Re: [Czechlist] Any experience in coworking offices?

  • James Kirchner
    Message 1 of 13 , Feb 6, 2011
      I work at home, and when I want to see people, I teach classes, visit friends or take part in some social activity.

      Jamie

      On Feb 6, 2011, at 12:07 PM, Kostas wrote:

      > I have just heard of interesting opportunity with keyword: coworking or: coworking offices. These are shared offices for freelancers of various kind offering them to work in more social setting than they can find at their home:-). If you google for: coworking in prague, you may see there are plenty of offices of this kind here. Has anyone of you heard of this or have some experience you can share?

    • Kostas
      Message 2 of 13 , Feb 6, 2011
        This is fine. I think that working at home alone fits more the American lifestyle than the European lifestyle.

        K.

        --- In Czechlist@yahoogroups.com, James Kirchner <jpklists@...> wrote:

        > I work at home, and when I want to see people, I teach classes, visit friends or take part in some social activity.
        >
        > Jamie

      • James Kirchner
        Message 3 of 13 , Feb 6, 2011
          How?

          JK

          Message 4 of 13 , Feb 6, 2011
            Aha. Tak to jo.

            Martin
            (American zivotnim stylem)

            Dne 6.2.2011 19:20, Kostas napsal(a):
            > No obecne bych rekl: veskere mozne efekty plynouci z navazani kontaktu.
            > Konkretne bych videl az na miste.

            > <mailto:Czechlist%40yahoogroups.com> <mailto:Czechlist%40yahoogroups.com>,

            > various
            > find at

          • Pavel
            Message 5 of 13 , Feb 6, 2011
              Urcite to neni pro kazdeho, ale ja mam kancelar uz asi pet let a vyhody prevazuji nad nevyhodami. Jenom bych ji nechtel s nikym sdilet (trochu me prekvapila cena 3 az 4 tisice za sdilenou kancelar - ja mam asi 16 metru na Olsanskem namesti za 5 tisic jenom pro sebe). Mam na patre docela prijemne sousedy, obcas dame kafe a popovidame si. (Jedni z nich jsou moji klienti - jedini, kteri plati za drobne preklady v naturaliich - domaci babovkou :-))

              Ranni cesta tramvaji mi nevadi, stihnu v pohode precist noviny, cestou se obcas zastavim na uradech nebo v agenture (agenturach). Predevsim toho ale v kancelari udelam podstatne vic, resp. jsem podstatne driv hotovy. Obcas nektery patek zustanu doma a to je pak rozdil (proto v kancelari nemam gauc ani televizi). Ale jak rikam, nekomu to vyhovuje, jinemu ne, asi nema cenu si pronajimat kancelar, pokud pracujete doma v podkrovi oddeleni od rodiny a jste spokojeni a vykonni.

              Vzhledem k previsu nabidky kancelarskych prostor asi nic nebrani tomu to treba na dva tri mesice zkusit. Dovedu si predstavit, ze to muze byt vhodna moznost pro kolegyne-prekladatelky, ktere si myslim (a doufam, ze me ted neukamenujete) maji mozna trochu vetsi problem presvedcit rodinu, ze jsou sice cely den doma, ale ze si jenom tak nesurfuji po internetu, nybrz zcela seriozne pracuji.

              Cast nakladu se da usetrit treba pouzivanim mobilniho pripojeni na internet (mam v kancelari Vodafone 3G, funguje naprosto v pohode, rychlost dostatecna, odezva dostatecna...).

              Diky tomu, ze pracuju na dvou mistech, potrebuju soubory neustale synchronizovat. Pouzivam Dropbox, ktery je zadarmo a za zhruba rok, co ho mam nainstalovany, nenastal zadny problem. Synchronizuju takhle i TM a glosare.

              P.

              > Aha. Tak to jo.
              >
              > Martin
              > (American zivotnim stylem)

            • daniela.vranova
              Message 6 of 13 , Feb 6, 2011
                Zdravim,

                ja sem v Coffice od uplneho zacatku a je to super :) Mam misto, kde se muzu setkavat s klientama (jako mj. soudni tlumocnice, predavani dokumentu), jsou tu prijemni lidi (Steve uz psal :), se kteryma si vymenujeme zkusenosti i chodime na pivo, a uprimne, kdyz se clovek musi rano slusne oblect a vyrazit do eteru, ma mnohem vyssi pracovni moralku nez kdyz busi do kompu ve svem doupeti pobliz lednice atd. (ale mozna je to genderovy problem :)
                Byly tu samozrejme i negativa, napriklad kdyz sedeli v mistnosti tisi prekladatele s hlucnyma obchodakama, ale vsechny podobne problemy se casem vyresily. Je treba pocitat s tim, ze se mimodek dozvite i hodne ze zivota ostatnich (telefonaty), ale to je v kazde open space stejne :) nechci tady vytvaret obraz idylicke komunity, kdo o tom uvazujete, pridte se podivat. momentalne je tu prazdneji, jako misto start-upu se to cas od casu vylidni, takze sance tu je prave ted. Lokalita primo na metru je vynikajici.

                Daniela
                www.coffice.cz

                > Od: Martin Janda <mjanda@...>
                > Předmět: Re: [Czechlist] Re: Any experience in coworking offices?
                > Datum: 06.2.2011 22:07:47
                > Aha. Tak to jo.
                >
                > Martin
                > (American zivotnim stylem)

              • Kostas
                Message 7 of 13 , Feb 6, 2011
                  Ja treba pozoruji, ze kdyz zmenim prostredi, urcite veci se mi delaji mnohem lepe. Kdyz potrebuji premyslet skutecne tvorive, musim odejit s notebookem z bytu. Doma delam zalezitosti spise mechanicke. Tak mne zajima tahle moznost.

                  > Aha. Tak to jo.
                  >
                  > Martin
                  > (American zivotnim stylem)

                • Liz Spacilova
                  Message 8 of 13 , Feb 7, 2011
                    Hi,

                    That's an interesting point, Pavel. I always assumed that the people who viewed me as a homemaker who translated instead of embroidered were the same ones who thought flexitime and holiday time are synonyms.

                    So men with home offices are not viewed as loafs?

                    Liz