Re: [Czechlist] TELECOM: pevna linka

    Message 1 of 20 , Mar 6, 2011
      Diky, Helgo a Pepo,

      jde mi prave hodne o osobni zkusenosti a doporuceni s konkretnimi
      sluzbami, protoze nabidka sluzeb VoIP je skutecne az neprehledna.

      Ja jsem mel dlouho takovou sluzbu u Volny(.cz) (Telekom Austria Group),
      ale tato sluzba byla loni zrusena a implicitne prevedena na Fayn(.cz).
      Cena vyborna (nizky pausal s casove neomezenym volanim na pevne linky v
      Cesku), ale nedalo se volat na spousty cisel. Kdyz jsem je po nejake
      dobe presvedcil, ze problem s nedostupnosti nekterych cisel neni na me
      strane, vyznelo jejich vysvetleni v tom smyslu, ze to asi nemaji smluvne
      dostatecne pokryto se vsemi poskytovateli pevnych linek. Jestli se tento
      problem projevoval i opacnym smertem volani, nevim.

      Takze sluzbu u Fayn jsem vypovedel a pouzivam aktualne Skype; s Fayn
      velmi srovnatelne, s vetsi mirou pruznosti v placeni - lze kdykoliv
      prestat platit mesicni pausal a zase kdykoliv zacit, ale bez prichozich
      hovoru. Skype nabizi pronajem cisla pro prichozi hovory, ale zatim
      nikoliv v Cesku. Na nektera cisla se pres Skype take nedovolam, ale neni
      to v tak velkem rozsahu, jako jsem zazil u Fayn.

      Volny letos konci i s poskytovanim pripojeni k internetu, ktere jiz
      nekolik roku pouzivam (ADSL). Implicitne to prechazi k O2.

      Nejjednodussi by pro me bylo jit do ADSL + pevne linky od O2, ale treba
      je lepsi reseni. O2 samozrejme pronajima pevnou linku levneji uzivatelum
      jejich pripojeni k internetu, zatimco moznosti pripojeni jsou do znacene
      miry otazkou lokalni nabidky...

    • Sabina Kralova
      Message 2 of 20 , Mar 6, 2011
        Ahoj Jirko,

        sluzby pevne linky (pres kabel) jeste poskytuje UPC. Sama uvazuji o tom, ze
        k nim prejdu.
        Sabina

        Message 3 of 20 , Mar 6, 2011
          Souhlas. Mam od nich tarif Kredit 50 - za 50 kacek mesicne 100 volnych
          minut, dalsi minuty (moc se nestava) za 1,10 Kc. Navic hovory v ramci
          materske site zdarma. Pote, co jsme tamtez prevedli tchyni, placenych
          minut razem ubylo :-)))

          Voipbustery a jinou VOIP havet obcas pouzivam taky, ale jen k volani do
          zahranici - neni to spolehlive a kvalita je znatelne horsi (podotykam,
          ze mam 10Mbit pripojeni, takze rychlosti meho pripojeni to neni).

          Martin

          Message 4 of 20 , Mar 6, 2011
            UPC je priklad moznosti, ktera je pro me prakticky nedostupna. Nevim,
            jake jsou cile spolecnosti, ale nic nenaznacuje, ze by v dohledne dobe
            chteli investovat do budovani infrastruktury do mist s relativne nizkou
            hustotou obydleni. Prvni na rane jsou pro ne panelaky...

            Message 5 of 20 , Mar 6, 2011
              Hm, to je blby. Polozit tluste kabely v delce par kilometru je ocividne
              drahe, takze to fakt delaji jen v huste zastavbe. Pak asi opravdu
              nezbyde nez to, co nabizi Pepa, nebo Kyslici.

              Martin

              Message 6 of 20 , Mar 6, 2011
                Kysliky nebrat...

                Mam od nich v Praze "pevnou linku", na ni virtualni ustrednu
                (presmerovani hovoru atd.), k tomu dva HW telefony a odchozi hovory
                VoIP, a pausal je 1900 mesicne... ze zacatku to bylo min, pak to nejak
                zvedli, nikdo tam tomu nerozumi, tech. podpora neexistuje... uz jen
                cekam na inspiraci a cas abych to zmenil...

                http://www.axfone.cz/cz/voip-firemni-reseni.html

                nabizi za slusne penize virtualni ustrednu, cenu hovoru neumim
                posoudit, ale jde mi primarne o tu ustrednu..

                Pripojeni je, pokud nebydlis za bukem, vzdycky nejake mozne, UPC jen v
                panelacich, to je pravda, ale vzduchem to snad dneska umi uz skoro
                vsude, sice je to trochu drazsi, ale co nadelas, kdyz infrastruktura
                neni..

> [...]
                >>

                >__________ Informace od ESET Smart Security, verze databaze 5929
                >(20110305) __________
                >
                >Tuto zpravu proveril ESET Smart Security.

              • Josef Hlavac
                Message 7 of 20 , Mar 6, 2011
                  Nezalezi ani tak na rychlosti (vetsine VoIP zalezitosti staci 128
                  kbit/s), ale na stabilite a latenci.

                  Neznam parametry konkretne tveho pripojeni, ale je dost dobre mozne, ze
                  ti papirove vede domu 10 Mbit, ale v opacnem smeru uz je to treba jen 1
                  Mbit nebo jeste mene. Kdyz se budes pidit dal, tak zjistis, ze operator
                  ma sice do zahranici 50Mbit linku, kterou ale sdili 1000 zakazniku - a
                  je problem tech stabilnich 128 kbit ziskat...

                  Spis nez voipbuster a podobne zahranicni sluzby bych zkusil ceske VoIP
                  operatory, protoze poskytovatele internetoveho pripojeni mivaji do NIXu
                  (=ceskeho propojovaciho uzlu) vyrazne tlustsi linky (tj. Gbit a vice)
                  nez do zahranici. Treba na ha-loo.ha-vel.cz je moznost vyzkouset (na
                  hodinu) testovaci cislo.

                  Jinak ja osobne bezim pres mistni komunitni sit, pripojeny jsem 5GHz
                  wifinou, rychlost se obvykle pohybuje v rozmezi 10-30 Mbit/s v obou
                  smerech a kvalita hovoru pres ceske VoIP providery je az na ridke
                  vyjimky (napr. nas hluchy deda s jakymsi zesilovacim bazmekem na
                  telefonu) plne srovnatelna s mobilem.

                  Pepa

                  On 6.3.2011 11:19, Martin Janda wrote:
                  > Voipbustery a jinou VOIP havet obcas pouzivam taky, ale jen k volani do
                  > zahranici - neni to spolehlive a kvalita je znatelne horsi (podotykam,
                  > ze mam 10Mbit pripojeni, takze rychlosti meho pripojeni to neni).

                • Foren - Helga
                  Message 8 of 20 , Mar 6, 2011
                    Jirko, jak jsem rikala, nevim, jestli VoipBuster nabizi ceska cisla, to
                    se zjistit pri registraci/prihlazeni (a pokud ne, se muze
                    registrace/prihlazeni kdykoliv zrusit, program odinstalovat - a basta).
                    Tenkrat jsem za prideleni cisla platila 10 Eur, tim ze se mi pricitali
                    jako kredit k provolani - coz znamena, ze prideleni cisla bylo prakticky
                    zdarma.
                    Ke kvalite mohu jen rici, ze je velice solidni, malo kdy, ze stane, ze
                    jsou nejake ozveniny ci echo nebo tak neco. Uplny vypadek jsem jeste
                    nikdy nezazila.
                    Taktovani hovoru neznam, ale moc mne to take nezajima pri tech par babek
                    co mne hovory stoji. Obzvlast kdyz zpocitam, ze hovory do CR, Rakouska a
                    dost jinych zemi jsou uplne zdarma.
                    Bezne si koupim kredit za 25 Eur (coz je vcetne DPH a nejakeho jineho
                    poplatku kolem 28 Eur). Da se platit kreditkou, pres Paypal, bankovnim
                    prevodem a i dalsimi cesty. Pripsani kredit vidim ihned po transakci na
                    svem uctu, a k tomu dostanu po kazde jeste 120 tzv. Freedays, ktere se
                    aplikuji podle mne neznameho vzoru. Kazdopadne jsem si jeste nikdy
                    nekoupila vice nez 100 Eur kredit za rok, a to hodne volam po Rakouska,
                    Nemecka, USA i CR. Vsude za 0,01 Eur (na pevne linky ! - na mobily je to
                    drazsi) za minutu, nebo zdarma (program mi vzdy ukaze, za jaky tarif
                    zrovna volam).
                    Ano, i u VoipBustera se clovek na nejaka cisla nedovola - obzvlast
                    0800-cisla. Ale jak casto to clovek potrebuje? Ja skoro nikdy. Tak mne
                    to take netrapi.
                    Dalsi vyhoda u VoipBustera je, ze ma tzv. Access Numbers, ktere mohu
                    tocit i z libovolneho jineho telefonu, pokud jsem predtim tuto cislo
                    zaregistrovala na svem uctu (pochopitelne zdarma), a mohu si take
                    prichozi hovory, presmerovat na libovolny cislo (i zahranicni), ktere
                    jsem predtim na svem uctu zaregistrovala.
                    V neposledni rade je take dobre, ze (pokud mam zaregistrovany jeden nebo
                    vice mobilu (z libovolnych, i cizych zemi) mohu poslat SMS (vetsinou za
                    lepsi tarif, nez primo z mobilu).
                    Tolik k mem zkusenostem ...
                    Helga

                    Am 06.03.2011 10:46, schrieb Jirka Bolech:

> [...]
                    > je lepsi reseni. O2 samozrejme pronajima pevnou linku levneji uzivatelum
                    > jejich pripojeni k internetu, zatimco moznosti pripojeni jsou do znacene

                  • Jaroslav Suchánek
                    Message 9 of 20 , Mar 6, 2011
                      Jirko, jestli muzu poradit, tak jdi do 802.cz!

                      Mam opticke pripojeni zdejsiho lokalniho poskytovatele na Praze 5 a
                      pred 4 lety jsem po mnoha letech zrusil klasickou pevnou od
                      Telecomu.

                      802.cz je dostatecne znamy a kvalitni poskytovatel pripojeni a navic
                      me zaujalo, ze mi umoznili ponechat/prevest stavajici cislo, ktere
                      jsme meli (s malou zmenou po celostatnim precislovani v r. 2002) od r.
                      1990.

                      Poplatek za prevod cisla byl sice 2000Kc, ale celou tuto castku bylo u
                      nich tenkrat MOZNO PROVOLAT za neomezenou dobu. Over si na jejich webu
                      soucasny stav.

                      Asi za 3500 Kc jsem koupil Wi-Fi router LinkSys WRTP54G, ktery
                      umoznuje pripojeni jakehokoli klasickeho tlf. pristroje (s tonovou
                      volbou). Vyhodou je, ze do nej muzu krome az 2 telefonu pripojit 3 PC
                      Ethernet kabelem a neomezeny (teoreticky) pocet PC pres WiFi.
                      Nastaveni routeru je otazka 5 minut. Takze kvuli telefonovani nemusi
                      by zadny PC zapnuty.

                      Ceny jsou opravdu mirne (vcetne volani na mobily-je mozno overit
                      na webu 802.cz) a kvalita hovoru vynikajici - a to nemam zadne extra
                      rychle pripojeni (2 MB dovnitr a 1 MB ven). Nedelam reklamu, proste
                      jsem opravdu spokojenej.

                      HTH
                      Jarda

                      Czechlist@yahoogroups.com> Messages in this topic (9)
                      Czechlist@yahoogroups.com> ________________________________________________________________________
                      Czechlist@yahoogroups.com> 3g. Re: TELECOM: pevna linka
                      Czechlist@yahoogroups.com> Posted by: "Jirka Bolech" jirka.bolech@... jirkabolech
                      Czechlist@yahoogroups.com> Date: Sun Mar 6, 2011 2:30 am ((PST))

                      Czechlist@yahoogroups.com> UPC je priklad moznosti, ktera je pro me prakticky nedostupna. Nevim,
                      Czechlist@yahoogroups.com> jake jsou cile spolecnosti, ale nic
                      Czechlist@yahoogroups.com> nenaznacuje, ze by v dohledne dobe
                      Czechlist@yahoogroups.com> chteli investovat do budovani
                      Czechlist@yahoogroups.com> infrastruktury do mist s relativne nizkou
                      Czechlist@yahoogroups.com> hustotou obydleni. Prvni na rane jsou pro ne panelaky...

                      Czechlist@yahoogroups.com> Jirka Bolech
                    • Jaroslav
                      Message 10 of 20 , Mar 6, 2011
                        Pripojeni Wifi se na telefonováni moc nehodi, zalezi samozrejme na providerovi, ale ty komunitni / obecni site mivaly latenci 100-200 ms a to uz je zpozdeni, skoro jak kdyz volas na Mesic....

                        Message 11 of 20 , Mar 6, 2011
                          Jeste mne, Jirko, napadlo - mozna tam u vas ma pokryti Ufon? Bezdratova
                          a celkem rychla sit (myslim asi 3-4 Mbit) s neomezenym pausalem stoji
                          asi 600 mesicne (mozna uz i min), a k tomu za mirny priplatek nabizeji i
                          telefonni cislo pevne linky. Kvalita hovoru je v tomhle pripade (pokud
                          je dobry signal) velmi slusna.

                          Martin

                        • Tomas Mosler
                          Message 12 of 20 , Mar 6, 2011
                            Nema ale Ufon bud FUP (u 3G), nebo pozadavek pevne linky (u ADSL)?

                            Jak se ted Jirko vlastne pripojujes? Potrebujes vylozene jen pouzivat stavajici pripojeni i pro potreby volani/prijmu hovoru pod "normalnim" cislem?

                            Tomas

                            Message 13 of 20 , Mar 6, 2011
                              Tomasi, jak uz jsem psal. Mam ted ADSL od Volny.

                              Volny konci, ale technicke vybaveni, pres ktere jsem pripojen, stejne
                              patri O2, takze kdybych vubec nic nedelal a pockal az tato sluzba prejde
                              pod O2, budu pouze platit jinam a dokonce se zda, ze momentalne mene nez
                              doposud. Pravdepodobne u dratu zatim zustanu. 3G mam od Vodafonu jako
                              zalozni pripojeni a k notebooku, ale po pul roce mi zacali uctovat asi
                              dvojnasobek zavadeci ceny a tak se take rohlizim po dalsich moznostech.
                              Nicmene u pripojeni k internetu je nabidka prehlednejsi nez u hlasoveho
                              volani...

                            • Tomas Mosler
                              Message 14 of 20 , Mar 6, 2011
                                OK, to jsem nejak prehledl. A co tedy varianta od O2
                                - ADSL 8M za 600 Kc/mes. (vsechny ceny vc. DPH)
                                - pausal 120 Kc/mes. za 300 minut hovoru do pevnych siti v CR (vcetne tel. cisla)
                                - pausal 50 Kc/mes. za CDMA/UMTS (druhy) modem
                                (pro prvni rok, pak o neco draz, ale da se s nimi domluvit)
                                http://www.o2.cz/osobni/203296-internet_na_doma/196962-kombinace_s_mbb.html
                                pro podnikatele jsou ceny tusim stejne http://www.o2.cz/podnikatel/pevne-pripojeni/adsl-internet-na-doma.html

                                ?

                                Tomas

                                Message 15 of 20 , Mar 7, 2011
                                  Diky vsem za inspiraci,

                                  Asi zkusim 802 nebo VoipBuster, protoze Jarda i Helga maji dlouhodobe
                                  dobre zkusenosti...

                                • Jaroslav
                                  Message 16 of 20 , Mar 7, 2011
                                    Mozna jsem se nevyjadril uplne presne, aby nedoslo k nepochopeni: ja doma nemam internetove pripojeni od 802.cz, ty pusobej na severni Morave.
                                    Mam pripojeni tady od mistni firmy na Praze 5.
                                    A ve VOIP protokolu routeru mam nastavene prihlasovaci jmeno a heslo od 802.
                                    Cili neni podminkou mit pripojeni od poskytovatele VOIP.
                                    Takze si muzes na internet klidne ponechat Telecom a pritom volat s kymkoli. Ten router nebo nejakej ten telefonni bazmek je nutny.

                                  • gabra2002
                                    Message 17 of 20 , Mar 8, 2011
                                      Ctu zpravy trochu se zpozdenim, mam www.mikrotech.cz. Nejenze jsou nejlevnejsi, ale dojmy z jednani s podporou i majitelem firmy na jednoznacne velmi pozitivni.
                                      K mikrotechu jsme presli z 802.