[Czechlist] lupici v talarech

  • Milos Prudek
    Message 1 of 10 , Apr 19, 2011
      Dnes jsem navstivil okresni soud s fakturami, ktere mi neuhradili za
      soudni tlumoceni, jedna mesic po splatnosti, druha rok po splatnosti.
      Zadny zavazny termin uhrady mi nesdelili, az pry dostanou penize z
      rozpoctu, tak zaplati. Splatnost na fakture je absolutne nezajima, prvni
      faze zaplaceni - usneseni o zaplaceni - zacina az rozsudek nabude pravni
      moci. Druha faze je cekani, az statni rozpocet doda penize soudu.

      Nicmene mam dotaz. Na fakturu na 420 Kc ktera je skoro rok po splatnosti
      jsem uz v dobe jejiho vydani napsal tento text:

      Vseobecne obchodni podminky: Splatnost faktur je 14 dnu. Za kazdy den
      prodleni po datu splatnosti faktury je objednatel povinen zaplatit
      zhotoviteli smluvni pokutu 0.5% z dluzne castky.

      Opravnuje me ta veta poslat jim po uhrazeni faktury penalizacni fakturu,
      ktera by za rok delala 182.5% ???

      --
      Milos

    • Tomas Mosler
      Message 2 of 10 , Apr 19, 2011
        A nejsou ty uroky pocitany slozene? :) (1. den - 420 + 0,5 %, 2. den - 422,10 + 0,5 %)

        Ale nejsem si jist, jestli nemaji byt smluvni podminky (vc. penale) ujednane predem, to by sis taky na fakturu moh napsat 1000 %. Pokud jste se nedohodli, pak se pokud vim uplatnuje sazba dle zakona.

        http://www.cnb.cz/cs/faq/faq_uroky_z_prodleni.html

        http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/bankovnictvi-investovani/novy-zpusob-vypoctu-zakonneho-uroku-prod/1000464/57757/

        Jinak navrhuji podat navrh na insolvenci soudu. :))

        Tomas

        --- In Czechlist@yahoogroups.com, Milos Prudek <czechlist@...> wrote:

> [...]
        > zhotoviteli smluvni pokutu 0.5% z dluzne castky.
        >
        > Opravnuje me ta veta poslat jim po uhrazeni faktury penalizacni fakturu,
      • Milos Prudek
        Message 3 of 10 , Apr 20, 2011
          On 19.4.2011 21:56, Tomas Mosler wrote:
          > Ale nejsem si jist, jestli nemaji byt smluvni podminky (vc. penale)
          > ujednane predem, to by sis taky na fakturu moh napsat 1000 %.

          Když odběratel akceptuje fakturu tím, že ji uhradí, tak přijímá smluvní
          podmínky uvedené na faktuře, nebo ne?

          --
          Milos
          Message 4 of 10 , Apr 20, 2011
            Vtip je v tom, ze ten soud ji neuhradil a tudiz neakceptoval - kdyby
            uhradil, spekulace o procentech by byly zcela zbytecne.

            Par postrehu od me zeny (pravnika):

            - soud vesmes plati ne na zaklade faktury, ale soudniho rozhodnuti
            - i kdyby ne, vymahatelnost jednostranne nastavenych uroku a sankci je
            miziva, zvlast tvari v tvar statu
            - existuje nejaky statem stanoveny urok z prodleni, ktery by vymahat sel
            (cini ovsem asi jen nejakych 7,5 rocne)
            - navrh na exekuci by skutecne soud rozhybat mohl (kazdy dluznik se
            logicky snazi zacpat usta tem nejhlucnejsim veritelum). Otazka ovsem je,
            kde ho podat. Vecne by byl asi prislusny ten soud, ktery tlumocnikovi
            dluzi, ovsem tezko by mohl soudit sam sebe. Takze, z hlediska pravnika,
            zajimavy orisek. Z hlediska tlumocnika nejspis nezajimava nocni mura.

            Martin

          • Milos Prudek
            Message 5 of 10 , Apr 20, 2011
              On 20.4.2011 9:54, Martin Janda wrote:

              > Vtip je v tom, ze ten soud ji neuhradil a tudiz neakceptoval - kdyby
              > uhradil, spekulace o procentech by byly zcela zbytecne.

              Počítám s tím, že tu rok starou fakturu už brzy uhradí. To jsem
              nenapsal, omlouvám se.

              Děkuji za informace od Tvé ženy (kterou tímto zdravím, viděli jsme se u
              Šárky)... mám dotaz: říkáš že "vymahatelnost jednostranne nastavenych
              uroku je mizivá"... jakmile soud akceptuje fakturu jejím uhrazením, tak
              už to není jednostranně nastavený úrok, nebo je? Uhrazením faktury se z
              faktury stává ekvivalent smlouvy, kterou si obě strany přečetly...
              faktura se týká sporu v občanskoprávním řízení.

              > Takze, z hlediska pravnika, zajimavy orisek.

              Tohle by nemělo být tak těžké stanovit. Soudy přece nemají imunitu!

              --
              Milos
            • Pilucha, Jiri
              Message 6 of 10 , May 4, 2011
                Would you please know of any British NS located in Prague who would do English lessons for a 7-year old Czech/English bilingual kid (a girl) who speaks fluent English but lacks English reading skills?

                Thanks, Jiri

              • Valerie Talacko
                Message 7 of 10 , May 4, 2011
                  Class Acts run classes for Cz/En bilingual children in Prague 1, 2 and
                  from next year apparently also Prague 6. See
                  http://www.classacts.cz/?page_id=1267

                  Valerie

                  On Wed, 2011-05-04 at 14:10 +0100, Pilucha, Jiri wrote:

> [...]
                  > English lessons for a 7-year old Czech/English bilingual kid (a girl)
                  > who speaks fluent English but lacks English reading skills?

                • Pilucha, Jiri
                  Message 8 of 10 , May 4, 2011
                    Hi Valerie,

                    This bilingual kid is my daughter's classmate and I've been asked by her mother to ask around but I suspect that they're looking for one-on-one tutoring. Thanks a lot anyway.
                    J.

                    ________________________________
> [...]

                    > English lessons for a 7-year old Czech/English bilingual kid (a girl)
                    > who speaks fluent English but lacks English reading skills?

                  • Valerie Talacko
                    Message 9 of 10 , May 4, 2011
                      I'm teaching my daughter, using phonics and very gradually, but although
                      I enjoy it a lot, I'm not yet qualified to teach anyone else! I can ask
                      around, though.

                      Valerie

                      On Wed, 2011-05-04 at 15:22 +0100, Pilucha, Jiri wrote:

> [...]
                      > her mother to ask around but I suspect that they're looking for
                      > one-on-one tutoring. Thanks a lot anyway.

                    • Pilucha, Jiri
                      Message 10 of 10 , May 4, 2011
                        Valerie, thanks again