[Czechlist] TELECOM: pevna linka

    Message 1 of 20 , Mar 5, 2011
      Zdravim vespolek:

      zajimalo by me, jak kdo resi potrebu pouzivani pevne telefonni linky.
      Tedy hlavne pouzivani telefonniho cisla, na ktere lze volat za tarify
      pro pevne linky nebo srovnatelne reseni.

      Snad to neni prilis mimo tema skupiny.

      Preji hezkou nedeli...

    • Foren - Helga
      Message 2 of 20 , Mar 6, 2011
        Jirko,
        ja mam uz radu let VoipBuster (www.voipbuster.com) a jsem s tim ohrmne
        spokojena.
        Ten krat (2005) si clovek do konce mohl vybrat v jake zeme chce mit
        "pevnou linku", a ja si tenkrat vybrala rakousko.
        Nevim, jestli nabizeji i CR, ale myslim, ze ano. To by chtelo vyskouset.
        Neco malo o Voip-in-numbers je zde
        http://www.voipbuster.com/en/voip-in.html
        Helga

        Am 06.03.2011 08:07, schrieb Jirka Bolech:

> [...]
        > Tedy hlavne pouzivani telefonniho cisla, na ktere lze volat za tarify
        > pro pevne linky nebo srovnatelne reseni.

      • Josef Hlavac
        Message 3 of 20 , Mar 6, 2011
          Ahoj Jirko,

          reseni je velmi jednoduche - www.ipvox.cz, ha-loo.ha-vel.cz, www.802.cz,
          www.mikrotech.cz, ... kdo ma zajem se prehltit informacemi, muze zkusit
          www.telefonujeme.cz.

          Je to VoIP, takze potrebujes stabilni pripojeni k internetu a pak vhodny
          hardware nebo software. Nicmene ziskas regulerni telefonni cislo z
          cislovaciho planu pevnych linek. Funguje pro prichozi i odchozi hovory -
          pricemz odchozi hovory jsou (zpravidla - zalezi, ktereho z desitek
          operatoru si vyberes) vyrazne levnejsi nez kdekoli jinde. Hodne se to
          vyplati do zahranici, do vetsiny destinaci volam levneji nez po CR...

          Softwarove telefony ja osobne nepouzivam, protoze nechci mit trvale
          zapnuty pocitac. Z hardwarovych se mi osvedcila kombinace krabicky
          SPA1001 (uz se oficialne nevyrabi, ale fungujicich cinskych klonu je
          plny eBay) a obycejny analogovy telefon typu "utrzene sluchatko".

          Pro me sice nejsou dulezite prichozi hovory, ale hlavne odchozi - do
          zahranici volam mnohdy levneji nez po CR (britske pevne linky 0,24
          Kc/min, vetsina britskych mobilu 1,77 Kc/min, USA 0,29 Kc/min). Je dobre
          chvili hledat a porovnavat podminky a neskocit na prvni nabidku s
          nejhezcim webem.

          Dalsi informace rad podam :)

          Pepa

          Message 4 of 20 , Mar 6, 2011
            Diky, Helgo a Pepo,

            jde mi prave hodne o osobni zkusenosti a doporuceni s konkretnimi
            sluzbami, protoze nabidka sluzeb VoIP je skutecne az neprehledna.

            Ja jsem mel dlouho takovou sluzbu u Volny(.cz) (Telekom Austria Group),
            ale tato sluzba byla loni zrusena a implicitne prevedena na Fayn(.cz).
            Cena vyborna (nizky pausal s casove neomezenym volanim na pevne linky v
            Cesku), ale nedalo se volat na spousty cisel. Kdyz jsem je po nejake
            dobe presvedcil, ze problem s nedostupnosti nekterych cisel neni na me
            strane, vyznelo jejich vysvetleni v tom smyslu, ze to asi nemaji smluvne
            dostatecne pokryto se vsemi poskytovateli pevnych linek. Jestli se tento
            problem projevoval i opacnym smertem volani, nevim.

            Takze sluzbu u Fayn jsem vypovedel a pouzivam aktualne Skype; s Fayn
            velmi srovnatelne, s vetsi mirou pruznosti v placeni - lze kdykoliv
            prestat platit mesicni pausal a zase kdykoliv zacit, ale bez prichozich
            hovoru. Skype nabizi pronajem cisla pro prichozi hovory, ale zatim
            nikoliv v Cesku. Na nektera cisla se pres Skype take nedovolam, ale neni
            to v tak velkem rozsahu, jako jsem zazil u Fayn.

            Volny letos konci i s poskytovanim pripojeni k internetu, ktere jiz
            nekolik roku pouzivam (ADSL). Implicitne to prechazi k O2.

            Nejjednodussi by pro me bylo jit do ADSL + pevne linky od O2, ale treba
            je lepsi reseni. O2 samozrejme pronajima pevnou linku levneji uzivatelum
            jejich pripojeni k internetu, zatimco moznosti pripojeni jsou do znacene
            miry otazkou lokalni nabidky...

          • Sabina Kralova
            Message 5 of 20 , Mar 6, 2011
              Ahoj Jirko,

              sluzby pevne linky (pres kabel) jeste poskytuje UPC. Sama uvazuji o tom, ze
              k nim prejdu.
              Sabina

              Message 6 of 20 , Mar 6, 2011
                Souhlas. Mam od nich tarif Kredit 50 - za 50 kacek mesicne 100 volnych
                minut, dalsi minuty (moc se nestava) za 1,10 Kc. Navic hovory v ramci
                materske site zdarma. Pote, co jsme tamtez prevedli tchyni, placenych
                minut razem ubylo :-)))

                Voipbustery a jinou VOIP havet obcas pouzivam taky, ale jen k volani do
                zahranici - neni to spolehlive a kvalita je znatelne horsi (podotykam,
                ze mam 10Mbit pripojeni, takze rychlosti meho pripojeni to neni).

                Martin

                Message 7 of 20 , Mar 6, 2011
                  UPC je priklad moznosti, ktera je pro me prakticky nedostupna. Nevim,
                  jake jsou cile spolecnosti, ale nic nenaznacuje, ze by v dohledne dobe
                  chteli investovat do budovani infrastruktury do mist s relativne nizkou
                  hustotou obydleni. Prvni na rane jsou pro ne panelaky...

                  Message 8 of 20 , Mar 6, 2011
                    Hm, to je blby. Polozit tluste kabely v delce par kilometru je ocividne
                    drahe, takze to fakt delaji jen v huste zastavbe. Pak asi opravdu
                    nezbyde nez to, co nabizi Pepa, nebo Kyslici.

                    Martin

                    Message 9 of 20 , Mar 6, 2011
                      Kysliky nebrat...

                      Mam od nich v Praze "pevnou linku", na ni virtualni ustrednu
                      (presmerovani hovoru atd.), k tomu dva HW telefony a odchozi hovory
                      VoIP, a pausal je 1900 mesicne... ze zacatku to bylo min, pak to nejak
                      zvedli, nikdo tam tomu nerozumi, tech. podpora neexistuje... uz jen
                      cekam na inspiraci a cas abych to zmenil...

                      http://www.axfone.cz/cz/voip-firemni-reseni.html

                      nabizi za slusne penize virtualni ustrednu, cenu hovoru neumim
                      posoudit, ale jde mi primarne o tu ustrednu..

                      Pripojeni je, pokud nebydlis za bukem, vzdycky nejake mozne, UPC jen v
                      panelacich, to je pravda, ale vzduchem to snad dneska umi uz skoro
                      vsude, sice je to trochu drazsi, ale co nadelas, kdyz infrastruktura
                      neni..

> [...]
                      >>

                      >__________ Informace od ESET Smart Security, verze databaze 5929
                      >(20110305) __________
                      >
                      >Tuto zpravu proveril ESET Smart Security.

                    • Josef Hlavac
                      Message 10 of 20 , Mar 6, 2011
                        Nezalezi ani tak na rychlosti (vetsine VoIP zalezitosti staci 128
                        kbit/s), ale na stabilite a latenci.

                        Neznam parametry konkretne tveho pripojeni, ale je dost dobre mozne, ze
                        ti papirove vede domu 10 Mbit, ale v opacnem smeru uz je to treba jen 1
                        Mbit nebo jeste mene. Kdyz se budes pidit dal, tak zjistis, ze operator
                        ma sice do zahranici 50Mbit linku, kterou ale sdili 1000 zakazniku - a
                        je problem tech stabilnich 128 kbit ziskat...

                        Spis nez voipbuster a podobne zahranicni sluzby bych zkusil ceske VoIP
                        operatory, protoze poskytovatele internetoveho pripojeni mivaji do NIXu
                        (=ceskeho propojovaciho uzlu) vyrazne tlustsi linky (tj. Gbit a vice)
                        nez do zahranici. Treba na ha-loo.ha-vel.cz je moznost vyzkouset (na
                        hodinu) testovaci cislo.

                        Jinak ja osobne bezim pres mistni komunitni sit, pripojeny jsem 5GHz
                        wifinou, rychlost se obvykle pohybuje v rozmezi 10-30 Mbit/s v obou
                        smerech a kvalita hovoru pres ceske VoIP providery je az na ridke
                        vyjimky (napr. nas hluchy deda s jakymsi zesilovacim bazmekem na
                        telefonu) plne srovnatelna s mobilem.

                        Pepa

                        Message 11 of 20 , Mar 6, 2011
                          Jirko, jak jsem rikala, nevim, jestli VoipBuster nabizi ceska cisla, to
                          se zjistit pri registraci/prihlazeni (a pokud ne, se muze
                          registrace/prihlazeni kdykoliv zrusit, program odinstalovat - a basta).
                          Tenkrat jsem za prideleni cisla platila 10 Eur, tim ze se mi pricitali
                          jako kredit k provolani - coz znamena, ze prideleni cisla bylo prakticky
                          zdarma.
                          Ke kvalite mohu jen rici, ze je velice solidni, malo kdy, ze stane, ze
                          jsou nejake ozveniny ci echo nebo tak neco. Uplny vypadek jsem jeste
                          nikdy nezazila.
                          Taktovani hovoru neznam, ale moc mne to take nezajima pri tech par babek
                          co mne hovory stoji. Obzvlast kdyz zpocitam, ze hovory do CR, Rakouska a
                          dost jinych zemi jsou uplne zdarma.
                          Bezne si koupim kredit za 25 Eur (coz je vcetne DPH a nejakeho jineho
                          poplatku kolem 28 Eur). Da se platit kreditkou, pres Paypal, bankovnim
                          prevodem a i dalsimi cesty. Pripsani kredit vidim ihned po transakci na
                          svem uctu, a k tomu dostanu po kazde jeste 120 tzv. Freedays, ktere se
                          aplikuji podle mne neznameho vzoru. Kazdopadne jsem si jeste nikdy
                          nekoupila vice nez 100 Eur kredit za rok, a to hodne volam po Rakouska,
                          Nemecka, USA i CR. Vsude za 0,01 Eur (na pevne linky ! - na mobily je to
                          drazsi) za minutu, nebo zdarma (program mi vzdy ukaze, za jaky tarif
                          zrovna volam).
                          Ano, i u VoipBustera se clovek na nejaka cisla nedovola - obzvlast
                          0800-cisla. Ale jak casto to clovek potrebuje? Ja skoro nikdy. Tak mne
                          to take netrapi.
                          Dalsi vyhoda u VoipBustera je, ze ma tzv. Access Numbers, ktere mohu
                          tocit i z libovolneho jineho telefonu, pokud jsem predtim tuto cislo
                          zaregistrovala na svem uctu (pochopitelne zdarma), a mohu si take
                          prichozi hovory, presmerovat na libovolny cislo (i zahranicni), ktere
                          jsem predtim na svem uctu zaregistrovala.
                          V neposledni rade je take dobre, ze (pokud mam zaregistrovany jeden nebo
                          vice mobilu (z libovolnych, i cizych zemi) mohu poslat SMS (vetsinou za
                          lepsi tarif, nez primo z mobilu).
                          Tolik k mem zkusenostem ...
                          Helga

                          Am 06.03.2011 10:46, schrieb Jirka Bolech:

> [...]
                          > je lepsi reseni. O2 samozrejme pronajima pevnou linku levneji uzivatelum
                          > jejich pripojeni k internetu, zatimco moznosti pripojeni jsou do znacene

                        • Jaroslav Suchánek
                          Message 12 of 20 , Mar 6, 2011
                            Jirko, jestli muzu poradit, tak jdi do 802.cz!

                            Mam opticke pripojeni zdejsiho lokalniho poskytovatele na Praze 5 a
                            pred 4 lety jsem po mnoha letech zrusil klasickou pevnou od
                            Telecomu.

                            802.cz je dostatecne znamy a kvalitni poskytovatel pripojeni a navic
                            me zaujalo, ze mi umoznili ponechat/prevest stavajici cislo, ktere
                            jsme meli (s malou zmenou po celostatnim precislovani v r. 2002) od r.
                            1990.

                            Poplatek za prevod cisla byl sice 2000Kc, ale celou tuto castku bylo u
                            nich tenkrat MOZNO PROVOLAT za neomezenou dobu. Over si na jejich webu
                            soucasny stav.

                            Asi za 3500 Kc jsem koupil Wi-Fi router LinkSys WRTP54G, ktery
                            umoznuje pripojeni jakehokoli klasickeho tlf. pristroje (s tonovou
                            volbou). Vyhodou je, ze do nej muzu krome az 2 telefonu pripojit 3 PC
                            Ethernet kabelem a neomezeny (teoreticky) pocet PC pres WiFi.
                            Nastaveni routeru je otazka 5 minut. Takze kvuli telefonovani nemusi
                            by zadny PC zapnuty.

                            Ceny jsou opravdu mirne (vcetne volani na mobily-je mozno overit
                            na webu 802.cz) a kvalita hovoru vynikajici - a to nemam zadne extra
                            rychle pripojeni (2 MB dovnitr a 1 MB ven). Nedelam reklamu, proste
                            jsem opravdu spokojenej.

                            HTH
                            Jarda

                            Czechlist@yahoogroups.com> Messages in this topic (9)
                            Czechlist@yahoogroups.com> ________________________________________________________________________
                            Czechlist@yahoogroups.com> 3g. Re: TELECOM: pevna linka
                            Czechlist@yahoogroups.com> Posted by: "Jirka Bolech" jirka.bolech@... jirkabolech
                            Czechlist@yahoogroups.com> Date: Sun Mar 6, 2011 2:30 am ((PST))

                            Czechlist@yahoogroups.com> UPC je priklad moznosti, ktera je pro me prakticky nedostupna. Nevim,
                            Czechlist@yahoogroups.com> jake jsou cile spolecnosti, ale nic
                            Czechlist@yahoogroups.com> nenaznacuje, ze by v dohledne dobe
                            Czechlist@yahoogroups.com> chteli investovat do budovani
                            Czechlist@yahoogroups.com> infrastruktury do mist s relativne nizkou
                            Czechlist@yahoogroups.com> hustotou obydleni. Prvni na rane jsou pro ne panelaky...

                            Czechlist@yahoogroups.com> Jirka Bolech
                          • Jaroslav
                            Message 13 of 20 , Mar 6, 2011
                              Pripojeni Wifi se na telefonováni moc nehodi, zalezi samozrejme na providerovi, ale ty komunitni / obecni site mivaly latenci 100-200 ms a to uz je zpozdeni, skoro jak kdyz volas na Mesic....

                              Message 14 of 20 , Mar 6, 2011
                                Jeste mne, Jirko, napadlo - mozna tam u vas ma pokryti Ufon? Bezdratova
                                a celkem rychla sit (myslim asi 3-4 Mbit) s neomezenym pausalem stoji
                                asi 600 mesicne (mozna uz i min), a k tomu za mirny priplatek nabizeji i
                                telefonni cislo pevne linky. Kvalita hovoru je v tomhle pripade (pokud
                                je dobry signal) velmi slusna.

                                Martin

                              • Tomas Mosler
                                Message 15 of 20 , Mar 6, 2011
                                  Nema ale Ufon bud FUP (u 3G), nebo pozadavek pevne linky (u ADSL)?

                                  Jak se ted Jirko vlastne pripojujes? Potrebujes vylozene jen pouzivat stavajici pripojeni i pro potreby volani/prijmu hovoru pod "normalnim" cislem?

                                  Tomas

                                  Message 16 of 20 , Mar 6, 2011
                                    Tomasi, jak uz jsem psal. Mam ted ADSL od Volny.

                                    Volny konci, ale technicke vybaveni, pres ktere jsem pripojen, stejne
                                    patri O2, takze kdybych vubec nic nedelal a pockal az tato sluzba prejde
                                    pod O2, budu pouze platit jinam a dokonce se zda, ze momentalne mene nez
                                    doposud. Pravdepodobne u dratu zatim zustanu. 3G mam od Vodafonu jako
                                    zalozni pripojeni a k notebooku, ale po pul roce mi zacali uctovat asi
                                    dvojnasobek zavadeci ceny a tak se take rohlizim po dalsich moznostech.
                                    Nicmene u pripojeni k internetu je nabidka prehlednejsi nez u hlasoveho
                                    volani...

                                  • Tomas Mosler
                                    Message 17 of 20 , Mar 6, 2011
                                      OK, to jsem nejak prehledl. A co tedy varianta od O2
                                      - ADSL 8M za 600 Kc/mes. (vsechny ceny vc. DPH)
                                      - pausal 120 Kc/mes. za 300 minut hovoru do pevnych siti v CR (vcetne tel. cisla)
                                      - pausal 50 Kc/mes. za CDMA/UMTS (druhy) modem
                                      (pro prvni rok, pak o neco draz, ale da se s nimi domluvit)
                                      http://www.o2.cz/osobni/203296-internet_na_doma/196962-kombinace_s_mbb.html
                                      pro podnikatele jsou ceny tusim stejne http://www.o2.cz/podnikatel/pevne-pripojeni/adsl-internet-na-doma.html

                                      ?

                                      Tomas

                                      Message 18 of 20 , Mar 7, 2011
                                        Diky vsem za inspiraci,

                                        Asi zkusim 802 nebo VoipBuster, protoze Jarda i Helga maji dlouhodobe
                                        dobre zkusenosti...

                                      • Jaroslav
                                        Message 19 of 20 , Mar 7, 2011
                                          Mozna jsem se nevyjadril uplne presne, aby nedoslo k nepochopeni: ja doma nemam internetove pripojeni od 802.cz, ty pusobej na severni Morave.
                                          Mam pripojeni tady od mistni firmy na Praze 5.
                                          A ve VOIP protokolu routeru mam nastavene prihlasovaci jmeno a heslo od 802.
                                          Cili neni podminkou mit pripojeni od poskytovatele VOIP.
                                          Takze si muzes na internet klidne ponechat Telecom a pritom volat s kymkoli. Ten router nebo nejakej ten telefonni bazmek je nutny.

                                        • gabra2002
                                          Message 20 of 20 , Mar 8, 2011
                                            Ctu zpravy trochu se zpozdenim, mam www.mikrotech.cz. Nejenze jsou nejlevnejsi, ale dojmy z jednani s podporou i majitelem firmy na jednoznacne velmi pozitivni.
                                            K mikrotechu jsme presli z 802.