mozna plazma devajs. :-(

      M.

      Message 2 of 13 , Feb 2, 2012
        Martine,
        tak odborníci na transfuzce tomu říkají (plazmový) separátor - jak prosté,
        milý Watsone?
        Message 3 of 13 , Feb 2, 2012
          A to mas fakt od nich, nebo odjinud? Separator, pokud vim - a zda se, že
          to Google potvrzuje - je cela velka masina slouzici k oddeleni plazmy od
          krevnich bunek. To, o cem mluvim ja, je akorat kolona nebo filtr, ktera
          se k separatoru pripoji....

          Martin

          Message 4 of 13 , Feb 3, 2012
            Ja o tehle lekarskych vecech nic nevim, Martine, ale jestli potrebujes
            relativne kratky termin, nema to byt separator a ma to zahrnovat filtr
            i kolonu (a nedari se najit dostatecne vhodny spolecny genericky
            termin), tak by se dalo pouzit:

            plazmovy filtr/kolona

            ... nebo ne? Malinko kostrbate, ja vim, ale mas vse pokryto..

            Message 5 of 13 , Feb 5, 2012
              Asi by to slo, za predpokladu, ze by mi to klient nehodil na hlavu (s
              tim, ze nikde neni psano, ze nepouziji jeste neco tretiho). Nevim,
              jestli by se to veslo na knofliky a obratovky.

              Mezitim jsem ale prisel na mozna malicko elegantnejsi reseni -
              purifikator plazmy.

              Kazdopadne diky Matejovi a hlavne Jirkovi, ktery kuvli mne nevahal volat
              na transfuzku!

              Martin

            • Kostas
              Message 6 of 13 , Feb 5, 2012
                Asi uz je pozde, ale k pokryti vice moznosti bych zvazil pouzit "patrona" casto se to pouziva (od cartridge) a muze to pokryt jak filtr tak i kolonu.

                K.

                Message 7 of 13 , Feb 5, 2012
                  Dik, Kosto, jestli mi hodi na hlavu purifikator, zkusim.
                  Martin

                • Kostas
                  Message 8 of 13 , Feb 5, 2012
                    K tomu purifikátoru bych poznamenal, ze purifikace probiha myslim spise na chemickem principu (specificita-afinita mezi latkami), pro fyzikalni oddelovani se pouziva separace.

                    Message 9 of 13 , Feb 5, 2012
                      No, ona ta kolona, pokud jsem to dobre pochopil, slouzi nejcasteji k
                      odstraneni nezadoucich protilatek - takze tipuju, ze tam bude nejaka
                      pevna faze s navazanou monoklonalou, coz tve definici odpovida. Jak ma
                      fungovat ten filtr, to netusim. Ale separator - z drive uvedenych duvodu
                      - pouzit nelze.

                      Martin

                    • Petr
                      Message 10 of 13 , Feb 6, 2012
                        To nevim, obecne bvych rekl, ze purifikace je cisteni od svinstev a separace je oddeleni jedne (podststne) slozky od jine (podstatne) slozky/slozek.
                        Petr A.