Evropske/Rakouske normy a jejich CZ protejsky?

    Message 1 of 18 , Jan 4 6:16 AM
      Zdravim v novem roce,

      mame tady nejake odborniky na "normalizaci"?

      Kamarad me pozadal o radu a ja s tim moc zkusenosti nemam..

      Existuje/li Rakouska nebo Evropska norma, ktera nema CZ protejsek
      (alespon to vypada, ze ne).., jaky je postup?

      Konkretne jde o normu tykajici se skladovani a prodeje sypkych tuhych
      paliv (drevene peletky)... ten kamarad s nimi obchoduje a tu normu by
      chtel dobrovolne dodrzovat aby se tim mohl branit v pripade nejake
      reklamace, kdy zakaznik nedodrzi podminky skladovani...

      Norma je to dost specificka, ma k dispozici jen rakouskou normu v
      anglictine (Onorm N 7136, respektive Onorm M 7137)..

      V jinych zemich existuji zda se normy pro vyrobu pelet (ekvivalent
      Onorm 7135), ale je to v kazde zemi zvlast, neni celoevropska norma..
      tyhle specificke, tykajici se dopravy a skladovani jsou zda se jen v
      Rakousku...

      Je to tak, ze pokud je Evropska norma, mus se drive nebo pozdeji
      objevit jeji ceska verze, respektive musi byt implementovana do nejake
      CSN, ale pokud existuji jen narodni normy, v cesku a cestine se
      oficialne nic neobjevi dokud na to nebude mistni tlak???

      Diky za nazory

      Matej

    • Milan
      Message 2 of 18 , Jan 5 4:35 AM
        Pritel Google nabizi ceske CSN jak na palivo, tak na horaky do kotle:

        staci napsat C¡SN + peletky.

        Doufam, ze to pomuze,

        Milan
        Message 3 of 18 , Jan 5 4:42 AM
          To ano, ale to jsou normy na peletky a normy na kotle..

          ja hledam normy na skladovani a prepravu peletek, respektive me
          zajimalo, jestli ma nekdo poneti, jak to chodi v oblastech, kde dosud v
          CR norma neni, ale v jinych statech uz je, pritom ale neni Evropska..

          Message 4 of 18 , Jan 9 2:11 AM
            Doporucil jsem Matejovi (mimo skupinu) kontaktovat prodejce norem,
            zivnostniky.
            Měli by byt pruznejsi nez UNMZ.

            http://www.unmz.cz/urad/csn-on-line

            Potom jsem si vzpomnel, ze jsem stranky
            Ustavu pro technickou normalizaci, metrologii a statni zkusebnictvi
            uz kdysi navstivil a stahl jsem si nejake glosare.

            On-line jsou databaze zde:

            http://terminologie.unmz.cz/Default.aspx

            Potom jsem nasel kdysi stazena data a testoval jsem ruzne nastroje
            k jejich prohlizeni bez toho, abych je pripojoval nebo importoval do CAT.

            Vysledek sdelim priste.

            Milan