Re: [Czechlist] Plasma Device

    Message 1 of 13 , Feb 2 7:24 AM
      teď jsem vygoogloval "plazmafiltr"

      ----- Original Message -----
      From: "Martin Janda" <martinjanda@...>
      To: <Czechlist@yahoogroups.com>
      Sent: Thursday, February 02, 2012 4:21 PM
      Subject: [Czechlist] Plasma Device

      Message 2 of 13 , Feb 2 7:38 AM
        Potiz je v tom, ze to muze byt jak filtr, tak i kolona, podle toho, co
        tam uzivatel zrovna pripoji. A potrebuju to pokryt oboji.

        Kdybych tusil, jak tomu rikaji profici, tak se neptam (na transfuzky mi
        bohuzel chybi kontakty), ale tipl bych si, ze to bud zatim nepouzivaji,
        nebo tomu rikaji kolona a filtr, podle toho, co zrovna pripoji :-) Nebo
        mozna plazma devajs. :-(

        M.

        Message 3 of 13 , Feb 2 7:54 AM
          Martine,
          tak odborníci na transfuzce tomu říkají (plazmový) separátor - jak prosté,
          milý Watsone?
          Message 4 of 13 , Feb 2 8:24 AM
            A to mas fakt od nich, nebo odjinud? Separator, pokud vim - a zda se, že
            to Google potvrzuje - je cela velka masina slouzici k oddeleni plazmy od
            krevnich bunek. To, o cem mluvim ja, je akorat kolona nebo filtr, ktera
            se k separatoru pripoji....

            Martin

            Message 5 of 13 , Feb 3 1:04 AM
              Ja o tehle lekarskych vecech nic nevim, Martine, ale jestli potrebujes
              relativne kratky termin, nema to byt separator a ma to zahrnovat filtr
              i kolonu (a nedari se najit dostatecne vhodny spolecny genericky
              termin), tak by se dalo pouzit:

              plazmovy filtr/kolona

              ... nebo ne? Malinko kostrbate, ja vim, ale mas vse pokryto..

              Message 6 of 13 , Feb 5 9:59 AM
                Asi by to slo, za predpokladu, ze by mi to klient nehodil na hlavu (s
                tim, ze nikde neni psano, ze nepouziji jeste neco tretiho). Nevim,
                jestli by se to veslo na knofliky a obratovky.

                Mezitim jsem ale prisel na mozna malicko elegantnejsi reseni -
                purifikator plazmy.

                Kazdopadne diky Matejovi a hlavne Jirkovi, ktery kuvli mne nevahal volat
                na transfuzku!

                Martin

              • Kostas
                Message 7 of 13 , Feb 5 10:44 AM
                  Asi uz je pozde, ale k pokryti vice moznosti bych zvazil pouzit "patrona" casto se to pouziva (od cartridge) a muze to pokryt jak filtr tak i kolonu.

                  K.

                  Message 8 of 13 , Feb 5 12:54 PM
                    Dik, Kosto, jestli mi hodi na hlavu purifikator, zkusim.
                    Martin

                  • Kostas
                    Message 9 of 13 , Feb 5 2:35 PM
                      K tomu purifikátoru bych poznamenal, ze purifikace probiha myslim spise na chemickem principu (specificita-afinita mezi latkami), pro fyzikalni oddelovani se pouziva separace.

                      Message 10 of 13 , Feb 5 2:57 PM
                        No, ona ta kolona, pokud jsem to dobre pochopil, slouzi nejcasteji k
                        odstraneni nezadoucich protilatek - takze tipuju, ze tam bude nejaka
                        pevna faze s navazanou monoklonalou, coz tve definici odpovida. Jak ma
                        fungovat ten filtr, to netusim. Ale separator - z drive uvedenych duvodu
                        - pouzit nelze.

                        Martin

                      • Petr
                        Message 11 of 13 , Feb 6 5:09 AM
                          To nevim, obecne bvych rekl, ze purifikace je cisteni od svinstev a separace je oddeleni jedne (podststne) slozky od jine (podstatne) slozky/slozek.
                          Petr A.