Re: vyjezdni zasedani v Beskydech

  • Milan Condak
    Message 1 of 5 , Apr 4, 2011
      Ja jsem bohuzel nemohl a Hance jsem se omluvil.
      Tesim se proto na pristi akci v nasem regionu.

      Milan

      2a. Re: vyjezdni zasedani v Beskydech - diky, Hanko!
      Posted by: "Martin Janda" mjanda@... j_mart22
      Date: Sun Apr 3, 2011 3:26 pm ((PDT))

      Na vedomost se dava, ze vyse uvedena akce zdarne a mimoradne uspesne
      probehla.

      Kdo byl, myslim nelitoval, kdo zavahal, o hodne prisel.
    • Milan
      Message 2 of 5 , Apr 14, 2011
        Martine a dalsi zajemci o WFA,

        do Ostravy a Beskyd jezdival za zabavou jiz pred sto lety Albert Einstein. Jeho zena v Praze prepisovala k publikovani jeho prace.

        http://www.condak.net/wfa/20110408/cs/00.html

        Temata: TXML,slucovani TXML, obrazky v PDF, bezplatne OCR ve Wordfastu Anywhere

        Message 3 of 5 , Apr 14, 2011
          Aha! A ja porad ziral, co ma Einstein spolecneho s Wordfastem. Kdyz jsem
          klikl, tak jsem pochopil. Diky, Milane.

          Jen osobni nazor: nechat software automaticky OCR-ovat a natahnout
          dokument je kolosalni blbost - jak nazorne ukazuje tvuj priklad,
          vysledny text je plny tagu a artefaktu a neda se s nim pracovat. Daleko
          lepsi je provest OCR manualne (v kvalitnim programu, ne freewaru buhvi
          odkud), zkontrolovat a upravit nastaveni v OCR aplikaci, a vysledny
          dokument pak jeste vycistit a doformatovat ve Wordu. Dela se s tim o moc
          lip.

          Martin

          Message 4 of 5 , Apr 14, 2011
            Tema bylo silnejsi, nez pouzite vstupni PDF. Kolegove z Prahy jezdi za kolegy a zabavou do Ostravy a do Beskyd i po sto letech.

            Diky za konstruktivni oponenturu - pridal jsem na strance 01.html
            odkaz na nekvalitni PDF (chybela pismena na okraji) a pridal jsem
            komentar ke stazeni souboru prevedeneho pomoci OCR. Nemusi to byt TXML.

            Soubor je mozno stahnout v RTF formatu, tj. rich text file, ktery obsahuje formatovane pismo a ne zastupne cisla tagu, ktere jsou uvedene v hlavicce TXML. Pridal jsem odkaz na stazeny RTF (pro okamzite zobrazeni jsem jej ale ulozil jako HTM).

            Aplikace OCR je urcite kvalitni, ikdyz jako produkt od Google je zdarma. Je to webova (serverova) aplikace kterou casto pouzivas. Google s jeji pomoci prevadi PDF do textu, ten texty indexuje a ty nachazis terminologii nejen pro sebe, ale i pro nektere prekladatele, kteri volaji o pomoc.

            Nastaveni OCR se provadi ve Wordfastu Anywhere (WFA) tim, ze nastavis zdrojovy a cilovy jazyk pro prekladovou pamet. Ve WFA je chybne uveden pri stahovani souboru po OCR nazev souboru: obsahuje priponu ciloveho jazyka. Prevedeny text je v jednom ze 186 zdrojovych jazyku.

            Pokud mas lepsi, profesionalni OCR program, preved do textu obrazek na kterem je hlava A. Einsteina, hospoda v Chlebovicich a pozadovany cesky text.

            Nejvestsi slabinou aplikace je limit velikosti PDF na 1MB. Proto jsem udelal z jednoho obrazku 3 obrazky.

            Jeste jednou diky za osobni nazor.

            Milan

          • Milan
            Message 5 of 5 , Apr 18, 2011
              Martin udelal OCR z orezaneho kvalitniho PDF (dil 1) i z drobneho textu (maleho souboru, dil 3). Obe OCR jsem pro porovnani priradil do tabulky.

              FineReader je na drobne (fine) obrazky LEPSI. Pro navstevu stranek pouzijete stary odkaz nebo navstivte muj web.

              Milan
              www.condak.net