Re: [Czechlist] TELECOM: pevna linka

    Message 1 of 20 , Mar 6, 2011
      Souhlas. Mam od nich tarif Kredit 50 - za 50 kacek mesicne 100 volnych
      minut, dalsi minuty (moc se nestava) za 1,10 Kc. Navic hovory v ramci
      materske site zdarma. Pote, co jsme tamtez prevedli tchyni, placenych
      minut razem ubylo :-)))

      Voipbustery a jinou VOIP havet obcas pouzivam taky, ale jen k volani do
      zahranici - neni to spolehlive a kvalita je znatelne horsi (podotykam,
      ze mam 10Mbit pripojeni, takze rychlosti meho pripojeni to neni).

      Martin

      Message 2 of 20 , Mar 6, 2011
        UPC je priklad moznosti, ktera je pro me prakticky nedostupna. Nevim,
        jake jsou cile spolecnosti, ale nic nenaznacuje, ze by v dohledne dobe
        chteli investovat do budovani infrastruktury do mist s relativne nizkou
        hustotou obydleni. Prvni na rane jsou pro ne panelaky...

        Message 3 of 20 , Mar 6, 2011
          Hm, to je blby. Polozit tluste kabely v delce par kilometru je ocividne
          drahe, takze to fakt delaji jen v huste zastavbe. Pak asi opravdu
          nezbyde nez to, co nabizi Pepa, nebo Kyslici.

          Martin

          Message 4 of 20 , Mar 6, 2011
            Kysliky nebrat...

            Mam od nich v Praze "pevnou linku", na ni virtualni ustrednu
            (presmerovani hovoru atd.), k tomu dva HW telefony a odchozi hovory
            VoIP, a pausal je 1900 mesicne... ze zacatku to bylo min, pak to nejak
            zvedli, nikdo tam tomu nerozumi, tech. podpora neexistuje... uz jen
            cekam na inspiraci a cas abych to zmenil...

            http://www.axfone.cz/cz/voip-firemni-reseni.html

            nabizi za slusne penize virtualni ustrednu, cenu hovoru neumim
            posoudit, ale jde mi primarne o tu ustrednu..

            Pripojeni je, pokud nebydlis za bukem, vzdycky nejake mozne, UPC jen v
            panelacich, to je pravda, ale vzduchem to snad dneska umi uz skoro
            vsude, sice je to trochu drazsi, ale co nadelas, kdyz infrastruktura
            neni..

> [...]
            >>

            >__________ Informace od ESET Smart Security, verze databaze 5929
            >(20110305) __________
            >
            >Tuto zpravu proveril ESET Smart Security.

          • Josef Hlavac
            Message 5 of 20 , Mar 6, 2011
              Nezalezi ani tak na rychlosti (vetsine VoIP zalezitosti staci 128
              kbit/s), ale na stabilite a latenci.

              Neznam parametry konkretne tveho pripojeni, ale je dost dobre mozne, ze
              ti papirove vede domu 10 Mbit, ale v opacnem smeru uz je to treba jen 1
              Mbit nebo jeste mene. Kdyz se budes pidit dal, tak zjistis, ze operator
              ma sice do zahranici 50Mbit linku, kterou ale sdili 1000 zakazniku - a
              je problem tech stabilnich 128 kbit ziskat...

              Spis nez voipbuster a podobne zahranicni sluzby bych zkusil ceske VoIP
              operatory, protoze poskytovatele internetoveho pripojeni mivaji do NIXu
              (=ceskeho propojovaciho uzlu) vyrazne tlustsi linky (tj. Gbit a vice)
              nez do zahranici. Treba na ha-loo.ha-vel.cz je moznost vyzkouset (na
              hodinu) testovaci cislo.

              Jinak ja osobne bezim pres mistni komunitni sit, pripojeny jsem 5GHz
              wifinou, rychlost se obvykle pohybuje v rozmezi 10-30 Mbit/s v obou
              smerech a kvalita hovoru pres ceske VoIP providery je az na ridke
              vyjimky (napr. nas hluchy deda s jakymsi zesilovacim bazmekem na
              telefonu) plne srovnatelna s mobilem.

              Pepa

              On 6.3.2011 11:19, Martin Janda wrote:
              > Voipbustery a jinou VOIP havet obcas pouzivam taky, ale jen k volani do
              > zahranici - neni to spolehlive a kvalita je znatelne horsi (podotykam,
              > ze mam 10Mbit pripojeni, takze rychlosti meho pripojeni to neni).

            • Foren - Helga
              Message 6 of 20 , Mar 6, 2011
                Jirko, jak jsem rikala, nevim, jestli VoipBuster nabizi ceska cisla, to
                se zjistit pri registraci/prihlazeni (a pokud ne, se muze
                registrace/prihlazeni kdykoliv zrusit, program odinstalovat - a basta).
                Tenkrat jsem za prideleni cisla platila 10 Eur, tim ze se mi pricitali
                jako kredit k provolani - coz znamena, ze prideleni cisla bylo prakticky
                zdarma.
                Ke kvalite mohu jen rici, ze je velice solidni, malo kdy, ze stane, ze
                jsou nejake ozveniny ci echo nebo tak neco. Uplny vypadek jsem jeste
                nikdy nezazila.
                Taktovani hovoru neznam, ale moc mne to take nezajima pri tech par babek
                co mne hovory stoji. Obzvlast kdyz zpocitam, ze hovory do CR, Rakouska a
                dost jinych zemi jsou uplne zdarma.
                Bezne si koupim kredit za 25 Eur (coz je vcetne DPH a nejakeho jineho
                poplatku kolem 28 Eur). Da se platit kreditkou, pres Paypal, bankovnim
                prevodem a i dalsimi cesty. Pripsani kredit vidim ihned po transakci na
                svem uctu, a k tomu dostanu po kazde jeste 120 tzv. Freedays, ktere se
                aplikuji podle mne neznameho vzoru. Kazdopadne jsem si jeste nikdy
                nekoupila vice nez 100 Eur kredit za rok, a to hodne volam po Rakouska,
                Nemecka, USA i CR. Vsude za 0,01 Eur (na pevne linky ! - na mobily je to
                drazsi) za minutu, nebo zdarma (program mi vzdy ukaze, za jaky tarif
                zrovna volam).
                Ano, i u VoipBustera se clovek na nejaka cisla nedovola - obzvlast
                0800-cisla. Ale jak casto to clovek potrebuje? Ja skoro nikdy. Tak mne
                to take netrapi.
                Dalsi vyhoda u VoipBustera je, ze ma tzv. Access Numbers, ktere mohu
                tocit i z libovolneho jineho telefonu, pokud jsem predtim tuto cislo
                zaregistrovala na svem uctu (pochopitelne zdarma), a mohu si take
                prichozi hovory, presmerovat na libovolny cislo (i zahranicni), ktere
                jsem predtim na svem uctu zaregistrovala.
                V neposledni rade je take dobre, ze (pokud mam zaregistrovany jeden nebo
                vice mobilu (z libovolnych, i cizych zemi) mohu poslat SMS (vetsinou za
                lepsi tarif, nez primo z mobilu).
                Tolik k mem zkusenostem ...
                Helga

                Am 06.03.2011 10:46, schrieb Jirka Bolech:

> [...]
                > je lepsi reseni. O2 samozrejme pronajima pevnou linku levneji uzivatelum
                > jejich pripojeni k internetu, zatimco moznosti pripojeni jsou do znacene

              • Jaroslav Suchánek
                Message 7 of 20 , Mar 6, 2011
                  Jirko, jestli muzu poradit, tak jdi do 802.cz!

                  Mam opticke pripojeni zdejsiho lokalniho poskytovatele na Praze 5 a
                  pred 4 lety jsem po mnoha letech zrusil klasickou pevnou od
                  Telecomu.

                  802.cz je dostatecne znamy a kvalitni poskytovatel pripojeni a navic
                  me zaujalo, ze mi umoznili ponechat/prevest stavajici cislo, ktere
                  jsme meli (s malou zmenou po celostatnim precislovani v r. 2002) od r.
                  1990.

                  Poplatek za prevod cisla byl sice 2000Kc, ale celou tuto castku bylo u
                  nich tenkrat MOZNO PROVOLAT za neomezenou dobu. Over si na jejich webu
                  soucasny stav.

                  Asi za 3500 Kc jsem koupil Wi-Fi router LinkSys WRTP54G, ktery
                  umoznuje pripojeni jakehokoli klasickeho tlf. pristroje (s tonovou
                  volbou). Vyhodou je, ze do nej muzu krome az 2 telefonu pripojit 3 PC
                  Ethernet kabelem a neomezeny (teoreticky) pocet PC pres WiFi.
                  Nastaveni routeru je otazka 5 minut. Takze kvuli telefonovani nemusi
                  by zadny PC zapnuty.

                  Ceny jsou opravdu mirne (vcetne volani na mobily-je mozno overit
                  na webu 802.cz) a kvalita hovoru vynikajici - a to nemam zadne extra
                  rychle pripojeni (2 MB dovnitr a 1 MB ven). Nedelam reklamu, proste
                  jsem opravdu spokojenej.

                  HTH
                  Jarda

                  Czechlist@yahoogroups.com> Messages in this topic (9)
                  Czechlist@yahoogroups.com> ________________________________________________________________________
                  Czechlist@yahoogroups.com> 3g. Re: TELECOM: pevna linka
                  Czechlist@yahoogroups.com> Posted by: "Jirka Bolech" jirka.bolech@... jirkabolech
                  Czechlist@yahoogroups.com> Date: Sun Mar 6, 2011 2:30 am ((PST))

                  Czechlist@yahoogroups.com> UPC je priklad moznosti, ktera je pro me prakticky nedostupna. Nevim,
                  Czechlist@yahoogroups.com> jake jsou cile spolecnosti, ale nic
                  Czechlist@yahoogroups.com> nenaznacuje, ze by v dohledne dobe
                  Czechlist@yahoogroups.com> chteli investovat do budovani
                  Czechlist@yahoogroups.com> infrastruktury do mist s relativne nizkou
                  Czechlist@yahoogroups.com> hustotou obydleni. Prvni na rane jsou pro ne panelaky...

                  Czechlist@yahoogroups.com> Jirka Bolech
                • Jaroslav
                  Message 8 of 20 , Mar 6, 2011
                    Pripojeni Wifi se na telefonováni moc nehodi, zalezi samozrejme na providerovi, ale ty komunitni / obecni site mivaly latenci 100-200 ms a to uz je zpozdeni, skoro jak kdyz volas na Mesic....

                    Message 9 of 20 , Mar 6, 2011
                      Jeste mne, Jirko, napadlo - mozna tam u vas ma pokryti Ufon? Bezdratova
                      a celkem rychla sit (myslim asi 3-4 Mbit) s neomezenym pausalem stoji
                      asi 600 mesicne (mozna uz i min), a k tomu za mirny priplatek nabizeji i
                      telefonni cislo pevne linky. Kvalita hovoru je v tomhle pripade (pokud
                      je dobry signal) velmi slusna.

                      Martin

                    • Tomas Mosler
                      Message 10 of 20 , Mar 6, 2011
                        Nema ale Ufon bud FUP (u 3G), nebo pozadavek pevne linky (u ADSL)?

                        Jak se ted Jirko vlastne pripojujes? Potrebujes vylozene jen pouzivat stavajici pripojeni i pro potreby volani/prijmu hovoru pod "normalnim" cislem?

                        Tomas

                        Message 11 of 20 , Mar 6, 2011
                          Tomasi, jak uz jsem psal. Mam ted ADSL od Volny.

                          Volny konci, ale technicke vybaveni, pres ktere jsem pripojen, stejne
                          patri O2, takze kdybych vubec nic nedelal a pockal az tato sluzba prejde
                          pod O2, budu pouze platit jinam a dokonce se zda, ze momentalne mene nez
                          doposud. Pravdepodobne u dratu zatim zustanu. 3G mam od Vodafonu jako
                          zalozni pripojeni a k notebooku, ale po pul roce mi zacali uctovat asi
                          dvojnasobek zavadeci ceny a tak se take rohlizim po dalsich moznostech.
                          Nicmene u pripojeni k internetu je nabidka prehlednejsi nez u hlasoveho
                          volani...

                        • Tomas Mosler
                          Message 12 of 20 , Mar 6, 2011
                            OK, to jsem nejak prehledl. A co tedy varianta od O2
                            - ADSL 8M za 600 Kc/mes. (vsechny ceny vc. DPH)
                            - pausal 120 Kc/mes. za 300 minut hovoru do pevnych siti v CR (vcetne tel. cisla)
                            - pausal 50 Kc/mes. za CDMA/UMTS (druhy) modem
                            (pro prvni rok, pak o neco draz, ale da se s nimi domluvit)
                            http://www.o2.cz/osobni/203296-internet_na_doma/196962-kombinace_s_mbb.html
                            pro podnikatele jsou ceny tusim stejne http://www.o2.cz/podnikatel/pevne-pripojeni/adsl-internet-na-doma.html

                            ?

                            Tomas

                            Message 13 of 20 , Mar 7, 2011
                              Diky vsem za inspiraci,

                              Asi zkusim 802 nebo VoipBuster, protoze Jarda i Helga maji dlouhodobe
                              dobre zkusenosti...

                            • Jaroslav
                              Message 14 of 20 , Mar 7, 2011
                                Mozna jsem se nevyjadril uplne presne, aby nedoslo k nepochopeni: ja doma nemam internetove pripojeni od 802.cz, ty pusobej na severni Morave.
                                Mam pripojeni tady od mistni firmy na Praze 5.
                                A ve VOIP protokolu routeru mam nastavene prihlasovaci jmeno a heslo od 802.
                                Cili neni podminkou mit pripojeni od poskytovatele VOIP.
                                Takze si muzes na internet klidne ponechat Telecom a pritom volat s kymkoli. Ten router nebo nejakej ten telefonni bazmek je nutny.

                              • gabra2002
                                Message 15 of 20 , Mar 8, 2011
                                  Ctu zpravy trochu se zpozdenim, mam www.mikrotech.cz. Nejenze jsou nejlevnejsi, ale dojmy z jednani s podporou i majitelem firmy na jednoznacne velmi pozitivni.
                                  K mikrotechu jsme presli z 802.