Plasma Device

    Message 1 of 13 , Feb 2 7:21 AM
      Ahoj,

      nenapadne vas nekoho, jak tuhle legracku smysluplne a kratce prelozit?
      Jde to do SW, takze dlouhy opis nepomuze.

      Plnym nazvem je to secondary plasma device, a jde bud o kolonu, nebo o
      filtr, pres ktery se prezene krevni plazma, aby se ocistila od
      nezadoucich protilatek a jineho svinstva.

      A ne, opravdu nechci pouzit hruznost typu plazmaticke zarizeni nebo
      variaci na stejne tema.

      Diky
      Message 2 of 13 , Feb 2 7:23 AM
        filtr plazmy? plazmový filtr?
        Jak tomu vlastně říkají profíci?

        Message 3 of 13 , Feb 2 7:24 AM
          teď jsem vygoogloval "plazmafiltr"

          Message 4 of 13 , Feb 2 7:38 AM
            Potiz je v tom, ze to muze byt jak filtr, tak i kolona, podle toho, co
            tam uzivatel zrovna pripoji. A potrebuju to pokryt oboji.

            Kdybych tusil, jak tomu rikaji profici, tak se neptam (na transfuzky mi
            bohuzel chybi kontakty), ale tipl bych si, ze to bud zatim nepouzivaji,
            nebo tomu rikaji kolona a filtr, podle toho, co zrovna pripoji :-) Nebo
            mozna plazma devajs. :-(

            M.

            Message 5 of 13 , Feb 2 7:54 AM
              Martine,
              tak odborníci na transfuzce tomu říkají (plazmový) separátor - jak prosté,
              milý Watsone?
              Message 6 of 13 , Feb 2 8:24 AM
                A to mas fakt od nich, nebo odjinud? Separator, pokud vim - a zda se, že
                to Google potvrzuje - je cela velka masina slouzici k oddeleni plazmy od
                krevnich bunek. To, o cem mluvim ja, je akorat kolona nebo filtr, ktera
                se k separatoru pripoji....

                Martin

                Message 7 of 13 , Feb 3 1:04 AM
                  Ja o tehle lekarskych vecech nic nevim, Martine, ale jestli potrebujes
                  relativne kratky termin, nema to byt separator a ma to zahrnovat filtr
                  i kolonu (a nedari se najit dostatecne vhodny spolecny genericky
                  termin), tak by se dalo pouzit:

                  plazmovy filtr/kolona

                  ... nebo ne? Malinko kostrbate, ja vim, ale mas vse pokryto..

                  Message 8 of 13 , Feb 5 9:59 AM
                    Asi by to slo, za predpokladu, ze by mi to klient nehodil na hlavu (s
                    tim, ze nikde neni psano, ze nepouziji jeste neco tretiho). Nevim,
                    jestli by se to veslo na knofliky a obratovky.

                    Mezitim jsem ale prisel na mozna malicko elegantnejsi reseni -
                    purifikator plazmy.

                    Kazdopadne diky Matejovi a hlavne Jirkovi, ktery kuvli mne nevahal volat
                    na transfuzku!

                    Martin

                  • Kostas
                    Message 9 of 13 , Feb 5 10:44 AM
                      Asi uz je pozde, ale k pokryti vice moznosti bych zvazil pouzit "patrona" casto se to pouziva (od cartridge) a muze to pokryt jak filtr tak i kolonu.

                      K.

                      Message 10 of 13 , Feb 5 12:54 PM
                        Dik, Kosto, jestli mi hodi na hlavu purifikator, zkusim.
                        Martin

                      • Kostas
                        Message 11 of 13 , Feb 5 2:35 PM
                          K tomu purifikátoru bych poznamenal, ze purifikace probiha myslim spise na chemickem principu (specificita-afinita mezi latkami), pro fyzikalni oddelovani se pouziva separace.

                          Message 12 of 13 , Feb 5 2:57 PM
                            No, ona ta kolona, pokud jsem to dobre pochopil, slouzi nejcasteji k
                            odstraneni nezadoucich protilatek - takze tipuju, ze tam bude nejaka
                            pevna faze s navazanou monoklonalou, coz tve definici odpovida. Jak ma
                            fungovat ten filtr, to netusim. Ale separator - z drive uvedenych duvodu
                            - pouzit nelze.

                            Martin

                          • Petr
                            Message 13 of 13 , Feb 6 5:09 AM
                              To nevim, obecne bvych rekl, ze purifikace je cisteni od svinstev a separace je oddeleni jedne (podststne) slozky od jine (podstatne) slozky/slozek.
                              Petr A.